کد خبر: ۱۶۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

من راه سعادت را انتخاب کرده‌ام

شهید محمد قنادی در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: حال که این سعادت نصیبم شد تا در کنار رزمندگان اسلام سهم کوچکی در جنگ داشته باشم، اگر در این را شهید شدم ناراحت نباشید؛ زیرا من راه خود را که راه سعادت است انتخاب کرده‌ام.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید اصغر قاسمی تیروری پنجم فروردین‌ماه ۱۳۴۴ در خانواده‌ای متدین، در روستای تیرور از توابع میناب به دنیا آمد، در یک‌سالگی پدرش را از دست داد و در دامان پر مهر مادری مؤمن و دلسوز رشد و تربیت یافت. 

وی پس از گذراندن دوران کودکی، وارد فضای علم و دانش شد و دوره ابتدایی را در زادگاه خود و دوره راهنمایی را در بندرعباس به پایان رسانید، دوره دبیرستان وی با انقلاب اسلامی هم‌زمان شد و او نیز همراه با سایر دانش‌آموزان به خیل معترضان رژیم ستم‌شاهی پیوست و در تظاهرات شرکت می‌کرد، پس از پیروزی انقلاب، هم‌زمان با ادامه تحصیل با لباس بسیج به خدمتگزاری به انقلاب و مردم مشغول شد.

 با آغاز تجاوز رژیم بعث عراق، اگرچه کم سن و سال بود؛ ولی با تلاش بسیار توانست مسئولان اعزام نیرو را متقاعد کند و مجوز اعزام به جبهه را به دست آورد و خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رساند و به دفاع از خاک وطن مشغول شد و سرانجام پس از سال‌ها جهاد خالصانه و خدمت به انقلاب در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۶ در جاده اهواز - خرمشهر هدف گلوله دشمن قرار گرفت و به خیل شهدا پیوست.

من راه سعادت را انتخاب کرده‌ام

وصیت شهید: 
 حال که این سعادت نصیبم شد تا در کنار رزمندگان اسلام سهم کوچکی در جنگ داشته باشم، اگر در این را شهید شدم ناراحت نباشید؛ زیرا من راه خود را که راه سعادت است انتخاب کرده‌ام. 

مادر عزیزم، حق بزرگی بر گردن من داری و زحمات و مشقات زیادی را متحمل شده‎ای و من شرمنده‌ام که نتوانستم زحمات شما را جبران کنم، امیدوارم مرا حلال کنید.

 ولی مادر جان، مگر آرزوی تو این نبود که به کربلا بروی؟ مگر نمی‌خواستی قبر ۶ گوشه حسین (ع) را زیارت کنید؟ پس ناراحت نباش؛ زیرا که فرزندت، این امانتی که به دست تو سپرده‌شده بود به صاحب اصلی‌اش بازگشت و در راه فتح کربلا جان خود را فدا کرد.

 برادران عزیزم، مرا حلال کنید که نتوانستم برادر خوبی برای شما باشم، هرچه می‌توانید در مجالس دعا و نمازجمعه شرکت داشته باشید، در پایان از همه کسانی که از بنده بدی دیده‌اند طلب عفو و بخشش و التماس دعا دارم.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان