مردم روحانیتی را میپذیرند که باسواد و اهل تقوا باشد
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا،آيتالله موحدی در این همایش افزود: تبليغات زمانی موثرتر هستند که بر مبنای قرآن باشد و قرآن را الگو قرار دهیم.
وي افزود: اگرچه پیاده کردن قرآن در جامعه امروزی کار سادهای نیست ولی با تفسیر قرآن میتوانیم باعث شکوفایی نگاه مردم به قرآن شویم.
موحدي اظهار کرد: اگر قرآن را برای مردم تبيین کنیم سایتهای خارجی و ضدشیعه نمیتوانند تاثیری بر مردم بگذارند، زبان قرآن زبانی است که خالق گفته، و مخلوق و فطرت آن همه عناوین موجود در آن را میپذیرند و ما باید آنها را به درستی برای مردم تفسیر کنیم.
نماینده ولی فقیه درجهادکشاورزی استان فارس با اشاره به اهمیت زکات در قرآن بیان کرد: در سورههای بقره، مریم، انبیا، توبه، نور، مائده، اعراف، حج و احزاب 28 عنوان سازنده در مورد زکات ذکر شده است که در ماه رمضان باید این عناوین 28 گانه را برای مردم تفسیر کنیم و با تبیين آنها برای مردم میتوانیم مردم را به پرداخت زکات تشویق کنیم.
موحدی در ادامه به تشریح این عناوین پرداخت و گفت: زکات دستوری همیشگی است که معیار ارتباط معنوی انسان با خدا، حاکمیت دینی خوبیهای واقعی، جهاد، عدم ترس در دنیا و بخشش گناهان است.
این مدرس حوزه افزود: زکات مرضی خداوند است و امری دنیوی و اخروی به حساب میآید.
موحدی ذکر کرد: پرداخت زکات از لغزش در دنیا و آخرت جلوگیری میکند و عدم پرداخت آن کفر و انکار معاد است.
این مدرس حوزه با تاکید براین که مطالعه و تقسیر را بیشترانجام دهید، گفت: مردم روحانیتی را میپذیرند که باسواد، اهل تقوا و ذوق باشد.
مدیرکل اداره سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز در این مراسم مهمترین اصل تبلیغ را تعامل برای رساندن پیام به مخاطب دانست و گفت: ارکان لازم برای تبلیغ، پیام دهنده و پیام گیرنده هستند، در این میان روحانیت پیام دهنده هستند که نقش مهمی را بر عهده دارند.
وی افزود: مخاطب شناسی و پیدا کردن مخاطب کار مهمی است که نیازمند مطالعه در این زمینه است و تبلیغی موثر است که بر اساس نیازهای مخاطب باشد.