کد خبر: ۱۶۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تربار تهران گفت:

عدم استقبال کشاورزان از کاشت خیار

 زیان کشاورزان در سال زراعی قبل موجب عدم استقبال از کاشت خیار در سال جاری و عامل گرانی این محصول در ماه‌های اخیر شده است.

 به گزارش واحد اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران، در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره علت زمان‌بر شدن قیمت بالای محصولاتی مانند خیار و سیب‌زمینی در بازار میوه و تره‌بار، به‌ویژه در تهران، اظهار کرد: اصلی‌ترین دلیل کاهش عرضه این محصولات، عدم تمایل کشاورزان به کشت آن‌ها است.

زیان سال زراعی قبل موجب عدم استقبال از کاشت خیار شد

 وی توضیح داد: سال گذشته، کاشت این محصولات به میزان زیادی افزایش یافت و با افزایش عرضه، بسیاری از کشاورزان نتوانستند محصولات خود را به قیمت مورد نظر بفروشند و متحمل زیان شدند. این مشکل موجب شده است که امسال آن‌ها به کشت محدودتری روی آورند و تنوع تولید خود را به محصولات دیگر اختصاص دهند.

 کارگر در مورد تأثیر صادرات بر قیمت محصولات کشاورزی گفت: ما همیشه تأکید کرده‌ایم که وزارت جهاد کشاورزی باید ابتدا به تولید و مصرف داخلی توجه کند و سپس مازاد را صادر کند. با تغییر دولت و ورود مسئولان جدید، ممکن است به دلیل عدم تسلط به بازار، مدیریت برخی محصولات ضعیف‌تر از گذشته شده باشد. از نظر من، لازم است کشاورزان برای تولید این محصولات اساسی تشویق شوند تا عرضه افزایش یابد.

باید کشاورزان به کشت محصولات جالیزی ترغیب شوند

 رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران در پایان در خصوص پیش‌بینی زمان حل مشکل قیمت خیار، گفت: به دلیل زمان‌بر بودن ایجاد زیرساخت‌ها و ترغیب کشاورزان، احتمالاً این مشکل به زمان بیشتری نیاز دارد و به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها و تنظیم بازار به حالت عادی برگردد.

انتهای خبر/

منبع: دانا
نظرات بینندگان