کد خبر: ۴۴۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۲
استاندار فارس:

این طور پیش برود تا 15 سال آینده بعضی شهرستان ها خالی از سکنه می شوند/ با جدیت پیگیر انتقال آب خلیج به فارس هستیم

با توجه به بهره‌برداري‌هاي بي‌رويه از ذخاير زيرزميني آب در اين استان، احتمال مي‌رود اگر اين روند ادامه يابد تا 15 سال آينده برخي از شهرستان‌ها در فارس، خالي از سکنه شوند.
به گزارش خبرنگار شیرازه، استاندار فارس از استقبال دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري ايران براي ايجاد منطقه آزاد تجاري اين استان در حاشيه خليج تا ابد فارس، خبر داد.

حسين صادقعابدين در جلسه آغاز پروژه توليد فرآوردههاي طبيعي سلامت و فرآوري گياهان دارويي با ابراز خرسندي از اينکه توانستيم يکي ديگر از توانمنديهاي اين استان را به نمايش بگذاريم، اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار بستيم تا کوچکترين بهانه به دست سرمايه گذاران ندهيم و اکنون که شاهد همکاري سرمايه گذاران هستيم به اين دليل است که توانستهايم به آنها براي انجام کاري اقتصادي با بهرهوري بالا، اطمينان دهيم. صادقعابدين، تصريح کرد: با توجه به بهرهبرداريهاي بيرويه از ذخاير زيرزميني آب در اين استان، احتمال ميرود اگر اين روند ادامه يابد تا 15 سال آينده برخي از شهرستانها در فارس، خالي از سکنه شوند.

استاندار فارس با بيان اينکه تنها 6 درصد از گياهان دارويي کشور در استان فارس توليد شده، افزود: با توجه به زمين قابل کشت و ظرفيت علمي بالا، بايد اين مقدار را با تکيه بر پتانسيل فارس افزايش دهيم. وي با اشاره به کمبود آب در اين استان به عنوان يکي از مشکلات کشاورزي، بر کاشت گياهان دارويي مانند زعفران و آلوئهورا که مصرف آب کمتري دارند، تاکيد کرد.

صادق عابدين، ادامه داد: اکنون دنيا به سمت توليد داروي گياهي پيش ميرود که به عنوان نمونه بايد اشاره کرد در کشور آلمان 7 هزار نوع داروي گياهي توليد ميشود، 67 درصد از داروهاي مصرفي سوئيس را داروهاي گياهي و طبيعي تشکيل ميدهد و در کشور چين، داروي شيميايي به زحمت يافت ميشود. نماينده عالي دولت در استان با بيان اينکه دنيا هر زمان که بخواهد با ما قهر کند، نفت ما را نميپذيرد، گفت: با توجه به بهرهوري بالاي توليد داروهاي گياهي، ميتوان گفت که اين اقدام چندين برابر صنعت نفت براي ما سود خواهد داشت.

استاندار فارس، تصريح کرد: انتظار دارم که اتاق بازرگاني وارد عمل شده و بخش خصوصي را فعال کند تا بتوانيم حجم سرمايهگذاري در هشت سال آينده را افزايش داده و براي کشورفرصت صادرات بسيار خوبي را ايجاد کنيم.

صادق عابدين در همين راستا خاطرنشان کرد: يک سال است که بحث انتقال آب از خليج فارس به جنوب اين استان را دنبال ميکنيم و قيمت آن به هر ميزان که بالا برود، باز هم به صرفه است. وي ادامه داد: اميدواريم که بتوانيم با کمک نمايندگان مجلس، بحث ايجاد منطقه ويژه اقتصادي اين استان در حاشيه خليج فارس را پيگيري کنيم چراکه با اين اقدام مي توان در عرصه تقويت صنعت نفت و گاز استان و همچنين توسعه بحث سلامت و توليد گياهان دارويي به پيشرفت هاي قابل توجهي رسيد.

اين مقام مسئول، تاکيد کرد که دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري ايران از اينکه اين استان در حاشيه خليج فارس، منطقه آزاد تجاري داشته باشد استقبال کرده است و به زودي اخبار خوشي در اين خصوص اعلام خواهيم کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ارش
Australia
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۲
0
شیرازه تیتر را اصلاح کن
آب «خلیج فارس به فارس» نه «آب خلیج به فارس»