کد خبر: ۳۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

بازديد استاندار فارس از شركت توليد نهال هاي گواهي شده

استاندار فارس از شركت زيست فن آوري ايتاصدرا توليد كننده نهال هاي گواهي شده، در شهرك صدرا بازديد كرد.

به گزارش شیرازه به نقل ازروابط عمومی استانداری فارس،مهندس حسين صادق عابدين در اين بازديد كه به حضور مديران سازمان جهادكشاورزي، صورت گرفت از بخش هاي مختلف اين شركت بازديد و با مراحل مختلف توليد نهال گواهي شده و شناسنامه دار، آشنا شد.

استاندار فارس در اين برنامه از بخش هاي مختلف آزمايشگاه كشت بافت اين شركت شامل اتاق استرليزاسيون، اتاق تهيه بستر، اتاق رشد و اتاق كشت كه در شرايط محيطي ويژه و با تكنولوژي منحصر به فردي فعاليت مي كند، بازديد كرد.

مهندس صادق عابدين همچنين از بخش هاي مختلف پرورش و نگهداري نهال هاي سالم و شناسنامه دار اين شركت كه در محيط هاي محافظت شده توليد مي شود، بازديد كرد.

در اين بازديد نهال هاي پايه هاي رويشي، ارقام خود ريشه زا، ميوه هاي ريز و پيوندك هاي عاري از پاتوژن و ويروس، ارقام نهال هاي مقاوم به بيماري هاي مناطق مختلف ايران و جهان، ارقام نهال هاي مقاوم به گرما و سرما و نهال هاي با توليدات بالا و مصرف بهينه، مورد بازديد استاندار فارس قرار گرفت.

گلخانه هاي پرورش و عرضه انواع گياهان زينتي و درختان مثمر نيز مورد بازديد مهندس صادق عابدين قرار گرفت.

گفتني است شركت دانش بنيان ايتا صدرا، با استفاده از آخرين دستاوردهاي علمي دنيا در زمينه زيست فنآوري كه در انحصار برخي شركت هاي معدود در سطح جهان است، ميليون ها نهال، در محيطي كنترل شده و مساحتي اندك، توليد مي شود كه مي تواند بسياري از نيازهاي كشور را در اين بخش مرتفع ساخته و زمينه كسب درآمد قابل توجه ارزي و اشتغال به كار فارغ التحصيلان كشاورزي را فراهم كند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان