برتری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دو شاخص علمی آموزشی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه نخست را در حیطه برونداد آموزشی و نقشه جامع علمی کشور، بر اساس نتایج رتبه بندی 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور کسب کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید امیرمحسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و
آموزش پزشکی با بیان اینکه رتبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز
در این دو حیطه بر اساس شاخص های گوناگونی به دست آمده است، افزود: رتبه نخست این
دانشگاه در حیطه برونداد آموزشی بر اساس شاخص های وب سایت دانشگاه، ثبات درونی
نمرات دانشجویان و قبولی در مقاطع بالاتر به دست آمده است ./ش
وی ادامه داد : همچنین در حیطه نقشه جامع علمی کشور نیز بر اساس پیاده سازی این نقشه، آموزش پاسخگو و اخلاق حرفه ای با کسب 100 امتیاز کامل این حیطه ها به دست آمده است.
وی با اشاره به دیگر حیطه های رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور(طرح راد)، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حیطه حاکمیتی نیز به رتبه دوم کشور و در حیطه های توسعه آموزش و توسعه کیفی آموزش نیز به رتبه سوم کشور دست یافت.
ضیائی رتبه بندی آموزشی دانشگاه ها را از جمله نکات مورد تاکید در برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و گفت: این برنامه از دو سال پیش در معاونت آموزشی وزارت بهداشت و با همکاری تیمی متشکل از صاحب نظران آموزش، در راستای ارتقای کیفی آموزش به اجرا در آمده است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان کرد: طرح راد با هدف شناسایی نقاط ضعف، تلاش منسجم و هماهنگ ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه ها برای رفع موانع و مشکلات آموزشی، هدایت دانشگاه ها به سمت اهداف کلان سنجش آموزش عالی کشور و افزایش روحیه همکاری در فضایی سالم و رقابتی برای سرعت بخشدن به بالندگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در بخش آموزش، آغاز و با موفقیت به پایان رسید.
وی این رتبه بندی را مبتنی بر فرآیندهای نظام آموزشی دانشگاه ها دانست و افزود: این طرح برای نخستین بار به صورت آزمایشی انجام گرفته و نتایج حاصل از آن نشان دهنده تصویری نسبتا روشن از وضعیت موجود در نظام آموزشی آن دانشگاه است.
وی ادامه داد : همچنین در حیطه نقشه جامع علمی کشور نیز بر اساس پیاده سازی این نقشه، آموزش پاسخگو و اخلاق حرفه ای با کسب 100 امتیاز کامل این حیطه ها به دست آمده است.
وی با اشاره به دیگر حیطه های رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور(طرح راد)، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حیطه حاکمیتی نیز به رتبه دوم کشور و در حیطه های توسعه آموزش و توسعه کیفی آموزش نیز به رتبه سوم کشور دست یافت.
ضیائی رتبه بندی آموزشی دانشگاه ها را از جمله نکات مورد تاکید در برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و گفت: این برنامه از دو سال پیش در معاونت آموزشی وزارت بهداشت و با همکاری تیمی متشکل از صاحب نظران آموزش، در راستای ارتقای کیفی آموزش به اجرا در آمده است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان کرد: طرح راد با هدف شناسایی نقاط ضعف، تلاش منسجم و هماهنگ ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه ها برای رفع موانع و مشکلات آموزشی، هدایت دانشگاه ها به سمت اهداف کلان سنجش آموزش عالی کشور و افزایش روحیه همکاری در فضایی سالم و رقابتی برای سرعت بخشدن به بالندگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در بخش آموزش، آغاز و با موفقیت به پایان رسید.
وی این رتبه بندی را مبتنی بر فرآیندهای نظام آموزشی دانشگاه ها دانست و افزود: این طرح برای نخستین بار به صورت آزمایشی انجام گرفته و نتایج حاصل از آن نشان دهنده تصویری نسبتا روشن از وضعیت موجود در نظام آموزشی آن دانشگاه است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان