تولید ملی در فضای مجازی با مارکوپولوی آنلاین
هرساله با مشخص شدن نام سال نظرات متفاوتی درباره نقش سازمان ها، مسئولان و اقشار گوناگون مردم برای تحقق شعار سال و رسیدن به بیشترین بهره برداری مفید از نام گذاری سال ها ازسوی کارشناسان ارائه می شود.
سال حمایت از کار و تولید ملی هم از این قائده مثتثنی نبوده است و این روزها نظرات و دیدگاه های گوناگونی درباره تاثیرگذاری بخش های دست اندرکار جامعه برای تحقق شعار سال ارائه می شود. اما دراین بین به نظرمی رسد، از یک موضوع مهم و یک فرصت کلیدی غافل شده ایم. فرصتی که نه تنها در سال جاری بلکه سال های گذشته هم مورد بی مهری قرار گرفته و از ظرفیت های آن برای تحقق شعار سال استفاده نشده است.
این فرصت مهم ظرفیت های موجود در «فضای مجازی» است. ظرفیت های ناشناخته ای که برنامه ریزی برای استفاده موثر از آن می تواند به عنوان بازوی توانمندی در برای تحقق تولید ملی به حساب آید. جریان سازی علیه سال جهاد اقتصادی با پخش و تکثیرگسترده شعارها و جملاتی در فضای مجازی تنها گوشه ای از نقش رسانه های مجازی است، نقش تاثیرگذاری که امروزه در دست جریان مخالف قرار دارد و به بهترین شکل ممکن از آن در جهت اهداف خود استفاده می کند.
به راستی چگونه می توان برای تحقق شعارمهم «حمایت از کار و تولید ملی» از ظرفیت های فضای مجازی استفاده کرد؟! برای شما که در طول شبانه روز ، بیشتر زمان خود را در فضای مجازی و جست و جو در سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی می گذرانید و علاقه دارید که در تحقق شعار سال نقش داشته باشید و کاری انجام دهید، چند پیشنهاد داریم:
تشکیل وبلاگ های گروهی این روزها وبلاگ ها به عنوان رسانه های مستقل شناخته شده اند و از نقش بالایی در تاثیرگذاری، جریان سازی و حتی فرهنگ سازی برخوردار هستند. قراردادن بخش ثابت وبلاگ ها در سایت ها و رسانه های مجازی مصداق بارز این گفتار و توجه اهالی رسانه به وبلاگ ها است.
پس برای اشاعه فرهنگ تولید ملی پیشنهاد ما تشکیل وبلاگ های گروهی است. ویلاگ گروهی تشگیل دهید و درآن مطالب مرتبط با سال تولید ملی قراردهید، خواهید دید که لینک وبلاگ شما در تمام سایت ها ، پورتال ها و حتی خبرگزاری ها قرار می گیرد. در حقیقت به مطالب وبلاگ شما استناد می شود.
«کندوهای مجازی» را از دست ندهید امسال سال تولید مثل کندوهای مجازی در ایران است، کندوهای مجازی و یا همان شبکه های اجتماعی بهترین فرصت برای اشاعه فرهنگ کار و حمایت از تولید ملی است. با دوستان خود شبکه های مجازی تشکیل دهید، البته خبر داریم که علاقه مندان به این کار دست به کار شده اند و به زودی شبکه ها مجازی «جوانان و تولید ملی و کسب کار ایرانی» راه اندازی می شود.
پس فرصت را غنمیت شمره تا از دوستان جوان خود عقب نمایند. اینجا هم مارکوپولو برای تاثیر گذاری و جریان سازی در فضای مجازی باید به نوعی مارکوپوی فضای مجازی بود، مطالبی را که مرتبط با «تولید ملی» است و در وبلاگ، وب سایت و یا شبکه های مجازی منتشر می کنید، برای تمامی افرادی که نشانی پست الکترونیکی آنها را دارید، ارسال کنید و یا در فضای چت روم ها به اشتراک بگذارید، آن وقت مشاهده می کنید که مطلب شما از چه قدرت تاثیرگذاری برخوردار است و چه گام موثری برای ترویج فرهنگ تولید ملی در فضای مجازی برداشته اید.
یک کارمند آنلاین باشید اما برای شما که کارمند هستید و در اداره و یا محل کار خود علاقه دارید تا فعالیت تاثیرگذاری در راه حمایت تولید ملی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم، که در این سال همیشه یک کارمند آنلاین باشید، یعنی در ساعات مقرر در محل کار حاضر شوید، اطلاعات خود را از نوع کارتان به روز کنید و کارمند فعال و پویایی باشید. مجموعه این عوامل از یک سوکارآیی شما را بالا می برد و از طرف باعث افزایش راندکان کاری محل کارتان در سال تولید ملی می شود، باید برای حمایت از «تولید ملی» آنلاین باشیم.
انتهای پیام/20