کد خبر: ۲۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱

اختصاص بيش از 26 ميليارد تومان اعتبار براي توسعه و عمران شهرستان خرامه

جلسه شوراي اداري استان در شهرستان خرامه با حضور استاندار فارس ،داریوش دهقان فرماندار خرامه،حجت السلام محمد صباحی امام جمعه خرامه ،داریوش اسماعیلی منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی مدیران استانی و شهرستان در شهرستان خرامه تشكيل و 26 ميليارد و 500 ميليون تومان اعتبار براي توسعه و پيشرفت اين شهرستان اختصاص داد.

به نقل از صبح بصیرت، در اين جلسه كه با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس، مديران ستادي استانداري، مديران كل دستگاه هاي اجرايي استان و مديران شهرستان خرامه تشكيل شد، براي عمران اين شهرستان، 100 تصميم گرفته شد.

استاندار فارس در اين جلسه گفت: اين تصميمات بر اساس پيشنهادات ارسالي فرمانداري خرامه، پس از بررسي هاي كارشناسي در كارگروه سفرهاي شهرستاني و همچنين بر اساس بازديد از بخش هاي مختلف شهرستان، گرفته شده است.

مهندس حسين صادق عابدين با اشاره به اين كه خرامه در سال 90 به شهرستان تبديل شده است، اظهار داشت: اعتبارات اين شهرستان در سال گذشته به سه برابر يعني 62 ميليارد تومان افزايش يافت.

وي با بيان اين كه خرامه شهرستان ويژه اي است كه داراي مردم بسيار متدين، عشاير فهيم و مديران پركاري است، افزود: شهرستان خرامه داراي محروميت هايي است كه براي رفع آن ها در بخش هاي آموزشي، صنعتي، كشاورزي، زيرساختي و فرهنگي تصميمات مهمي گرفته شد.

استاندار فارس از تداوم سفرهاي شهرستاني خود در سه ماه آينده خبر داد و افزود: گرد هم آمدن مديران استان و تلاش براي از بين بردن مشكلات بين دستگاهي موجب مي شود فرآيند توسعه در شهرستان ها با رفع موانع اداري و اجرايي سرعت بالاتري پيدا كند.

نماينده عالي دولت در استان فارس با تاكيد بر اين كه مديران استان بايد مشكلات بين دستگاهي را با سرعت بيشتري رفع كرده و مانع از طرح آن در جلسات شوراي اداري شوند، اظهار داشت: دستگاه هاي نظارتي و همه مديران استان بايد براي حفظ صنايع و ايجاد فرصت هاي جديد براي سرمايه گذاري در جهت گسترش صنايع و ايجاد اشتغال در استان، تلاش مضاعف داشته باشند.

مهندس صادق عابدين به موضوع انتقال كارخانه سيمان شيراز به خرامه اشاره كرد و افزود: انتقال اين مجتمع صنعتي به دليل برخي نگاه هاي صرفاً اقتصادي، تاكنون كند بوده است كه اميدواريم شوراي اسلامي شهر و شهرداري شيراز با توجه به مسائل زيست محيطي و آفاتي كه حضور اين كارخانه در شهر شيراز دارد، براي انتقال اين كارخانه به شهرستان خرامه تلاش كنند.

وي با بيان اين كه استان فارس داراي توانمندي هاي فراواني در بخش هاي نفت و گاز است، اظهار داشت: در شش ماه گذشته، گروه هاي هاي مختلفي در تهران و شيراز براي شناسايي ظرفيت هاي استان فارس فعال شده اند و تلاش ما اين است كه پروژه هايي را تعريف كنيم كه علاوه بر جلب حمايت دولتي، بخش خصوصي را هم به سرمايه گذاري در اين بخش ترغيب كند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان