کد خبر: ۱۶۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
سردار سلیمانی در رزمایش گردان‌های الی بیت المقدس بسیج در استان زنجان:

امام خمینی(ره) خالق فرهنگ مقاومت و امام خامنه‌ای، تداوم بخش آن فرهنگ هستند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فرهنگ مقاومت را ملت ایران در دفاع مقدس خلق کرد و این فرهنگ از سوی شهید سلیمانی به جبهه مقاومت انتقال داده شد و در مواجهه با اشغالگران آمریکایی، متجاوزان صهیونیستی و گروهک‌های تکفیری، خود را نشان داد.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «شیرازه»، به نقل از خبرگزاری بسیج: سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز جمعه ۳۰ شهریور طی سخنانی در رزمایش گردان‌های الی بیت‌المقدس بسیج که در استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: طی ۸۳ سال گذشته، ملت ایران دوم شهریورماه متفاوت را در سال‌های ۱۳۲۰ و ۱۳۵۹ تجربه کرده است؛ ما در شهریور سال ۱۳۲۰ شاهد هستیم که کشور ایران بدون کوچک‌ترین مقاومتی، تسلیم اشغالگران می‌شود و سرزمین ما تحت سیطره متفقین قرار می‌گیرد؛ اما در شهریور سال ۵۹ که صدام با حمایت قدرت‌های غربی و شرقی، جنگی همه‌جانبه را علیه انقلاب نوپای اسلامی آغاز کرد شاهد بودیم که مردم به تبعیت از امامِ خود، در کنار نیروهای مسلح به مقابله با صدامیان پرداختند و شکست را بر آنها تحمیل کردند.

وی افزود: رضاخان که دارای سوابق طولانی نظامی و البته سرسپرده انگلیسی‌ها بود، به هنگام سفرهای خارجی خود نظیر سفر به ترکیه، بدون لباس نظامی حاضر می‌شد اما در ایران تمام سفرهای او در قالب سفرهای نظامی و برای سرکوب قیام‌هایی نظیر قیام میرزا کوچک‌خان، محمدتقی خان پسیانی و البته سرکوب عشایر بود.

سردار سلیمانی گفت: در شهریورماه سال ۱۳۲۰ کشور ما بدون کوچک‌ترین مقاومتی به طور کامل به اشغال نیروهای متفقین درآمد. نیروهای انگلیسی از جنوب و نیروهای شوروی از شمال، وارد کشور شدند و تهران زیر پای اشغالگران و سربازان هندی در اختیار انگلیس قرار گرفت. بعد از رفتن رضاخان و منصوب شدن پسر او به‌عنوان پادشاه، ۵ سال کشور و پایتخت ما در اشغال بود. جالب است بدانید که در تمام این ۵ سال محمدرضا پهلوی حتی یک مصاحبه هم علیه اشغالگران انجام نداد. او با لباس نظامی به کنفرانس سران متفقین در تهران رفت و با همین لباس نظامی به سران اشغالگران احترام نظامی گذاشت؛ این در حالی بود که اصلاً او را به جلسه نیز راه ندادند.

سردار سلیمانی گفت: اما در شهریورماه سال ۱۳۵۹ مردم افتخارآفرینی کردند؛ در حالی که کمتر از دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت، در شرایطی که ۶۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی از کشور خارج شده و فرماندهان جدیدی در ارتش به‌کارگیری شده بودند و در وضعیتی که کشور ما هیچ‌گونه آمادگی دفاع از خود را نداشت «صدام» مستظهر به حمایت‌های لجستیکی غربی و شرقی و دلارهای بی‌حد و حساب کشورهای عربی، به ایران اسلامی حمله کرد. وقتی خبر این حمله را به امام راحل دادند ایشان با آرامشی مثال‌زدنی فرمودند که «دزدی آمده و سنگی را انداخته، ملت ایران چنان سیلی به صدام خواهد زد که دیگر از جایش بلند نشود». جوانان و مردم با شنیدن این سخنان امام راحل در کنار نیروهای نظامی برای دفاع از کیان و خاک و جان و ناموس کشور حاضر شدند و صحنه جنگ را عوض کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: چنانچه امام راحل با تدبیر حکیمانه خود، دفاع مردمی را شکل نمی‌دادند ما نمی‌توانستیم در برابر آن هجوم سنگین و گسترده ارتش بعث به موفقیت دست پیدا کنیم؛ در یک سال اول جنگ تحمیلی که بنی‌صدر فرمانده کل قوا بود با وجود آنکه در متوقف کردن ارتش بعث توفیق حاصل شده بود اما عملیات‌های ما به موفقیت نمی‌رسیدند؛ اما بعد از عزل بنی‌صدر شاهد بودیم که در چهار عملیات متوالی ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس که از مهرماه سال ۶۰ تا خردادماه سال ۶۱ یعنی طی ۹ ماه صورت گرفت، توفیقات بسیاری نصیب کشور شد و دشمن به عقب رانده شد. نیروهای این ارتش متجاوز یا کشته یا مجروح یا اسیر شدند و یا صحنه نبرد را ترک کردند و تمام ساز و برگ‌های خود را بر جای گذاشتند و جالب است بدانید که سپاه با همین ساز و برگ‌های بر جای مانده خود را تجهیز کرد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: اروپا و آمریکا نیز در جنگ صدام علیه ملت ایران مشارکتی قابل ملاحظه داشتند و دست آنها نیز به خون شهدای ما آلوده است که باید در موعد خودش پاسخگوی این جنایات باشند. این سرگذشت‌ها فراموش نخواهند شد و مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران در دفاع مقدس باور ما می‌توانیم را خلق کرد، گفت: دفاع مقدس کارآمدی مردم سالاری اسلامی را تبیین کرد و ملت ایران با خون فرزندان خود از این نظام علوی و عاشورایی پاسداری کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فرهنگ مقاومت را ملت ایران در دفاع مقدس خلق کرد و این فرهنگ از سوی شهید سلیمانی به جبهه مقاومت انتقال داده شد و در مواجهه با اشغالگران آمریکایی، متجاوزان صهیونیستی و گروهک‌های تکفیری، خود را نشان داد، گفت: امروز آمریکایی‌ها صراحتاً بیان می‌کنند که در دوره جدید برای آنکه یک دولت یا ملت در عرصه نبردهای مختلف به پیروزی نائل شوند باید علاوه بر مولفه‌های فناورانه، دارای مؤلفه مقاومت نیز باشد.
 وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) خالق فرهنگ مقاومت و امام خامنه‌ای، تداوم بخش آن فرهنگ هستند.

امام خمینی(ره) خالق فرهنگ مقاومت و امام خامنه‌ای، تداوم بخش آن فرهنگ هستند

 سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز ۱۰۵ سال از مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر اشغالگران می‌گذرد؛ ما نباید سابقه اشغال سرزمین فلسطین را از سال ۱۹۴۷ میلادی بدانیم بلکه این سابقه به دوران فروپاشی امپراطوری عثمانی و سال ۱۹۱۷ میلادی برمی‌گردد که در آن زمان جامعه ملل، قیومیت فلسطین را در اختیار روباه پیر انگلیس قرارداد و آنها یک فرماندار یهودی را برای این سرزمین منصوب کردند؛ روند خارج کردن فلسطینی‌ها از سرزمین آباء و اجدادی‌شان و غصب خانه‌ها و اراضی‌شان، درست از همین زمان آغاز شد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در طول حدود یک سالی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، جنایات بسیار زیادی را علیه فلسطینیان انجام داده و خسارت‌های بسیار زیادی را تحمیل کرده است اما سؤال این است که آیا توانسته است علی‌رغم انجام این اقدامات، به موفقیت و پیروزی نایل شود؟ طبق اعلام سران رژیم صهیونیستی آنها طی این یک سال نتوانسته‌اند کوچک‌ترین موفقیتی را به دست بیاورند. آنها یک روز به غزه، یک روز به رفح، یک روز به کرانه باختری و یک روز به اردوگاه‌ها حمله‌ور می‌شوند. روز دیگر هواپیماهای جنگنده خود را وحشیانه بر فراز لبنان به حرکت در می‌آورند و در مقطعی نیز تروریسم کور را علیه مردم این کشور اجرا می‌کنند؛ یقین بدانید که جنایت‌های کور رژیم صهیونیستی در لبنان که طی هفته جاری صورت گرفت مانع از دستیابی مردم مظلوم فلسطین به سرزمینشان مانع از آزادی بیت‌المقدس نخواهد شد.

سردار سلیمانی گفت: امروز مسلمانان عالم عزم خود را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تا آزادی کامل سرزمین آنها جزم کرده‌اند؛ امروز وجدان‌های بیدار دنیا در کنار فلسطین قرار گرفته‌اند و موضوع فلسطین به اصلی‌ترین مسئله جهان بشریت تبدیل شده است به طوری که حتی در اروپا و آمریکا نیز شاهد برپایی تجمعات فراوان انسانی در حمایت از فلسطین هستیم. این روزها شاهدیم بارقه‌های امید پیروزی در فلسطین یکی پس از دیگری جرقه می‌زنند.

وی در پایان با بیان اینکه بسیج برای گردان‌های خود نام زیبای بیت‌المقدس را انتخاب کرده است و آزادی قدس شریف آرمان بسیجیان است، خاطرنشان کرد: رزمایش امروز الی بیت‌المقدس که در استان زنجان برگزار شده تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ ما بسیجیان گوش به فرمان و تحت امر امام خامنه‌ای، آماده جان‌فشانی از کشور و دفاع از ملت هستیم.

انتهای خبر/

منبع: خبرگزاری بسیج

برچسب ها: بسیج ، فلسطین ، غزه ، دفاع مقدس
نظرات بینندگان