مدیر الکترونیک شهرداری شیراز:
فاز دوم شهرداری الکترونیک تا پایان سال تکمیل می شود
امیدواریم در سال 92 با اعتماد به شهرداری الکترونیک، مراجعه مردم به مناطق 9 گانه شهرداری به کمترین میزان خود برسد. مدیر مطالعات و طراحی شهری شهرداری شیراز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: فاز صفر و یک طرح شهرداری الکترونیک تا شهریور 90 در مناطق 9 گانه شهرداری شیراز طی یک پروسه شش ساله عملیاتی شد و فاز دوم که خودکارسازی بود، هنوز انجام نشده و مقداری از کارها به صورت دستی و با حضور مراجعان صورت می گیرد.
علاءالدین ضیایی افزود: در فاز صفر و یک شهرداری الکترونیک، پروندهها و اوراق کاغذی است از سیستم اداری ما حذف شده و 600 هزار پرونده کاغذی اسکن شدهاند و درخواستهای روزانه مراجعهکنندگان به صورت الکترونیک ثبت میشود. مدیریت الکترونیک شهرداری خاطرنشان کرد: انعقاد قراردادهای لازم جهت شهرداری الکترونیک از سال 84 کلید خورد و از همان ابتدا شهرداری در نظر داشت که تمام خدمات مربوط به صدور پروانه را به صورت الکترونیکی انجام دهد.
وی با اشاره به فاز دو شهرداری الکترونیک که خودکارسازی بود، بیان داشت: امسال این فاز صد در صد انجام می شود و از این پس خدمات الکترونیک را بر روی سایت قرار داده می شود و مردم بدون نیاز به مراجعه حضوری میتوانند به سایت esup.shiraz.ir مراجعه کرده و از خدمات استفاده کنند. همچنین یک سیستم سرا موبایل بدون محدودیت دسترسی ایجاد شده است تا تمام شهروندان بتوانند با هر پهنای اینترنتی از این خدمات استفاده کنند. اینکار تا حدودی انجام شده و در حال تکمیل است و استفاده شهروندان از این سامانه ما را در تکمیل سریعترآن یاری میکند. ضیایی ضمن اشاره به اینکه ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان در استفاده از سامانه رایگان و بدون نیاز به رمز ورود است، اظهار داشت: در این سامانه ارائه ضابطه کاربری، محاسبه عوارض و قیمت منطقهبندی جهت اطلاع شهروندان به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. علاوه بر آن پیگیری پروندههای شهروندان و آگاهی از آخرین وضعیت آنها، پرداخت عوارض نوسازی و تحویل رسید، اطلاع از ضوابط و مقررات و آییننامههای شهرداری و جستوجوی آدرس در نقشه از جمله این خدمات است. وی عنوان کرد: هدف اصلی ما در طرح شهرداری الکترونیک کاهش مراجعه حضوری مردم به مناطق مختلف شهرداری است. ضیایی اظهار داشت: در فاز سه این طرح که آخرین فاز آن محسوب میشود، بحث برون سپاری خدمات را دنبال خواهیم کرد.
برخورد با معمارانی که طرح های آن ها سه بار در کمیسیون برگشت بخورد
مدیر کنترل و نظارت شهرداری نیز با بیان اینکه در برخی موارد کمیسیون های تایید طرح ها به دلیل ناآشنا بودن معمار تبدیل به کلاس های آموزشی شده است، اظهار داشت: عمده معطل ماندن طرحها در شهرداری به علت ناآشنایی معمارین با ضوابط است.
در همین راستا با معمارینی که طرح آنها بیش از سه بار در کمیسیون برگشت بخورد، برخورد میشود.
محمد رضا نجیمی اظهار داشت: برای جلوگیری از مشکلات ناشی از گودبرداریهای غیراصولی، آییننامه گودبردای در راه است. وی بیان داشت: نوع سازه، محل گودبرداری، نوع خاک، عمق گودبرداری، وضعیت ساختمانهای مجاور و غیره در این آییننامه مورد توجه قرار گرفته است.
علاءالدین ضیایی افزود: در فاز صفر و یک شهرداری الکترونیک، پروندهها و اوراق کاغذی است از سیستم اداری ما حذف شده و 600 هزار پرونده کاغذی اسکن شدهاند و درخواستهای روزانه مراجعهکنندگان به صورت الکترونیک ثبت میشود. مدیریت الکترونیک شهرداری خاطرنشان کرد: انعقاد قراردادهای لازم جهت شهرداری الکترونیک از سال 84 کلید خورد و از همان ابتدا شهرداری در نظر داشت که تمام خدمات مربوط به صدور پروانه را به صورت الکترونیکی انجام دهد.
وی با اشاره به فاز دو شهرداری الکترونیک که خودکارسازی بود، بیان داشت: امسال این فاز صد در صد انجام می شود و از این پس خدمات الکترونیک را بر روی سایت قرار داده می شود و مردم بدون نیاز به مراجعه حضوری میتوانند به سایت esup.shiraz.ir مراجعه کرده و از خدمات استفاده کنند. همچنین یک سیستم سرا موبایل بدون محدودیت دسترسی ایجاد شده است تا تمام شهروندان بتوانند با هر پهنای اینترنتی از این خدمات استفاده کنند. اینکار تا حدودی انجام شده و در حال تکمیل است و استفاده شهروندان از این سامانه ما را در تکمیل سریعترآن یاری میکند. ضیایی ضمن اشاره به اینکه ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان در استفاده از سامانه رایگان و بدون نیاز به رمز ورود است، اظهار داشت: در این سامانه ارائه ضابطه کاربری، محاسبه عوارض و قیمت منطقهبندی جهت اطلاع شهروندان به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. علاوه بر آن پیگیری پروندههای شهروندان و آگاهی از آخرین وضعیت آنها، پرداخت عوارض نوسازی و تحویل رسید، اطلاع از ضوابط و مقررات و آییننامههای شهرداری و جستوجوی آدرس در نقشه از جمله این خدمات است. وی عنوان کرد: هدف اصلی ما در طرح شهرداری الکترونیک کاهش مراجعه حضوری مردم به مناطق مختلف شهرداری است. ضیایی اظهار داشت: در فاز سه این طرح که آخرین فاز آن محسوب میشود، بحث برون سپاری خدمات را دنبال خواهیم کرد.
برخورد با معمارانی که طرح های آن ها سه بار در کمیسیون برگشت بخورد
مدیر کنترل و نظارت شهرداری نیز با بیان اینکه در برخی موارد کمیسیون های تایید طرح ها به دلیل ناآشنا بودن معمار تبدیل به کلاس های آموزشی شده است، اظهار داشت: عمده معطل ماندن طرحها در شهرداری به علت ناآشنایی معمارین با ضوابط است.
در همین راستا با معمارینی که طرح آنها بیش از سه بار در کمیسیون برگشت بخورد، برخورد میشود.
محمد رضا نجیمی اظهار داشت: برای جلوگیری از مشکلات ناشی از گودبرداریهای غیراصولی، آییننامه گودبردای در راه است. وی بیان داشت: نوع سازه، محل گودبرداری، نوع خاک، عمق گودبرداری، وضعیت ساختمانهای مجاور و غیره در این آییننامه مورد توجه قرار گرفته است.
نظرات بینندگان