کد خبر: ۱۶۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

بهترین مردن همان شهادت در راه خداست

شهید نوروز قلی عسکری در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: وقتی که مردن حق است و تمام نفوس خواهند مرد، چرا ما بهترین مردن که همان شهادت در راه خداست را انتخاب نکنیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید نوروز قلی عسکری دوم خردادماه ۱۳۴۲ در خانواده‌ای در دهستان دزکرد از توابع شهرستان اقلید به دنیا آمد و در دامان پاک پدر و مادری مؤمن و دلسوز رشد و تربیت یافت. 

وی پس از دوران کودکی، دوره ابتدایی و راهنمایی را در زادگاه خود سپری کرد و با شکل‌گیری انقلاب اسلامی، در سن ۱۶ سالگی به شیراز مهاجرت کرده و در فعالیت‌های سیاسی و انقلابی علیه رژیم ستم‌شاهی شرکت می‌کرد.

 پس از پیروزی انقلاب ضمن همکاری با پایگاه مقاومت در تأمین امنیت شهری هم‌زمان به کار و تلاش و کسب روزی حلال مشغول شد و با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده و به نبرد با دشمن بعثی پرداخت. 

وی سپس در فرصتی کوتاه همسری شایسته برگزید و دو فرزند دو قلوی دختر از خود به یادگار گذاشت و سرانجام پس از سال‌ها خدمت به اسلام و کشور و جهاد خالصانه در راه خدا در تاریخ ۱۳۶۳/۱۰/۲۸ در منطقه آبادان در حالی که تنها ۶ ماه از ازدواجش می‌گذشت، جان به جان‌آفرین تسلیم و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وصیت شهید: 

هیچ‌چیز در دنیا نیست که لب تشنه مرا بتواند سیراب کند مگر شهادت در راه خدا، وقتی که مردن حق است و تمام نفوس خواهند مرد، چرا ما بهترین مردن که همان شهادت در راه خداست را انتخاب نکنیم.

 از امت شهیدپرور می‌خواهم که پشتیبان ولایت‌فقیه باشند و از رهبری پیامبرگونه امام پیروی کنند، چون در سایه ولایت‌فقیه است که می‌توانیم عزت و شرف و انسانیت و اسلام عزیز را که می‌رفت تا به دست فراموشی سپرده شود زنده نگه‌داریم.

 پدر و مادر عزیزم، با شهادتم از خود ناراحتی نشان ندهید؛ چون ما به حقیقت و آگاهی این راه را برگزیدیم، برادرانم، اسلحه مرا بردارید و راهم را ادامه بدهید و از خواهرانم می‌خواهم زینب‌وار زندگی کنید، از همه شما به‌ویژه پدر و مادر عزیزم و خواهران و برادرانم و همسر گرامی‌ام می‌خواهم مرا ببخشند و حلالم کنند.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان