کد خبر: ۱۶۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
«شیرازه» از صحن علنی شورا گزارش می‌دهد؛ 

محیط‌زیست یکی از بحرانی‌ترین حوزه‌های جهانی

در یک‌صد و شصت و پنجمین صحن علنی شورای شهر، رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور جلسه گفت: محیط‌زیست یکی از بحرانی‌ترین حوزه‌ها در جهان است که در کنار صلح و امنیت بین‌الملل، عدالت و حقوق بشر و خلع سلاح جهانی، چهار مطالبه جهانیان است.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در یک‌صد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر به ریاست سید ابراهیم حسینی، قائم‌مقام شهردار، مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار و ۳ نطق از سوی اعضای شورا قرائت شد و پس از آن ۱۱ دستور کار بررسی شد.

وظیفه ما تنها آجر روی آجر گذاشتن و ساخت زیرگذر و پل نیست

 در ابتدای شروع جلسه رئیس شورای شهر شیراز ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، بیان کرد: در تمام دنیا و در همه شهرها و در دنیای پیشرفته‌ای که برخی‌ها نیز به آن اقتدا می‌کنند بر اساس اندیشه مردم نمادها و نماهایی وجود دارد، مردم این شهر مردم معتقد و ولایت‌مدار هستند و بایستی در شهر نماها و نمادهای مذهبی و عشق به اهل‌بیت خودش را نشان بدهد.

 سید ابراهیم حسینی در ادامه یادآور شد: وظیفه ما تنها آجر روی آجر گذاشتن و ساخت زیرگذر و پل نیست، ما یک وظیفه فرهنگی نیز به عهده داریم و در مسئله شهرسازی قرارگیری نمادها و نماهای مذهبی یک مسئله اصلی است.

 وی افزود: برای سومین حرم اهل‌بیت (ع) با لطف خدای متعال سند نوشته شده است، یعنی ۲۰ سال آینده شیراز برای همه دستگاه‌ها همه اقدامات و اقتضائات تدوین شده و هم اکنون در مرحله تدوین برنامه عملیاتی هستیم که با همت شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر تا پایان مهرماه برنامه عملیاتی حرم مطهر نوشته شود.


 محیط‌‌زیست یکی از بحرانی‌ترین حوزه‌ها در جهان است
 و در ادامه محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک حلول ماه پربرکت ربیع‌الاول و هفته وحدت، روز اخلاق و مهرورزی نهفته است را تبریک گفته و بیان کرد: شورا و شهرداری در تمامی محلات و مناطق شهرداری جشن‌های بزرگ منطقه‌ای و محلی را با مشارکت و همکاری قرارگاه احمد بن موسی (ع) برگزار خواهد کرد تا نشان دهد نشاط اجتماعی و شادی مردم آن‌هم از نوع پاک و سالم و شاداب اثرگذار خواهد بود.
 
 وی در ادامه گفت: محیط‌زیست یکی از بحرانی‌ترین حوزه‌ها در جهان است که در کنار صلح و امنیت بین‌الملل، عدالت و حقوق بشر و خلع سلاح جهانی، چهار مطالبه جهانیان است.
 
 عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: چالش‌های آلودگی هوا، فرونشست زمین، پساب‌های صنعتی، تولید گازهای گلخانه‌ای، بیابانی شدن، جنگل‌زدایی، کاهش منابع آب، تخریب زمین و آلودگی دریاها و کاهش فضاهای سبز، جهانی است، ایران را نیز شامل می‌شود.
 
 هاجری در ادامه خاطرنشان کرد: می‌بایست در حوزه محیط‌زیست نهضت جهاد ملی شکل بگیرد و همه در آن مشارکت کنند تا حیات بشریت از خطر رهایی یابد. همکاری شهرداری و محیط‌زیست و منابع طبیعی می‌بایست تنگاتنگ توأم با همکاری و هم‌افزایی باشد.

 وی ادامه داد: متأسفانه در بافت تاریخی شیراز و محلات در حوزه بازسازی، بازآفرینی، عمران و آبادی اقدامی صورت نمی‌گیرد، هویت شهر به محلات اوست.
 عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه وقتی به بازسازی بافت‌های فرسوده محلات توجهی در عمل نمی‌شود، گفت: درواقع چوب حراج به هویت محلات زده می‌شود، در حال حاضر به جز شهرداری که آن هم اندک و قطره‌چکان در محلات کار می‌کند، دیگر ادارات و سازمان‌های مسئول هیچ گام و عملی در بازآفرینی محلات بر نمی‌دارند.

 هاجری افزود: تأسی شهرداری باید ترک فعل‌های گسترده و پی در پی دیگر ادارات و سازمان‌ها را جبران نماید، با نمایش نقشه و کانکس و عکس و فیلم راه به جایی نخواهیم برد، باید وارد میدان عمل شد و تشویقی و امتیازات بازسازی محلات را برای مردم آسان نمود تا خودشان دست به کار شوند.

 وی با اشاره به آمار بالای حوادث برای موتورسواران، تصریح کرد: شورا و شهرداری آمادگی دارد در جنبه‌های فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ موتورسواری و آموزش‌های لازم به آنها و تهیه کلاه ایمنی و گرفتن گواهینامه با پلیس راهور شیراز، همکاری نزدیک داشته باشد تا هم از تصادفات پیشگیری نماید و هم از قانون‌مداری که سرفصل حقوق و آموزش شهروندی است، صیانت شود.

 عضو شورای اسلامی شهر در پایان یادآور شد: یادمان باشد اکثر موتورسواران جزو قشر مستضعف جامعه بوده، باید به صورت ویژه به آنها یاری رسانده شود.

در حال تکمیل خبر...

انتهای خبر/224224
 

نظرات بینندگان