کد خبر: ۳۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

دلالی مقدس در خیابان‌های سومین حرم اهل بیت(ع)!

این روزها در کنار برخی برگه و اطلاعیه‌ها مبنی بر خرید کلیه و فروش وام و اجاره منزل مبله٬ خیلی سخت نیست یافتن برگه هایی که در پی خرید و فروش حج بر روی در و دیوار شهر نصب شده‌اند.

شیرازه - این روزها در کنار برخی برگه و اطلاعیه‌ها مبنی بر خرید کلیه و فروش وام و اجاره منزل مبله٬ خیلی سخت نیست یافتن برگه هایی که در پی خرید و فروش حج بر روی در و دیوار شهر نصب شده‌اند. براساس نوشته های روی این برگه ها٬ حج عمره و واجب(تمتع)٬ هر دو قابل معامله است. تعداد این برگه‌ها هم در شهر طی روزهای اخیر کم نبوده و به طور قابل توجهی به چشم می‌خورد.

نکته جالب توجه در این است که همه این برگه های تبلیغاتی با توجه به شماره موبایل موجود در آن قابلیت پیگیری داشته و می ‌توان با یک عملیات ساده به هویت اصلی شخص و یا اشخاص پشت پرده این ماجرا پی برد. اشخاصی که با خرید و فروش یکی از زیباترین عبادات الهی سعی در کاسبی هنگفتی دارند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت استان فارس چه می‌گوید؟

محمد آزاد در گفتگو با خبرجنوب٬ خرید و فروش حج تمتع و عمره را ممنوع و غیرقانونی دانست و بر این ممنوعیت تاکید کرد. وی گفت: جلوگیری از انتشار تبلیغات غیرقانونی این فیش ها به تنهایی از عهده مدیریت حج و زیارت استان برنمی آید و باید دستگاه‌های امنیتی نیز در این خصوص همکاری کنند.

به نظر‌میرسد با توجه به این مسئله که در حال حاضر حجم وسیع تبلیغات در شیراز در خصوص مسئله خرید و فروش حج٬ نشان دهنده نوعی پشت صنه سازماندهی شده می‌باشد٬ باید هرچه سریع‌تر نیروهای امنیتی در این خصوص وارد عمل شده و با کلاشان برخورد قانونی نمایند.

 

لازم به ذکر است که جهت نقل و انتقال فیش‌های حج٬ متقاضیان می‌توانند به دفاتر حج و زیارت موجود در سطح استان مراجعه کرده و درخواست خود را اعلام نمایند.

نظرات بینندگان