کد خبر: ۱۶۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
امام جمعه دبیران:

آزادگان بر عهد خود استوار ماندند

امام جمعه دبیران گفت: آزادگان هیچگاه تسلیم خواست دشمن نشدند بلکه دشمن را هم اسیر مقاومت خود کردند و بر عهد خود استوار ماندند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احسان تندگام در خطبه‌های نمازجمعه امروز ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳، بیان کرد: یکی از آثار تقوا برای انسان متقی این است که شعائر و نماد‌های دینی را بزرگ می‌دارد.

وی افزود: نماد‌های دینی مثل مساجد، بقاع متبرک و امثال آن جزء شعائر ارزشمند هستند و انسان را به یاد خدا می‌اندازند و کسی که مسجد می‌سازد یا در ساخت آن هرگونه کمکی چه کم و چه زیاد دارد، یعنی تقوا دارد.

امام جمعه دبیران یادآور شد: مساجد در ابتدای تاریخ نقشی پررنگ در زندگی انسان‌ها داشتند و محل حکومت و سیاست و حل دعاوی و بسیاری از امور مسلمین بود، اما اندک‌اندک با افزایش ادارات و نهاد‌ها نقش مسجد فقط به‌ عنوان یک محل عبادی تقلیل پیدا کرد و نقش بزرگ خود را از دست داد و متأسفانه این تغییر اتفاق خوبی نبود، یعنی الان مساجد فرع بر سایر ادارات و اماکن هستند و در هر اداره یا سازمانی گوشه کوچکی هم به‌ عنوان مسجد نامیده می‌شود.

تندگام ادامه داد: درحالی‌که بهتر این بود که سایر اماکن فرع بر مسجد شوند، یعنی محل و محور اصلی مسجد باشد و جایی برای قضاوت، برنامه‌ریزی، حل و فصل امور به عنوان زیرمجموعه مساجد پیش‌بینی شود، چراکه‌ شان مساجد از سایر اماکن بالاتر و در اولویت است.

وی با اشاره به سختی اسارت، خاطرنشان کرد: با اینکه انسان متّقی حتی در شرایط سخت هم‌ایمان خود را حفظ می‌کند، گفته‌اند یکی از شرایط سختی که ممکن است برای انسان مؤمن، متقی، مسلمان و موحد پیش بیاید، اسارت است و انسان موحّد در اسارت نیز‌ایمانش را حفظ می‌کند.

امام جمعه دبیران در ادامه مطرح کرد: آزادگان ما در طول دوران اسارتشان در جریان دفاع مقدس، با تاسی و اقتدا به امام کاظم (ع) که دوران اسارت در زندان هارون را تبدیل به بهترین فرصت برای خود کرده بود، هیچ‌گاه تسلیم خواست دشمن نشدند بلکه دشمن را هم اسیر مقاومت خود کردند و بر عهد خود استوار ماندند و دیدیم که به محض بازگشت به وطن با وجود همه سختی‌هایی که متحمل شده بودند، پس از حضور بر مرقد امام راحل (ره) با ولی زمان خود و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان