کد خبر: ۳۱۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۱

احداث بزرگترین پل کابلی وبزرگترین پارک طولی کشور در شیراز

 رضا خیراندیش گفت: عملیات اجرایی پل ولیعصر (عج)، تقاطع غیرهمسطح احسان و پل دوم میانرود این شهر، عید مبعث آغاز می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی پل ولی‌عصر(عج)، تقاطع غیرهمسطح احسان و پل دوم میانرود شهر شیراز، عید مبعث آغاز می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز از اختصاص 15میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای پل ولی‌عصر(عج) خبر داد و افزود: با توجه به بزرگی و وسعت پروژه، 15 میلیارد تومان برای احداث پل‌های دسترسی اختصاص داده می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز در ادامه گفت: بلافاصله پس از اجرایی‌شدن سد تنگ‌سرخ و احداث بند انحرافی این سد، عملیات عمرانی در رودخانه خشک آغاز و بزرگترین پارک طولی کشور به‌ وسعت 35 کیلومتر در شیراز ایجاد می‌شود.

وی پل ولی ‌عصر(عج) را بزرگترین پل کابلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه، نمادی از توانمندی مهندسان و طراحان و مجریان طرح‌های عمرانی ایران و شیراز است.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: با اجرایی‌شدن این سه پروژه، بیش از نود درصد از کل پروژه‌های هدف 90 مصوب شورای شهر شیراز، اجرایی می‌شود.

خیراندیش همچنین گفت: اجرایی‌شدن تقاطع غیرهمسطح احسان با توجه به اینکه تقاطع غیرهمسطح پل معالی‌آباد نیز در حال احداث است،‌ اشکالی در تردد شهروندان و دسترسی آنان به معالی‌آباد ایجاد نمی‌کند.

خیراندیش گفت: اجرای طرح محدوده ترافیکی امری ضروری است چراکه در هیچ کلان‌شهری امکان اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح در محدوده‌های مرکزی شهر به‌ دلیل مشکلات اجرایی که چنین طرح‌هایی در پی دارد، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به طور معمول در محدوده‌های مرکزی و هسته‌های مرکزی شهرهای بزرگ، طرح‌های محدودکننده و ممنوع‌کننده قابلیت اجرا دارد که تردد زوج و فرد یا طرح ترافیک از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شود.

خیراندیش در ادامه از آغاز عملیات اجرایی تالار شیراز در دو ماه آینده خبر داد و افزود: امسال شاهد بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح سرداران بعثت، هستیم.

خیراندیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای کانال‌های سطحی در شهر شیراز گفت: در سال‌های گذشته تاکنون بیش از 150 کیلومتر کانال آب‌های سطحی در شیراز اجرا شده که چنین پروژه‌ای در هیچ‌یک از کلان‌شهرهای کشور سابقه اجرا ندارد.

وی گفت: با اجرای این کانال‌ها، آب‌های سطحی شیراز به دریاچه مهارلو منتقل می‌شود و آب‌های سطحی از هیچ نقطه شهر به رودخانه خشک سرازیر نشده و نمی‌شود.

این مقام مسئول گفت: تقاطع غیرهمسطح معالی‌آباد 35 درصد، تونل‌های کوهسار مهدی 62 درصد، تونل سعدی 60 درصد، پروژه ایمان 16 درصد، تقاطع غیرهمسطح رضوان 53 درصد و تقاطع باهنر رحمت 34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خیراندیش تصریح کرد: با توجه به حساسیت دو پروژه تقاطع غیرهمسطح معالی‌آباد و مطهری، اجرا و تکمیل این دو طرح به‌صورت ویژه در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد.

 

یک نکته؛

درحالی معاون عمرانی شهرداری شیراز خبر از دوپروژه بزرگ هزینه بر زمان بر خبر میدهد که چندین پروژه با عمرچند ساله درشیراز بر زمین مانده است.شاید نیاز امروز شهر شیراز بیشتر احداث پروژه هایی هرچند کوچک ولی گره گشا باشد، تا احداث پروژه هایی به کلمه پیشوند بزرگترین.

مخصوصا وقتی خبر از احداث بزرگترین پارک طولی کشور به میان می آید به این فکر میکنم که مسئولین محترم احداث پارک را بر معضل وگرفتاری ترافیک شهر ما که دارد شهره عام وخاص درکشور می شود ترجیح میدهند،البته درجای خود احداث فضای سبز وبالابردن سرانه فضای سبز درشهری مثل شیراز به سلامت مردم کمک میکند ولی به نظرمیرسد اگر رودخانه خشک شیراز به خیابان تبدیل شود میتواند کمک بسیار بزرگی در حل مشکل ترافیک شهری باشد حتی میتوان از این رودخانه برای احداث مونوریل استفاده کرد وسیستم حمل نقل شهری را غنی تر کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حامد مويدي
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
0
اين چيزي است كه عين روز روشن است كه اگر رودخانه خشك به اتوباني در سطح شهر مبدل شود وقتي در شيراز بارا نميايد سيلي در اين رودخانه براه ميافتد كه تابحال جان چند نفر را گرفته است.حالا خودتان فكر كنيد رودخانه به اتوبان تبديل شده و يك روز باراني ببينيد چه وضعي بوجود ميايد؟براي احداث منوريل هم همين بحث كه عرض كردم مد نظر است.پس با اجراي سد تنگ سرخ اين آبراه ها كنترل ميشوند وآبي دائمي در رودخانه بجود ميآيد و پاركي 35 كيلومتري احداث ميشود/