کد خبر: ۱۶۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
برگزاری روضه‌های خانگی؛

تربیت فرزندتان را به روضه خانگی بسپارید

 جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: گرچه ما و نسل شیعه در مکتب امام حسین علیه‌السلام و پای همین هیئات بزرگ می‌شویم؛ اما این روضه خانگی است که صفر تا صد تربیت فرزندتان را به عهده می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد گودرزی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: مرحوم علامه طهرانی در نجف، در منزل کوچکی خود هر هفته برای مادر و مادربزرگ خود روضه می‌خواند و بعد با چای پذیرایی می‌کرد.


 وی ادامه داد: مرحوم علامه طهرانی معتقد بود این چای از مجلس روضه متبرک شده و مورد عنایت است و خوردن دارد، وی می‌گفت مجلس ذکر و یاد ائمه علیهم‌السلام بسیار مهم است و برگزاری آن در خانه‌ای که زندگی می‌کنید بسیار مطلوب و با برکت است و انسان نباید به شرکت کردن در مجالس روضه در بیرون از خانه قناعت بورزد.

تربیت فرزندتان را به روضه خانگی بسپارید


 قفل‌های سرسخت زندگی و این کلید طلایی


 جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: بخشی از وصیت‌نامه آیت‌الله قاضی همین سفارش به روضه خانگی است و تأثیر گره‌گشایی آن.


 گودرزی خاطرنشان کرد: هیچ چیز مثل روضه خانگی تربیت‌کننده نسل آینده نیست، آن طور که شخصیت بچه‌ها در روضه خانگی شکل می‌گیرد جای دیگری شکل نمی‌گیرد.


 وی ادامه داد: هنوز بعد از چهل سالی که از جمهوری اسلامی گذشته این روش سنتی روضه‌های خانگی کماکان یکی از مؤثرترین روش‌های تربیت نفوس، تزکیه جان‌ها، تعالی ایمان و معرفت مردم ماست.

 

تربیت فرزندتان را به روضه خانگی بسپارید


 تربیت فرزندتان را بسپارید به روضه خانگی


 جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: گرچه ما و نسل شیعه در مکتب امام حسین علیه‌السلام و پای همین هیئات بزرگ می‌شویم و شور و شعور حسینی را از همان کودکی به جان می‌کشیم؛ اما این روضه خانگی است که صفر تا صد تربیت فرزندتان را به عهده می‌گیرد.


 وی خاطرنشان کرد: روضه خانگی است که بچه‌ها را حسینی بار می‌آورد و حسینی بودنشان را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند، این که فرزند ما ببیند بنای دور هم جمع‌شدن ما در خانه به گناه و آلودگی نیست.


 گودرزی تأکید کرد: بنا و بهانه ما امام حسین علیه‌السلام است برایش یک ارزش شیرین و ماندگار است، ارزشی که زندگی‌اش را می‌سازد و اینکه بچه‌ها از کودکی با اهل‌بیت (ع) آشنا شوند تأثیر زیادی بر آینده و مسیری که انتخاب می‌کنند دارد؛ لذا اگر بچه‌ها از اول در خانه امام حسین علیه‌السلام بزرگ شوند تا آخر عمر تربیت‌یافته مکتب اهل‌بیت (ع) خواهند بود.


 امام‌جماعت مسجد امام محمدباقر علیه‌السلام شهرک زیباشهر تصریح کرد: اصلاً اساس و مبنای اسلام بر دعوت خانه و خانواده است، خانواده در اسلام حرف اول را می‌زند و در قرآن به این نکته توجه ویژه شده است.


 گودرزی خاطرنشان کرد: اولین خانه‌ای که در آن روضه خانگی خوانده شد و به برکت آن این خانه در آسمان‌ها مطرح و آیات قرآن در شأن آن خانه نازل شد؛ خانه علی (ع) و فاطمه (س) بود.

تربیت فرزندتان را به روضه خانگی بسپارید


 جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از به نقل از مرحوم آیت‌الله شیخ محمد غروی اصفهانی بیان کرد: وی پنج‌شنبه‌ها در خانه‌شان روضه می‌گرفتند، آیت‌الله غروی در این مراسم‌ها خودشان کفش‌های مهمانان را جفت می‌کردند، چایی می‌ریختند و پذیرایی می‌کردند.


 وی ادامه داد: وقتی می‌گفتند که شما درس و بحث دارید یا حال مناسبی ندارید، بگذارید فرد دیگری این کارها را انجام بدهد می‌گفتند؛ چون مجلس امام حسین علیه‌السلام است، می‌خواهم اسم من هم به‌عنوان نوکر امام حسین علیه‌السلام ثبت شود، شاید نماز شب‌ها و درس و بحث‌هایم برایم کارساز نشود ولی می‌دانم این مجلس به‌جای محکمی بند است.
 
 خانه همان خانه است؛ اما وقتی دیوارهایش سیاه‌پوش می‌شوند انگار این دیوارها هستند که تکیه می‌کنند به پرچم و پارچه نوشته‌های سیاه
 گودرزی تأکید کرد: مردم همان مردم‌اند؛ اما نمی‌آیند به‌رسم دیدوبازدید یا هر نیت معمول دیگر، در خانه از قبل برایشان باز است.


 وی ادامه داد: به بهترین جای خانه تعارف نمی‌شوند، همان جا دم در یا در دنج‌ترین کنج، خودشان را جا می‌دهند تا سریع‌تر در کلمات روضه جذب بشوند اگرچه خانه‌های امروز زیاد بزرگ نیستند حداکثر در یک جمع ۳۰ نفری صورت می‌گیرد.

تربیت فرزندتان را به روضه خانگی بسپارید

 


 امام‌جماعت مسجد امام محمدباقر علیه‌السلام شهرک زیباشهر درباره اهمیت روضه‌های خانگی تصریح کرد: دیده‌اید یک‌زمانی از خرجی خانه کم می‌آورید؛ آن پولی را که پس‌انداز کرده‌اید برای روز مبادا می‌آورید برای خرج‌کردن و روضه خانگی ذخیره روز مبادای ماست که وقتی دشمن آمده و به طرق مختلف می‌خواهد جوانان را فریب دهد، خوبان را به تردید بیندازد، بنیان‌های فرهنگی ما را به لرزه دربیاورد با روضه خانگی می‌شود این دشمن را بیچاره کرد.


 وی در پایان گفت: بحمدالله با عنایت خود اهل‌بیت علیهم‌السلام و همراهی و همدلی اهالی محل و همکاری پایگاه بسیج شهید انجوی شهرک زیباشهر روضه‌های خانگی در این محله بعد از دهه اول محرم تا پایان صفر برگزار می‌گردد.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، شیراز ، شیرازه ، روضه
نظرات بینندگان