کد خبر: ۲۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰

ادیان توحیدی مورد تهدید افکار گنوسیزمی قرار دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تمام ادیان توحیدی مورد تهدید افکار گنوسیزمی قرار دارند.

  به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس، محمود عالیشوندی پنج‌شنبه ‌شب در نهمین همایش فرهنگی هنری ادیان توحیدی در شیراز اظهار داشت: از زمانی که بشر پا بر روی زمین گذاشت  اهریمن به دنبال شکار او بود و اگر نگاهی به فرقه‌های گنوسیزمی داشته باشیم می‌توان گفت که تمام ادیان توحیدی مورد تهدید این افکار قرار دارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: وظیفه حفظ هر دین به عهده پیروان آن است و هرچه این پیروان به دین خود اعتقاد بیشتری داشته باشند، تهدید کمتری متوجه آن‌ها است.

وی ادامه داد: خداوند از آنجا که تمام بندگان خود را دوست دارد پیامبران را برای هدایت آن‌ها مبعوث کرد تا انسان‌های متدین در زمین حضور داشته باشند.

عالیشوندی با بیان اینکه به یقین خداوند متدینان تمام ادیان را دوست دارد اضافه کرد: معتقدان به ادیان توحیدی در شیراز از متدین‌ترین پیروان ادیان در جهان هستند.

وی ادامه داد: اینکه هر سال به بهانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادیان توحیدی در شیراز کنار یکدیگر جمع می‌شوند نشان از علاقه آن‌ها به کشور خود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در تمام ادیان الهی اعتقاد به وجود منجی وجود دارد خاطرنشان کرد: وظیفه تمام ادیان الهی زمینه‌سازی برای بسط عدالت و حضور منجی جهان است.

در ادامه نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل ادیان توحیدی در ایران می‌تواند به عنوان الگویی برای جهان ارائه شود.

سیامک مرصدق افزود: بیش از چند قرن است که تمام ادیان الهی در کمال برادری با یکدیگر در ایران زندگی می‌کنند و از ارزش‌های الهی و ملی خود  دفاع کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران به دلیل  استوار بودن این انقلاب بر اساس ارزش‌های دینی این اتحاد عمق بیشتری یافت که به همین علت می‌توان گفت که امروز تعامل ادیان توحیدی در ایران می‌تواند به عنوان الگویی برای جهان ارائه شود.

وی با بیان اینکه شهدایی که از اقلیت‌های دینی به انقلاب تقدیم شدند بدون هیچ تردیدی به وطن خود خدمت کرده‌اند، ادامه داد: این شهدا بهترین نمونه همراهی و همدلی ملت ایران هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: می‌پذیریم که تفاوت‌های جزئی بین تمام ادیان توحیدی وجود دارد اما باید دانست نقاط اشتراک به حدی است که این تفاوت‌های قابل احترام را می‌پوشاند.

وی همچنین اظهار داشت: تمام ادیان توحیدی به اصولی مانند بیهوده نبودن جهان هستی و اعتقاد به عالم  پس از مرگ معتقدند که این نقاط مشترک بزرگی است. 

مرصدق اضافه کرد: تمام ادیان توحیدی در ایران به خوبی دین خود را  به کشورشان ادا کردند و نشان دادند که همدلی و اتحاد بین آنها وجود دارد و می‌توانند الگویی برای ایجاد صلح در جهان باشند.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان