کد خبر: ۱۶۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

هم‌اندیشی مدیران کنگره ۱۵هزار شهید فارس

نشست هم‌اندیشی و خبری مدیران کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال حوزه شهدای استان فارس در دفتر سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس و دفتر کمیته رسانه و فضای مجازی این کنگره ملی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، نشست هم‌اندیشی و خبری مدیران کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال حوزه شهدای استان فارس در دفتر سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس و دفتر کمیته رسانه و فضای مجازی این کنگره ملی برگزار شد.
هم‌اندیشی مدیران کنگره ۱۵هزار شهید فارس
در ابتدای این نشست، سردار رضا متولی از یادگاران دفاع مقدس و دبیر کمیته نشر و نگارش کتب شهدا و دفاع مقدس، برگزاری این کنگره را اقدامی برای تعالی جامعه و حتی خویشتن دانسته و درخواست انتشار عمومی با هدف جامعه مخاطب عام نموده تا خبر برگزاری این اقدام بزرگ ملی را به صورت موزاییکی در بین تمامی اقشار انتشار داد.

وی افزود: از مدیران استانی و شهرستانی در خواست می‌شود تا جهت هماهنگی بیشتر با متولیان کنگره، زمان‌بندی برنامه‌های فرهنگی و هنری استان را با توجه به برنامه‌های کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس تغییر دهند تا این رویداد عظیم فرهنگی را تحت الشعاع قرار ندهد.

دبیر کمیته تألیف و نشر آثار مکتوب کنگره در ادامه این وظیفه خطیر را بر عهده خبرنگاران دانست تا با ذکر مکرر اخبار کنگره، مدیران استانی را نسبت به این موضوع حساس کنند.


هم‌اندیشی مدیران کنگره ۱۵هزار شهید فارس
متولی با اشاره به اینکه چند برنامه آتی کنگره شهدا به یادواره بزرگ شهدای ادیان غیر اسلامی خواهد پرداخت، خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره بزرگ شهدای اهل سنت فارس، حاوی پیام مهمی از تعلق انقلاب اسلامی به همه مردم این کشور فارغ از دین و مذهب است  که رسانه وظیفه دارد این پیام را به دنیا مخابره کند.

وی  در ادامه با اشاره به تألیف ۷۴ کتاب جدید دفاع مقدس و ادبیات پایداری، گفت: این اقدام در راستای انتظارات مقام معظم رهبری در تدوین خاطرات و روایات دفاع مقدس و یادگاران جنگ تحمیلی است که در مهرماه از این آثار رونمایی می‌شود.

در ادامه دبیر اجرایی کنگره ۱۵ هزار شهید فارس نیز در جمع خبرنگاران با ذکر تاریخچه ۳ ساله اقدامات صورت گرفته برای برگزاری کنگره، بیان کرد: خواهان حضور خبرنگاران در تمامی یادواره‌ها و انعکاس این برنامه‌ها هستیم، ما در استان فارس ۳۴ برنامه شاخص استانی و ملی در این راستا خواهیم داشت که شروع آن با یادواره شهید پروران در تکریم خانواده شهدا از جمله پدر و مادر و همسران خواهد بود.

سید مرتضی آل علی با یادآوری این نکته که برنامه راوی شو یک اقدام بزرگ فرهنگی است، مطرح کرد: این برنامه به صورت روزانه در شهر شیراز و دو استان دیگر در حال ضبط است و اکران ده‌ها مستند و فیلم در مهرماه سال جاری نیز نشان از اهتمام به حوزه هنر در نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارد که با اجلاسیه رسانه‌های جبهه مقاومت به سطح بین‌المللی می‌رسد.

وی افزود: آبانماه سال جاری زمان اصلی برگزاری کنگره شهدا است که با ۱۰ برنامه بزرگ در ۱۰ روز انجام می‌شود که با چند ارکسترسمفونیک و یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران و کنگره شهدای زن اجرا خواهد شد و در نهایت اجلاسیه نهایی در سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان با برپایی نمایشگاه دستاورد‌های صنایع هوا و فضای کشور همراه خواهد بود.

همچنین سید محسن هاشمی دبیر کمیته رسانه و فضای مجازی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، در پایان بیان کرد: باید روز‌های منتهی به برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس را چون شب‌های منتهی به عملیات دانست.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان