کد خبر: ۱۶۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۱۳ مهر ۱۴۰۳
رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم‌بینایان استان فارس:

توجه به آسایش و آرامش ذهنی سالمندان

محمدرضا جعفری رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان فارس به مناسبت روز جهانی سالمند گفت:پارک سلامت علاوه بر دارا بودن شاخص‌های فیزیکی باید بتواند آسایش و آرامش ذهنی لازم برای سالمندان و توانخواهان را ایجاد کنند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»، محمدرضا جعفری رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان فارس به مناسبت روز جهانی سالمند ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پارک سلامت بر ضرورت توجه ویژه به نیازها و امکانات این مراکز تأکید کرد و افزود: این مراکز باید دوستدارافراد دارای معلولیت و سالمند باشند و علاوه بر دارا بودن شاخص‌های فیزیکی باید بتوانند آسایش و آرامش ذهنی لازم برای سالمندان و توانخواهان را ایجاد کنند.

توجه به آسایش و آرامش ذهنی سالمندان

محمدرضا جعفری ضمن تاکید برلزوم بهره‌گیری از حضور افراد متخصص و خُبره بیان کرد:لازم است در این مراکز سالمندان بتوانند به‌ سهولت و متمرکز خدمات درمانی و توان‌بخشی دریافت کنند.

جعفری در ادامه این بازدیدها از دست‌اندرکاران و کارکنان هتل سالمندی پارک سلامت تقدیر کرد. در این بازدید، هم چنین دانشجویان و اساتید مرکز آموزش علمی‌کاربردی سلامت دهکده سبز، رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان فارس را همراهی و با اهدای گل از سالمندان بازدید و تکریم به عمل آوردند.

 در حاشیه این بازدید بهمن حاجات‌نیا مؤسس و مدیرعامل پارک سلامت روان حاجات گفت: هتل‌آپارتمان سالمندی پارک سلامت روان حاجات، به‌صورت شبانه‌روزی با طراحی منحصربه‌فرد خود محیطی فرا انتظار جهت اقامت سالمندان عزیز فراهم نموده است.

 حاجات‌نیا ادامه داد: این مرکز در نقطه‌ای خوش‌ آب‌ وهوا و استثنایی از شهر شیراز واقع شده است؛ وجود فضای سبز، آب‌نما، زمین چمن و... در تلطیف فضای مرکز نقش مؤثری دارد.

 وی افزود: در این مرکز تمامی خدمات نگهداری مراقبتی سالمندان از قبیل ویزیت هفتگی پزشک و خدمات تخصصی پرستاری، مددکاری اجتماعی، روانپزشکی و روان‌شناسی، کارشناس تخصصی تغذیه، کاردرمانی، فعالیت‌های هنری، مهارتی و ادبی به مهمانان گرامی ارائه می‌شود.

بهمن حاجات‌نیا خاطرنشان کرد: در کنار خدمات نگهداری مراقبتی خدمات تفریحی و شاداب‌سازی مهمانان گرامی نیز از قبیل، موسیقی‌درمانی، جشن‌ها و گردهمایی‌های گروهی، کتاب‌خوانی و یوگا، و... ارائه می‌شود.

 حاجات‌نیا افزود: به‌منظوررفاه حال سالمندان و خانواده ایشان پذیرایی و مراقبت از سالمند در این مرکز در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت از قبیل ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهیانه و... صورت می‌پذیرد که تمامی مهمانان از خدمات مختلف شامل خدمات سالمندی و پرستاری روان‌شناسی، رفاهی، سرگرمی و... برخوردار می‌شوند.

 انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان