دختران دوچرخه سوار در خیابان های سومین حرم اهل بیت!
شیرازه - دوچرخه سواری دختران در خیابان های اصلی شیراز٬ امری نیست که برای شیرازی ها غیرقابل انکار باشد. دختران جوانی که با سوار شدن بر دوچرخه با لباس های نامناسب٬ نگاه متعجب مردم را به سوی خود جلب می کنند.
هرگاه بحث دوچرخه سواری زنان به میان می آید٬ بی شک نمی توان از فائزه دختر هاشمی رفسنجانی یاد نکرد. او برای اولین بار چنین مساله را دامن زد و موجب بوجود امدن برخی موافقت ها از سوی فمینیست ها گردید.
اما آیا سومین حرم اهل بیت علیهم السلام می تواند محلی برای چنین کارها باشد؟
به گزارش شیرازه آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس درخصوص گسترش این مساله در آن شهر اینگونه سخن گفتند که: دختر خانمي که ياد گرفته در کوچه و خيابان سوار دوچرخه شود، اين دوچرخه را که با لباس گشاد و مقنعه که سوار نميشود، او با لباس کوتاه و تنگ سوار اين دوچرخه ميشود و لباس کوتاه و تنگ اين دختر روي زين دوچرخه با ايمان پسر جوان تو چه ميکند؟ اصلا در خيابان و کوچه شهر امام رضا(ع) چه کسي اجازه داده زنها و دخترها سوار دوچرخه شوند؟ اين دوچرخهسواري را چه کسي راه انداخته است؟ چرا مردم و مسئولان و دستگاههاي امنيت اجتماعي و پيشگيري از جرم در مقابل دوچرخهسواري زنها و دخترها بيتفاوتند؟ آخر اين دوچرخهسواري دختر و زن عارضه دارد.
نکته عجیب در دوچرخه سواری دختران در شیراز این است که سال های گذشته معمولا در فصل های بهار و تابستان چنین مساله رواج پیدا می کرد اما از نشانه های عرف شدن آن شاید این باشد که در اواخر فصل پائیز نیز دختران جوانی که در حال رکاب زدن دوچرخه های شان هستند در خیابان های شیراز قابل روئت می باشند.
به نظر می رسد نهادهای مسئول باید به فکر چاره ای جدی در برخورد با این افراد که عمدتا با لباس های تنگ و نامناسب به خیابان می آیند باشند.
مگر زمانهای قبل ؛ از صدر اسلام تا کنون زنها و دخترها سوار اسب و شتر و الاغ نمیشدند ؟
عزيز جان در شرع مقدس برخي اعمال هست كه انسان را سوق مي دهد به نيكي و كار خير و آن مستحبات است مثل مسجد رفتن و شركت در بين جمع مومنين كه امري واجب نيست.
همچنين اعمالي هست كه مقدمات به گناه افتادن انسان را فراهم مي كند كه معمولا بنام كراهت از آن ياد ميكنند.
در واقع دوچرخه سواري براي زن از جهتي كه بيش از حدودي از بدن زن كه در قرآن به آن صراحتا اشاره شده است مثل صورت و كفين و پاها از قوزك پا ، بشكل نامناسبي ديده مي شود و احتمال ايجاد گناه فراهم مي آيد بهتر است خانمها با ورزش ديگري قواي جسمي خود را ورزيده كنند. و در صورت ضرورت ميتوانند در ورزشگاههاي زنانه دوچرخه سواري كنند وگرنه اصل دوچرخه سواري براي خانمها حرام شرعي نيست.
والسلام
ممنون از جوابتون اگر اصل کار حرام نیست که همینگونه است لذا باید بجای نهی و توهین و ... که منجر به لجبازی عده ای میشود بر روی نحوه استفاده و بوجود آمدن شرایط لازم آن کارکرد که نه تنها خانمها مجبور نباشند از جاهای محدود استفاده کنند که بتوانند بدون حساسیت و با رعایت شرعیات در همه جا حتی جهت رفت و آمد عادی نیز استفاده کنند مگر ما چند تا ورزشگاه زنانه داریم
من تا بتوانم از اين گونه مبارزات نرم و اجتماعي دفاع خواهم كرد. هر كسي در گور خود مي خوابد