کد خبر: ۳۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

استاندار فارس تقدیر شد

استان فارس با جذب بیش از 365 میلیون دلار سرمایه خارجی در سال گذشته، رتبه اول جذب سرمایه خارجی بدون نفت در بین استان های كشور را كسب كرد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، در مراسمي كه به منظور بررسي روند سرمايه گذاري خارجي در كشور با حضور معاون اول رئيس جمهور، وزير اقتصاد و دارايي، استانداران، معاونين وزرا و روساي سازمان هاي امور اقتصادي استان ها برگزار شد، استان فارس به عنوان برترين استان كشور در جذب سرمايه گذاري خارجي بدون نفت، معرفي شد.

در اين جلسه ضمن ارائه گزارش آنكتاد (كنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل)، توسط دكتر بهروز عليشيري معاون وزير اقتصاد و دارايي و رئيس كل سازمان سرمايه گذاري خارجي در خصوص مسائل مربوط به سرمايه گذاري در سراسر جهان، وضعيت اقتصادي خاورميانه در سال 2011 مورد ارزيابي قرار گرفت.

اين گزارش با تصريح بر اين كه جمهوري اسلامي ايران در سال گذشته ميلادي رتبه سوم جذب سرمايه گذاري خارجي در منطقه خاورميانه را به دست آورده است، مي افزايد: در شرايطي كه به دليل بروز بحران عميق اقتصادي در سراسر جهان، ركود گسترده اي بر دنيا حاكم است، تنها شش كشور داراي رشد در جذب سرمايه گذاري خارجي بوده اند و ايران با رشد 14درصدي در ميان اين كشورها، قرار دارد.

بر اين اساس، استان فارس در سال 1390، توانسته است سرمايه گذاري خارجي معادل بيش از يك و نيم برابر اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي خود را جذب كرده و موجب بهبود وضعيت اقتصادي استان شود.

این گزارش می افزاید: این موفقیت كه پیرو اقدامات صورت گرفته در مركز خدمات سرمایه گذاری استان فارس و با حمایت همه جانبه استانداری فارس حاصل شده است، می تواند زمینه ساز معرفی فارس به بازارهای خارجی، ورود دانش فنی و فناوری های نوین در بخش های مختلف اقتصادی باشد.

در اين جلسه از استاندار فارس به عنوان رئيس مركز خدمات سرمايه گذاري استان و محمدحسين مبشري به عنوان نائب رئيس اين مركز، با اهداء لوح و تنديس، تقدير به عمل آمد.

گفتني است بيش از 170 طرح كارشناسي شده و داراي توجيه اقتصادي توسط مركز خدمات سرمايه گذاري و استانداري فارس، تهيه و در پايگاه اطلاع رساني مركز خدمات سرمايه گذاري استان به هشت زبان مطرح دنيا معرفي شده كه سرمايه گذاران در سراسر جهان مي توانند با مطالعه اين طرح ها، تقاضاي سرمايه گذاري خود را از طريق پايگاه اطلاع رساني اين مركز به آدرس http://www.investinfars.ir ارسال كنند تا مورد بررسي قرار گيرد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان