کد خبر: ۱۶۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
کارشناس تغذیه:

کاهش وزن یک فرآیند تدریجی است

کارشناس تغذیه گفت: کاهش وزن یک فرآیند تدریجی است و صبر و پشتکار لازم است، انجام ورزش‌های منظم می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر داشته باشید.


 سیده معصومه حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت: توصیه‌های را برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل باید در نظر گرفت و از قدرت ورزش نباید در کاهش وزرن غافل شد.

  وی از بین ورزش‌هایی که برای شروع مناسب‌تر هستند، دویدن و شنا را برای کاهش وزن مؤثرتر دانست و افزود: دویدن یک ورزش هوازی شدید است که کالری زیادی می‌سوزاند و به تقویت عضلات پا کمک می‌کند، شنا نیز یک ورزش هوازی شدید است که کالری زیادی می‌سوزاند و به تقویت عضلات تمام بدن کمک می‌کند.

کاهش وزن یک فرآیند تدریجی است
 
کارشناس تغذیه ادامه داد: پیاده‌روی سریع و دوچرخه‌سواری نیز می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند، اما به اندازه دویدن و شنا کالری نمی‌سوزانند، یوگا نیز به طور مستقیم برای کاهش وزن مؤثر نیست، اما می‌تواند به تقویت عضلات، بهبود انعطاف‌پذیری و کاهش استرس کمک کند که همه این‌ها می‌توانند به کاهش وزن غیرمستقیم کمک کنند.
حسینی ورزش را مؤثرترین عامل در کاهش وزن دانست و گفت: برای کاهش وزن، باید به طور منظم ورزش کرد، حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط در اکثر روز‌های هفته را هدف قرار دهید همچنین با افزایش شدت ورزش خود، کالری بیشتری می‌سوزانید.

وی تأکید کرد: ورزش به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست، برای کاهش وزن، باید رژیم غذایی سالم و کم‌کالری داشته باشید، قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است.

کارشناس تغذیه با اشاره به این موضوع که کاهش وزن یک فرآیند تدریجی است و صبر و پشتکار لازم است، خاطرنشان کرد: انجام ورزش‌های منظم می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر داشته باشید.

کاهش وزن یک فرآیند تدریجی است
 
حسینی رژیم غذایی مؤثر برای کاهش وزن را شامل مؤلفه‌هایی دانست و ادامه داد: برای کاهش وزن، رژیم غذایی سالم و متعادل بسیار مهم است، باید کالری دریافتی خود را کمتر از کالری مصرفی خود کنید لذا غذا‌هایی را انتخاب کنید که سرشار از مواد مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های کم‌چرب هستند.

وی در پایان تصریح کرد: محدود کردن مصرف غذا‌های فرآوری شده، قند‌ها و چربی‌های ناسالم که کالری زیادی دارند و مواد مغذی کمی دارند را باید مدنظر قرار داد، نوشیدن آب به اندازه کافی به شما کمک می‌کند تا احساس سیری کنید و کالری کمتری مصرف کنید.

  انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان