کد خبر: ۱۶۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۸ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳
گزیده وصایای شهدای استان فارس؛

از امنيت و آرامش در دنيا تا سعادت اخروی

شهید «عبدالرحیم فیروزی» در وصیت خود می‌نویسد: «نعمت دین نجات‌بخش اسلام که در آن همه چیز هست از صلاح و امنیت و آرامش در دنیا گرفته تا سعادت و فلاح جاوید اخروی که از اصول اولیه عقاید ماست.  

 به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»، به نقل از نوید شاهد فارس، شهید «عبدالرحیم فیروزی» ۲۳ شهریور سال ۱۳۴۰ در شهرستان فسا دیده به جهان گشود. در ۷ سالگی به مدرسه رفت و تحصیلات خود را تا مقطع کاردانی در رشته مترجمی زبان عربی گذراند و سپس به معلمی مشغول شد. او به‌عنوان بسیجی راهی جبهه شد و سرانجام ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای فسا به خاک سپرده شد.

از امنيت و آرامش در دنيا تا سعادت اخروی

 متن وصیت: از امنیت و آرامش در دنیا تا سعادت اخروی در دین اسلام

 بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّیٰ لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. حمد و سپاس بیکران خداوند متعال را که اراده به خلقت انسان فرمود و ایشان را با اعطای عقل و خرد و با اعزام انبیاء عظامش به ساحل فلاح و نجات هدایت نمود.

 شکر و سپاس پروردگار منان را که حیات ما را در مقطعی از تاریخ قرارداد که یکی از اولیایش و از ذریه‌های پاک رسول گرامش و ارائه دهنده و تداوم بخش راه تمام پیامبران از آدم تا خاتم، امید مستضعفان جهانیان در این دنیای آلوده به ظلم و ستم و جنایت، بت‌شکن دوران یعنی اشجع شجاعان، اعلم علماء افقه فقهاء و نعمت عظمای تاریخ ما حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی روحی فداء بر آن زعامت و ولایت دارد.

 درود و سلام ما بر تمام صالحان تاریخ هستی خصوصاً انبیاء الهی و بالاخص شخص نبی اکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله (صلی‌الله علیه و آله و سلم) که برای برپایی و حاکمیت دین و قانون خداوند بزرگ زحمات و مشقات بسیار سنگینی را متحمل شدند تا آنجا که حتی دندان مبارکش را شکستند و چه جسارت‌ها که به آن مقام شریف روا نداشتند.

 درود ما و سلام خدا بر جانشینان بر حق آن حضرت از علی مظلوم (علیه‌السلام) تا مهدی محبوب (علیه‌السلام). سلام ما و درجات متعالی پروردگار جهانیان نثار شهدای در راه حق و حقیقت از شهدای صدر اسلام تا شهیدان جنگ تحمیلی که با تقدیم هستی خود به هستی بخش عالم دین مبین اسلام را از تهدید دشمنان که قصد نابودی آن داشته و دارند به‌طرف دوام و عظمت و عزت سوق دادند و این نعمت الهی را برای ماها محفوظ نگه داشتند. نعمت دین نجات بخش اسلام که در آن همه چیز هست از صلاح و امنیت و آرامش در دنیا گرفته تا سعادت و فلاح جاوید اخروی که از اصول اولیه عقاید ماست.

 انتهای متن/

نظرات بینندگان