کد خبر: ۱۶۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران مطرح کرد: 

عکاسان بدون مجوز معضل جدی جامعه عکاسی

 رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران گفت: بایستی با عکاسان بدون مجوز که بیشتر در شبکه‌های اجتماعی علی‌الخصوص در سایت دیوار تبلیغ می‌کنند و با قیمت‌های پایین اعتماد مردم را جلب می‌کنند برخورد جدی شود، این افراد به یک معضل جدی برای جامعه عکاسی و مردم تبدیل شده‌اند.

 وحید یراق طلایی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: بایستی با عکاسان بدون مجوز که بیشتر در شبکه‌های اجتماعی علی‌الخصوص در سایت دیوار تبلیغ می‌کنند و با قیمت‌های پایین اعتماد مردم را جلب می‌کنند برخورد جدی شود، این افراد به یک معضل جدی برای جامعه عکاسی و مردم تبدیل شده‌اند.

 وی مطرح کرد: بعضاً مشاهده شده از عکس‌ها و فیلم‌های مراسم زوجین سوءاستفاده شده و در فضای مجازی منتشر و به زندگی زوجین و خانواده‌ها خدشه وارد شده است.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران ادامه داد: این موارد باعث بی‌آبرویی و ازهم‌پاشیده شدن خانواده‌ها و مشکلات روحی و روانی برای زوجین شده است که متأسفانه ناشی از عدم آگاهی همشهریان است.

 یراق طلاِی در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر عملکرد اتحادیه در برخورد با عکاسان غیرمجاز گفت: چند تیم بازرسی از اعضاء اتحادیه در سطح شهر شیراز تشکیل شده که در حال گشت زنی و بازرسی از اماکن مختلف هستند در این خصوص خوشبختانه نیروی انتظامی و قوه قضاییه همکاری بسیار خوبی با ما داشته‌اند و در صورت مواجه با متخلفین سریعاً به اماکن و پلیس فتا ارجاع داده می‌شوند.

 وی خاطرنشان کرد: با دستورالعمل جدید رئیس اماکن ابلاغی پانزدهم شهریورماه، کلیه متصدیان باغ و تالار جهت اخذ مجوز برگزاری مراسم می‌بایست با در دست داشتن پروانه کسب، مشخصات صاحب مجلس و فیلم‌بردار به اتحادیه مراجعه نمایند، در صورت عدم اخذ مجوز به پلمپ واحد صنفی اقدام خواهد شد.

 رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران با اشاره‌ای به موازی‌کاری ارگان‌های مختلف دولتی و تداخل صنفی به وجود آمده و مثالی از عکس کارت ملی گفت: این اقدام مورد اعتراض تمام عکاسان سطح کشور است چرا که مالیات عکس با عکاس است و سود عکس به نفع خدمات مشترکین و همچنین باعث اعتراض تمام آحاد مردم از کیفیت عکس شده.

یراق طلایی ادامه داد: در این باره مطالباتی در سطح کلان کشور و مجلس صورت گرفته و مکاتباتی هم با اتاق اصناف ایران داشتیم ولی متأسفانه هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است، اما امیدواریم مسئولان امر چاره‌ای در حل این موضوع بیندیشند.

 انتهای خبر/224224

برچسب ها: عکاسی ، مجوز ، اماکن ، اتحادیه
نظرات بینندگان