کد خبر: ۱۶۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌هد؛

برگزاری همایش الگوی سوم زن مسلمان

همایش الگوی سوم زن مسلمان هفتم مهرماه سال ۱۴۰۳ به همت فعالان فرهنگی خواهران شرق شیراز و با حضور بانوان فعال عرصه دفاع مقدس در فرهنگ‌سرای طاووسیه واقع در شهرک سعدیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»، همایش الگو سوم زن مسلمان هفتم مهرماه سال 1403به همت فعالان فرهنگی خواهران شرق شیراز و با حضور بانوان فعال عرصه دفاع مقدس در فرهنگ‌سرای طاووسیه واقع در شهرک سعدیه برگزار شد.

 مهمان‌های ویژه این مراسم عباس قره‌خانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج احمد بن موسی (ع) ، فاطمه سادات موسوی از بانوان رزمنده و جانباز جنگ تحمیلی، افسانه فرخی نویسنده کتاب «نقش قوم قشقایی در دفاع مقدس» نیز در مراسم حضور داشتند و به ایراد سخن پرداختند.

برگزاری همایش الگوی سوم زن مسلمان

در ابتدای این مراسم فاطمه فروزانیان از فعالین پشت جبهه‌‌ها بیان کرد: ما در دفاع مقدس با دشمن حقیقی رو در رو بودیم و بنابراین مبارزه آسان بود، مردان در جبهه حقیقی و زنان شجاع ما دوشادوش مردان، هم در جبهه حقیقی و هم به صورت پشتبانی پشت جبهه‌ها به فعالیت می‌پرداختند.

فروزانیان گفت: دراین نزدیک 46 سال بعد از انقلاب، جنگ با دشمن تمام نشده است اما صورت آن تغییر کرده است. در این سال‌ها یکی از اشکال و روش‌های دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی ما، «نفوذ» بوده است که لازم است همه ما در هر عرصه‌ای که فعالیت داریم، هشیار و آگاه باشیم.

وی افزود: نفوذ عبارت‌است از اعمالی که مستقیم و یا غیرمستقیم سبب تغییر در رفتار یا نظرات دیگران می‌شود.  جنگ با سلاح‌های نظامی، همراه با سر و صدا و هشیارباش است اما نفوذ در ذهن‌ها بدون صدا و کاملا موذیانه انجام می‌شود و با تغییر و نظر افراد تا جایی می‌تواند پیش رود که سرنوشت کشور و آینده را عوض کند.

در ادامه افسانه فرخی  نویسنده کتاب «قوم قشقایی در دفاع مقدس» ضمن زنده کردن یاد و خاطره شهید طمراس چگینی که الهام بخش وی در نوشتن کتاب بوده است، در خصوص انگیزه وی برای شروع کردن کتاب خود بیان کرد.

فرخی گفت: زمانی بود که بنده یک سری تحرکات و توطئه‌هایی را می‌دیدم که وحدت و انسجام اقوام ایرانی و به خصوص قوم قشقایی که بنده از نزدیک با این عزیزان ارتباط داشتم را هدف گرفته بود و احساسات ضد نژادی را در جوان‌ها ایجاد می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: و عده‌ای البته کم، فریب این بازی خطرناک را خورده بودند و با سردادن شعارهای نژادپرستانه بر طبل جدایی می‌کوبیدند و دم از جدایی می‌زدند.

افسانه فرخی بیان کرد:  بنده در سال‌های گذشته در خصوص گام دوم انقلاب و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که سال‌ها پیش مقام معظم رهبری در قالب پنجاه بند بدان پرداخته بودند، مطالعاتی داشتم که یکی از بندهای آن به مسئله وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب ایرانی می‌پردازد.

فرخی ادامه داد: در آن برهه از زمان با توجه به تحرکات تفرقه آمیز بین اقوام و طرح الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی مقام معظم رهبری، تصمیم گرفتم به دنبال راهی بروم که دل‌های قومیت های مختلف را به هم نزدیک کند و سبب ایجاد همدلی و اتحاد بین اقوام شود.

وی تصریح کرد: به‌خصوص برای ما که در استان فارس با تنوع قومیتی بالا زندگی می‌کنیم این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است و لازم است همه ما در جهت ایجاد همدلی و وحدت تلاش مضاعف کنیم.

افسانه فرخی گفت: و لذا از آن‌جایی که قصد داشتم ذهنیت‌ها را به سمتی ببرم که ما همه ایرانی و مسلمان هستیم و یک هدف مشترک داریم، تصمیم گرفتم به حضور اقوام در هشت دفاع مقدس بپردازم که تمام قومیت‌ها اعم از فارس، ترک، کُرد، لُر و... را در کنارهم در کمال صفا و صمیمیت گرد هم آورده بود.

فرخی تصریح کرد: ما دیدیم که در هشت سال دفاع مقدس، همه در کنار هم برای یک هدف، برای اسلام، ایران و حفظ نظام اسلامی دلیرانه جنگیدند.

