استانداردسازی محور شهرستان خرامه ـ شیراز
هادی سجادیان اظهار داشت: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات نقش بسزایی دارد اما یک مسیر عبور مناسب با زیرساخت و روکش استاندارد و دارای شانه خاکی و خطکشی و نصب تابلوهای هشداری در کاهش تصادفات موثر است.
وی با اشاره به اینکه روزانه هزاران خودرو و موتورسیکلت در این محور تردد دارند ادامه داد: محور اصلی خرامه ـ شیراز با قدمت چند صد ساله هیچ تعمیر و بهسازی و روکش آسفالت بر روی آن صورت نگرفته است.
سرپرست پلیس راهور شهرستان خرامه افزود: محور اصلی خرامه ـ شیراز با عرض مفید هفت متر و طول 84 کیلومتر دارای آسفالت و خطکشی نامناسب و تابلوهای غیراستاندارد و فاقد شانه خاکی مناسب است.
سجادیان با اشاره به آمارهای تصادفات در این محور بیان داشت: از سال 88 تاکنون بیش از 14 تصادف فوتی و 40 تصادف جرحی و 45 تصادفات خسارتی در این محور به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه، این محور دارای پلهای متعددی است ابراز داشت: عرض عبور از روی پلها به پنج و نیم متر میرسد و اکثر پلها بدون نصب علائم هشدار بوده که بارها تصادفات فوتی را نقشآفرینی کرده است.
سجادیان در توصیف یکی از پلهای نرسیده به روستای کفدهک واقع در سه کیلومتری شهرستان خرامه تصریح کرد: این پل به علت فرسایش و عدم رسیدگی و نگهداری مناسب تاکنون بیش از پنج تصادف واژگونی که منجر به فوت هشت نفر شده را به ثبت رسانده است.
سرپرست پلیس راهور شهرستان خرامه خاطرنشان کرد: تعدادی از این پلها با تلاش و پیگیریهای مکرر در حال تعمیر و بهسازی هستند که از مسئولان ذیریط قدردانی می کنیم.
انتهای پیام/