کد خبر: ۳۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۱

مردم روحانیتی را می‌پذیرند که باسواد و اهل تقوا باشد

امام جمعه موقت شیراز در همایش توجیهی مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی كه در قزوین برگزار شده است، گفت: مردم روحانیتی را می‌پذیرند که با سواد، اهل ذوق و تقوا باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا،آيت‌الله موحدی در این همایش افزود: تبليغات زمانی موثرتر هستند که بر مبنای قرآن باشد و قرآن را الگو قرار دهیم.

 وي افزود: اگرچه پیاده کردن قرآن در جامعه امروزی کار ساده‌ای نیست ولی با تفسیر قرآن می‌توانیم باعث شکوفایی نگاه مردم به قرآن شویم.

 موحدي اظهار کرد: اگر قرآن را برای مردم تبيین کنیم سایت‌های خارجی و ضدشیعه نمی‌توانند تاثیری بر مردم بگذارند، زبان قرآن زبانی است که خالق گفته، و مخلوق و فطرت آن همه عناوین موجود در آن را می‌پذیرند و ما باید آنها را به درستی برای مردم تفسیر کنیم.

 نماینده ولی فقیه درجهادکشاورزی استان فارس با اشاره به اهمیت زکات در قرآن بیان کرد: در سوره‌های بقره، مریم، انبیا، توبه، نور، مائده، اعراف، حج و احزاب 28 عنوان سازنده در مورد زکات ذکر شده است که در ماه رمضان باید این عناوین 28 گانه را برای مردم تفسیر کنیم و با تبیين آنها برای مردم می‌توانیم مردم را به پرداخت زکات تشویق کنیم.

 موحدی در ادامه به تشریح این عناوین پرداخت و گفت: زکات دستوری همیشگی است که معیار ارتباط معنوی انسان با خدا، حاکمیت دینی خوبی‌های واقعی، جهاد، عدم ترس در دنیا و بخشش گناهان است.

 این مدرس حوزه افزود: زکات مرضی خداوند است و امری دنیوی و اخروی به حساب می‌آید.

 موحدی ذکر کرد: پرداخت زکات از لغزش در دنیا و آخرت جلوگیری می‌کند و عدم پرداخت آن کفر و انکار معاد است.

 این مدرس حوزه با تاکید براین که مطالعه و تقسیر را بیشترانجام دهید، گفت: مردم روحانیتی را می‌پذیرند که باسواد، اهل تقوا و ذوق باشد.

 مدیرکل اداره سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز در این مراسم مهم‌ترین اصل تبلیغ را تعامل برای رساندن پیام به مخاطب دانست و گفت: ارکان لازم برای تبلیغ، پیام دهنده و پیام گیرنده هستند، در این میان روحانیت پیام دهنده هستند که نقش مهمی را بر عهده دارند.

 وی افزود: مخاطب شناسی و پیدا کردن مخاطب کار مهمی است که نیازمند مطالعه در این زمینه است و تبلیغی موثر است که بر اساس نیازهای مخاطب باشد.

نظرات بینندگان