کد خبر: ۲۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

تجربه جنگ با صهیونیست‌ها

مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران به صورت صریح و شفاف اعلام کردند که ما در بحرین دخالتی نداریم که اگر داشتیم اوضاع طور دیگری رقم می‌خورد. اما رسماً اعلام کردند که ما در جنگ با صهیونیست‌ها دخالت داشته‌ایم و کمک هم کرده‌ایم و از هر گروهی و کشوری که بخواهد در آینده نیز با آنان بجنگد حمایت خواهیم کرد. شاید این نوع مواجهه در عرصه بین‌الملل و از نگاه اتوکشیده دیپلماتیک خارج از عرف تلقی شود. اما انقلاب اسلامی آمد که عرف‌های موجود را بشکند.

به همین دلیل بود که حضرت امام از تهران برای لندن حکم اعدام صادر می‌کرد و از اعلام رسمی آن نیز ابایی نداشت. سخن مقام معظم رهبری در نماز جمعه تکرار کلام بلند و مقتدرانه امام راحل است که می‌فرمود:« ما اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران برای همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است و کشور ایران به عنوان یک دژ نظامی و آسیب‌ناپذیر نیاز سربازان اسلام را تأمین و آنان را به مبانی عقیدتی و تربیتی اسلام و همچنین به اصول و روش‌های مبارزه علیه نظام‌های کفر و شرک آشنا می‌سازد… ما در صدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیزم، سرمایه‌داری و کمونیست در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام‌هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده‌اند نابود سازیم.»

سخن رهبر انقلاب ترجمان و جوهره عملیاتی سخن امام است، بنابراین امروز تصمیم دیروز امام‌(ره) را عملی کرده‌ایم و این خود شاخصی است که نشان می‌دهد انقلاب اسلامی در همان مسیر ترسیم شده توسط امام راحل به پیش می‌رود. اما اعلام رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کمک به کسانی که با صهیونیست‌ها جنگیده‌اند به خاطر چیست؟ اولین پیام این اعلام آن است که ای صهیونیست‌ها، جوانان دانشمند مارا ترور می‌کنید، ما قبل از آن به این جنگ وارد شده‌ایم و ما قبل از ترورهای کور شما در عرصه آشکار و در مقابل چشم جهانیان شما را گوشمالی داده‌ایم.

جسارت در اقرار نظام جمهوری اسلامی در این زمینه نیز نشان از اقتدار و تنومندی این نظام مردمی است که از واکنش‌های احتمالی هیچ ترسی به خود راه نمی‌دهد. سخن رهبری پیام دیگری نیز برای صهیونیست‌ها دارد که‌: اگر شما به کثیف‌ترین شکل به ترور دست می‌زنید و افرادی را اجیر می‌کنید، ما در کنار مرزهای شما هستیم و از نزدیک عملکرد و رفتار شما را دیده‌بانی می‌کنیم. اما جنگ ما با صهیونیست‌ها و جنگ آنان با ما (ترور) دارای چند تفاوت اساسی است:

۱- جنگ ما آشکار است و صحنه جنگ قابل رؤیت و قضاوت است. صحنه جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه ما با شما در قالب یک جنگ مردانه بود. اما شما به جنگ پنهان و در قالب تروریسم دولتی عمل می‌کنید. ما هیچ موقع اقدام به ترور ناجوانمردانه نمی‌کنیم، زیرا می‌توانیم در روی زمین با شما بجنگیم.

۲- مبارزه ما با شما کمک به دفاع مشروع کسانی است که خانه و کاشانه و هویت و جان و مال آنان به یغما رفته است و برای وطن و موطن خود می‌جنگند اما شما به ترور نامشروع رو می‌آورید و در یک میدان ناجوانمردانه به کشتن انسان‌های غیرمسلح روی می‌آورید.

ما کمک خود به دشمنان شما را رسماً اقرار می‌کنیم اما شما حاضر به حمایت از اجیرشدگان خود هم نیستید.

۳- هدف ما از مبارزه با شما، مقابله با ظلمی ۷۰ ساله است که میلیون‌ها انسان در آن کشته و آواره شده‌اند. دانشمندان شما را ترور نخواهیم کرد چرا که ساحت علم را مقدس می‌دانیم، اما شما به دنبال پیشگیری از پیشرفت یک ملت کهن هستید و ماهیت این دو مبارزه کاملاً متفاوت است.

۴- ما در کنار کسانی با شما می‌جنگیم که هم اعتقاد هستیم و به حکم مسلمانی احساس یکی بودن می‌کنیم اما شما کسانی را اجیر می‌کنید که هدف آنان از اجیر شدگی رسیدن به پول و خدمت به بیگانه است.

۵- ما در موضع هجوم هستیم و شما موج دومی و منفعلانه عمل می‌کنید. ما شعار نابودی صهیونیست‌ را در عمل جوانان پرشور فلسطین و لبنان به نظاره نشسته‌ایم که برای شهادت لحظه‌شماری می‌کنند. اما شما کثیف‌ترین و بدنام‌ترین افراد را در پاتک خود به کار می‌گیرید.

۶- اقدامات شما تأثیری در روند پیشرفت ما نخواهد داشت. اما انقلاب اسلامی ایران خواب بنی اسرائیل در تصرف از نیل تا فرات را آشفته ساخت و اکنون نه تنها صهیونیست‌ها به دنبال گشایش جغرافیایی نیستند بلکه حفظ وضع موجود نیز از اراده آنان خارج می‌شود. انقلاب اسلامی شما را به پرتگاه سقوط کشانده است اما ترورهای شما موجب بیداری و انسجام ملی ما شده است. ان‌شاءالله با پیوند نظام‌های نوظهور در جهان اسلام با انقلاب اسلامی و لغو پیمان کمپ دیوید، ما نه تنها از مرزهای سوریه، لبنان و فلسطین که از مصر نیز در کنار مرزهای شما خواهیم رسید. آن روز بسیار نزدیک است.

 نویسنده : عبدالله گنجی

منبع : جوان آنلاین 16/11/1390

برچسب ها: جنگ ، صهیونیست
نظرات بینندگان