کد خبر: ۲۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۱

سرمايه هاي بانكي استان، بايد صرف گسترش توليد در فارس شود

استاندار فارس گفت: بانك هاي استان فارس داراي منابع قابل توجهي از سرمايه هاي مردمي هستند كه اين سرمايه ها بايد براي گسترش توليد و تقويت صنعت استان مصرف شود.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس حسين صادق عابدين در ديدار با مديران عامل بانك هاي استان فارس، اظهار داشت: سرمايه هاي موجود در بانك ها در واقع متعلق به مردم است و نبايد به دليل اهمال  و فرصت طلبي برخي افراد سودجو، معطل بماند؛ به همين دليل مديريت استان وصول مطالبات معوق را به جديت دنبال مي كند تا سرمايه ها، بلااستفاده نمانده و براي ايجاد اشتغال در استان به كار گرفته شود.

وي با تاكيد بر مقابله با سوء استفاده برخي افراد از منابع مالي بانك ها، افزود: تقاضاي استمهال وام هاي بانكي، ويژه افرادي است كه داراي فعاليت اقتصادي و توليدي مثبت هستند و به دلايلي دچار مشكل شده اند كه بايد آن ها را ياري كرد.

نماينده عالي دولت در استان فارس با قدرداني از بانك هايي كه با پذيرش ريسك مديريتي، چندين برابر منابع خود مصرف داشته اند، اضافه كرد: بانك كشاورزي استان با استفاده از مواد قانوني توانسته است 15 ميليارد ريال به بهداشت و درمان فارس كمك بلاعوض كند كه به تصريح رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز، موجب تحول در اين زمينه شده است.

استاندار فارس همچنين خواستار تسريع بانك ها در پاسخ دهي به درخواست هاي معمول مردم شد و تاكيد كرد: تقاضاهاي مردم عادي كه تسهيلات ناچيزي براي رفع مشكلات زندگي خود درخواست مي كنند بايد به سرعت پاسخ داده شود؛ زيرا اين رفتار باعث جلب رحمت الهي شده و گره هاي بزرگ را از زندگي و مديريت ما باز مي كند.

مهندس صادق عابدين با بيان اينكه امسال از طرف رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني ناميده شده است، خواستار همت بيشتر بانك هاي استان براي شكوفايي توليد ملي شد و تصريح كرد: هرچه توطئه ها و فشارهاي دشمنان بيشتر شود ما با كار، تلاش، همت و تكيه بر فضل خداوند، توسعه بيشتري خواهيم يافت؛ همچنان كه تجربه سال هاي گذشته اينگونه نشان داده است.

نظرات بینندگان