کد خبر: ۱۶۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری: 

هدف پیامبر (ص) یک هدف ساده نبود

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف و بنای پیامبر (ص) از تشکیل جامعه اسلامی وارد شدن اسلام در تمام زوایا و سبک زندگی مردم بود، رسالت ایشان این بود که تمام عالم رنگ خدایی و رنگ و بوی اسلام گیرد و یک هدف ساده و اسلام آوردن نبود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا دانا در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، بیان کرد: هدف و رسالت ویژه پیامبر اکرم (ص) تشکیل جامعه اسلامی و عجین شدن زندگی مردم با دین اسلام بود.

وی افزود: عظمت ایام ۲۸ صفر به عظمت پیامبر اسلام (ص) و سبط اکبر ایشان برمی‌گردد و در عظمت مقام پیامبر اکرم (ص)، همین بس که خاتم پیامبران الهی هستند. 
 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری هدف و بنای پیامبر (ص) را از تشکیل جامعه اسلامی وارد شدن اسلام در تمام زوایا و سبک زندگی مردم دانست و مطرح کرد: رسالت ایشان این بود که تمام عالم رنگ خدایی و رنگ و بوی اسلام گیرد و یک هدف ساده و اسلام آوردن نبود. 

دانا تصریح کرد: هدف از برگزاری مجالس عزاداری در روز ۲۸ صفر و روز شهادت امام رضا (ع) زنده نگه‌داشتن و احیا شدن مکتب اهداف آنهاست. 

وی ادامه داد: جامعه با باید به سمتی برود که در آن اهداف پیامبر اسلام (ص) و دین پیاده شود و چنین جامعه‌ای که نظم نوین جهانی پیدا کند زمینه ظهور امام‌زمان (عج) فراهم می‌شود.

 امام‌جمعه آباده در پایان خاطرنشان کرد: حضرت محمد (ص) به سبک طبیعی در روز ۲۸ صفر رحلت کردند و به گفته برخی مورخین ایشان توسط زن یهودیه مسموم شدند که این گفته نقل قوی نیست، همچنین امام حسن مجتبی (ع) نوه ایشان در چنین روزی توسط همسر نااهل خویش به زهر جفا مسموم شدند و در اثر شدت آثار زهر، جگر ایشان از بین رفت و به شهادت رسیدند.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان