کد خبر: ۱۶۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
کارشناس علوم سیاسی:

انفجارات پیجری لبنان‌ و زنگ خطری که باید آن را جدی گرفت

استاد دانشگاه و کارشناس علوم سیاسی بیان کرد: خبر انفجار حدود ۵۰۰۰ دستگاه پیجر در لبنان هدایت سرویس‌های جاسوسی و تروریستی اسرائیل موضوع عادی نیست و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

 به گزارش خبرنگار واحد سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، دکتر سید محسن هاشمی بیان کرد: خبر انفجار حدود ۵۰۰۰ دستگاه پیجر در لبنان هدایت سرویس‌های جاسوسی و تروریستی اسرائیل موضوع عادی نیست و نباید به راحتی از کنار آن گذشت بلکه باید همچون گذشته نسبت به این قبیل خرابکاری‌ها حساس بود.
 
 این کارشناس مسائل سیاسی افزود: هرچند که در ابتدای دهه ۹۰ جمهوری اسلامی ایران به وسیله شناسایی کانکتورهای آلوده توانست یکی از بزرگ‌ترین خرابکاری‌های صنعتی جهان را بر علیه خود خنثی کند و خطر عظیم انفجار موشک‌ها و تجهیزات نظامی خود را دفع کند اما اتفاقات لبنان نشان داده است که این خطر در عرصه‌های غیرنظامی نیز وجود دارد.
 
 وی مطرح کرد: که یکی از خطرناک‌ترین آنها دستگاه‌های ارتباطی و تلفن‌های هوشمند همراه افراد است که دشمن با نفوذهای مختلف سخت‌افزاری نرم‌افزاری و سایبری می‌تواند دست به اقدامات تروریستی زده و از بین بردن رقبای خود کند.
 
 هاشمی عنوان کرد: کنترل ورود سخت‌افزارها از کشورهای متخاصم خصوصاً آمریکا و سپس نظارت جدی بر رود این دستگاه‌ها به درون کشور و اخذ استعلامات مختلف امنیتی خصوصاً برای استفاده افراد خاص مهم‌ترین گزینه کنترل عدم رویداد این قبیل حوادث است.
 
 وی با اشاره به این که هر اپلیکیشن و دستگاه آمریکایی می‌تواند ابزار مهم تروریستی باشد بیان کرد: از سوی دیگر تأکید بر ساخت دستگاه‌های بومی ارتباطی به منظور کاهش استفاده از ابزارهای خارجی در عرصه‌های مهم امنیتی و نظامی موضوع جدی است که توانست در ابتدای دهه ۹۰ شرکت صاایران را به یک قطب الکترونیک تبدیل کند که همچنان این ظرفیت در کشور وجود دارد و می‌توان از آن استفاده نمود.
 
 در پایان این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: حساسیت به فضای سایبری و تلاش دشمن برای ضربه زدن به کشور از این طریق می‌تواند به‌عنوان نکته بعدی تا حدود زیادی کشور را از حوادث تروریستی این چنینی محافظت کند، موضوع مهمی که تأکید بر شبکه ملی اطلاعات و درس عبرت گرفتن از مواردی مانند هک سامانه سوخت می‌تواند گره‌گشای بعضی از مسائل مهم در آینده باشد.

انتهای خبر/ ۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: لبنان ، هک ، اپلیکیشن
نظرات بینندگان