وی افزود:ان شاالله به یاری خدا بعد از این کتاب که به حضور قوم قشقایی در دفاع مقدس پرداخته بود، به سراغ حضور اقوام دیگر در دفاع مقدس، قوم لُر، عرب خمسه و قوم بلوچ می‌روم.

برگزاری همایش الگوی سوم زن مسلمان

عباس قره خانی دیگر سخنران این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله، شهادت وی را نشانه راستی و حق بودن جبهه مظلوم و پرقدرت اسلام دانست و گفت: ظاهر این شهادت، از دست دادن و باطن آن به‌ دست آوردن است.

قره‌خانی گفت: با اینکه دل‌های ما خون است ما پراز امید است که انتقام این خون‌ها گرفته خواهد شد. تاریخ به ما نشان داده است که هر شهادتی و هر خونی که در جهت رضای خدا بر زمین ریخته می‌شود، درخت اسلام و درخت حقانیت را تنومندتر می‌کند.

وی اضافه کرد: مگر امام راحل(ره) نفرمود: بکُشید ما را، ما قوی تر می‌شویم. مگر حاج قاسم را که از ما گرفتند، ما ضعیف‌تر شدیم؟!

عباس قره‌خانی ادامه داد: طبیعی است که هر کسی که می‌خواهد نفس‌های آخرش را بزند، شروع می‌کند به دست دست و پا زدن. و این اقدامات جنایتکارانه رژیم منحوس صهیونیستی همان دست و پا زدن قبل از مرگ است.

قره‌خانی افزود: اما این باند جنایتکار هر میزان که بیشتر تلاش کند، خودش را به نابودی نزدیک‌تر می‌کند.ما در تاریخ ظالم‌تر و خونریزتر از یزید نداریم که ذریه پاک رسول الله را با چه فجاعتی به شهادت رساند. اما یزید کجاست و امام حسین(ع) کجا؟

وی بیان کرد: بعد از گذشت هزار سال هر سال اربعین شاهد زیارت میلیون‌ها نفر از کربلای معلی هستیم که عاشقانه در گرما و سرما با همه سختی‌ها راه را می‌پیمایند.

عباس قره‌خانی گفت: وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنیم، می‌فهمیم که این مجاهدت‌ها بی‌جواب نخواهد ماند و جبهه حق شاید به یک تار مویی برسد اما پاره و از هم گسیخته نمی‌شود.

قره‌خانی گفت: این همه خون‌هایی که ریخته می‌شود برای چیست؟ این خون‌ها یک هدف دارد که ان شالله با همت و توان بالای زنان و مردان ما و جغرافیای مقاومت شاهد نابودی این رژیم سفاک و خونریز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سید حسن نصرالله هم در سخنانش و هم در اعمالش «لبیک یا حسین» دیده می‌شد. ایشان می‌فرمودند «لبیک یا حسین» یعنی خودت، خانوادت و همه اموالت کف میدان باشی.

عباس قره‌خانی ادامه داد: سید حسن نصرالله‌ها، حاج‌قاسم‌ها و سایر شهدای‌ ما، تفسیر واقعی «بِاَبی أَنتَ وَ أُمّی» بودند. ان‌شاالله که ما هم پیرو شهدا باشیم و با جان، خانواده و اموالمان در راه خدا جهاد کنیم.

قره‌خانی گفت: ما برای دفاع از حقوق مظلومان تلاش می‌کنیم و تا پای جان می‌ایستیم و آن‌ها برای رسیدن به مقاصد شوم و زیاده‌خواهی‌شان.

وی افزود: لازم است که ما هم به اندازه تلاشی که دشمنان در دفاع از خودشان و حیات کثیف‌شان دارند برای حیات دین و انسانیت  تلاش کنیم.

عباس قره‌خانی بیان کرد: در این مکان ما گرد هم آمده‌ایم با بازگویی خاطرات دفاع مقدس و مجاهدت ها نسبت خودمان را با شهدا یادآوری کنیم.

قره‌خانی گفت: بانوان و فعالین فرهنگی و مجاهد، شک نکید که در نهایت ما پیروز می‌شویم. اما شرط داردو شرطش تلاش و جهاد فی سبیل الله است.

وی افزود: ما در ابتدای جنگ تحمیلی سیم خاردار هم نداشتیم چه برسد به تانک و موشک اما با تکیه بر نیروی ایمان و توکل بر خدا با دشمنی که هفتاد کشور دنیا حامی او بودند مقابله کردیم و به یاری و فضل خدای متعال پیروز شدیم. 

عباس قره خانی در پایان عرایض خود با اشاره به آیه « إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُرۡكُمۡ » تصریح کرد:این وعده الهی است که اگر خدا را یاری کنید، قطعا شما را یاری می‌کند.

وی ادامه  داد: از بانوان مجاهد امثال شهیده نسرین افضل و سایر شهدا که به این آیه شریفه عمل کردند و دین خدا را پشتیبانی می‌کردند، الگو بگیرید.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

 

 

 

نظرات بینندگان