کد خبر: ۱۶۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛

امانتی بودم که به سوی صاحبش بازگشت

شهید خلیل فیروزی در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: پدر و مادر عزیزم، من امانتی در دست شما بودم که به‌سوی صاحبش بازگشته‌ام، پس خداوند را شاکر باشید که فرزندتان در راه حق قدم برداشت و به‌سوی معبودش شتافت.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید خلیل فیروزی بیست و سوم مردادماه ۱۳۴۶ در شیراز و در خانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود و در دامان پاک پدر و مادری مؤمن و دلسوز رشد و تربیت یافت. 

 وی پس از گذراندن دوران کودکی، وارد فضای علم و دانش شد و دوران ابتدایی را سپری کرد و وارد دوران راهنمایی شد که با اوج‌گیری انقلاب اسلامی روبرو می‌شود و اگرچه کم‌ سن‌ و سال بود؛ ولی در راهپیمایی‌ها و اعتراضات مردمی فعالانه شرکت می‌کرد.

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تحصیل ادامه داد و هم‌زمان با لباس بسیج با پایگاه مقاومت در حفظ امنیت شهری همکاری می‌کرد.

 با آغاز جنگ تحمیلی آرام و قرار نداشت و چون دارای سن قانونی نبود، اجازه اعزام را به او نمی‌دادند، ولی پس از گذشت مدتی از جنگ موفق شد خود را به صف رزمندگان اسلام برساند و مشغول نبرد با دشمن بعثی شود.

پس از حضوری مؤثر در جبهه‌های حق علیه باطل، سرانجام پس از سال‌ها جهاد در راه خدا در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۱۳ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به آرزوی دیرینه خود رسید و جان خود را تقدیم اسلام کرد و به جمع دوستان شهیدش پیوست.

امانتی بودم که به سوی صاحبش بازگشت

وصیت شهید: 

امروز که پرچم اسلام عزیز به دست حضرت امام افتاده است بر ماست که به عنوان پیروان این انقلاب، با همه توان از دستاوردهای انقلاب و این امانت ارزشمند که موهبت الهی و از الطاف خداوندی است، حفاظت کنیم و نگذاریم بار دیگر کشورمان به دست چپاولگران، حاکمان ظالم و استعمارگران مستبد بیفتد.

برادران و خواهران عزیز، پیرو ولایت‌فقیه باشید، وحدت خود را حفظ کنید، مساجد را خالی نکنید و در نمازجمعه و جماعات شرکت کنید و از سلاح دعا غافل نشوید و از خواهرانم می‌خواهم حجاب خود حفظ کنید و در تربیت اسلامی و الهی فرزندان خود کوشا باشید.

پدر و مادر عزیزم، من امانتی در دست شما بودم که به‌سوی صاحبش بازگشته‌ام، پس خداوند را شاکر باشید که فرزندتان در راه حق قدم برداشت و به‌ سوی معبودش شتافته است؛ از همه شما می‌خواهم مرا حلال کنید.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان