کد خبر: ۵۲۲۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۲

عضو شورای شهر شیراز: مردم منقطه 7 و 8 شیراز می‌خواهند فرار کنند!

ما به شورا نیامده‌ایم که شعار دهیم و با شعار نمی‌توان سومین حرم اهل بیت(ع) شد

به گزارش خبرنگار شیرازه،‌ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: منتقدانی که می‌گویند در توزیع بودجه فرهنگی مناطق، عدالت رعایت نشده انصاف ندارند.

محمد رضا هاجری افزود: ما به شورا نیامده‌ایم که شعار دهیم و با شعار نمی‌توان سومین حرم اهل بیت(ع) شد.

وی ادامه داد: برخی از اعضای شورا که این انتقادات را طرح می‌کنند، حتی متن بودجه پیشنهادی را که به آنان ارائه شده نخوانده و ندیده‌اند که 10 دارالقرآن در 10 منطقه پیش‌بینی شده و 8 میلیارد برای ورزش در تمام مناطق آمده و مشخص نیست چرا گفته می‌شود به شمال شهر توجه بیشتری شده است.

هاجری خاطرنشان کرد: حاضرم با تمام کسانی که اعتقاد دارند در بحث توزیع بودجه فرهنگی عدالت رعایت نشده تک به تک مناظره کنم.

وی اضافه کرد: بیش از 50 میلیارد تومان از بودجه فرهنگی در بافت فرسوده و برای اصلاح بافت هزینه شده که هویت شیراز را تشکیل می‌دهد و در کل بودجه فرهنگی از 40 میلیارد سال گذشته به 111 میلیارد تومان رسیده و عدالت فرهنگی در بودجه رعایت شده است.

وی با بیان اینکه من خود بچه جنوب شهر هستم گفت: مطمئن باشید در بحث عدالت فرهنگی خود من از مدعیان هستم.

نه بالا نه پایین، مرکز را ویژه ببینید

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: بافت تاریخی برای گردشگر اروپایی مد نظر است نه برج و ساختمان‌های بلند که خودشان بهتر از آن را دارند و این بافت تاریخی در مرکز شیراز است و باید در این مناطق سرمایه‌گذاری شود.

محمد حق نگر افزود: دولت سال گذشته 140 میلیارد تومان برای تملک و توسعه حرم هزینه کرده و اگر شهرداری قوی‌تر پای کار می‌آمد نتیجه بهتری حاصل می‌شد.

مردم مناطق هفت و هشت در پی گریز از این مناطق هستند

دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز که در این جلسه به اظهار نظر پرداخت، غلامعلی ترابی بود، و گفت: در این بودجه به شیراز به عنوان سومین حرم توجه نشده و با این بودجه باید 350 سال برای توسعه مناطق اطراف حرم صبر کنیم.

وی افزود: دیگر مشکل بودجه 93 این است که در آن به مناطق محروم دید خوبی نشده است.

ترابی ادامه داد: رئیس کمیسیون معماری شورا گفتند در مناطق یک نیز محرومیت وجود دارد ما این سخن را قبول داریم اما در آن مناطق حداقل مردم می‌توانند راحت زندگی کنند در حالی که در منطقه هشت زندگی سخت شده و شهروندان شب و روز دعا می‌کنند که از آن فرار کنند.

وی بیان کرد: در منطقه هفت شیراز نیز به همین منوال بسیاری در پی فرار از این مناطق هستند که باید این نگاه در بودجه لحاظ شده و رفع محرومیت در بودجه مد نظر قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
0
شورای اصولگرا کونظارت وسوال ازشهردار
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
0
هیچ برنامه ای وجود نداره؟ هیچ تفکر و تعقلی بر شورا حاکم نیست؟ آقایان خودشون رو کشتن میگن فلان میلیارد برای مباحث فرهنگی در نظر گرفته شده. بعد می بینیم همش برا احداث ساختمانه! خب بر اساس کدام مطالعه به این ارقام رسیدن؟ کی اومده مطالعه کنه کجا به چه کار فرهنگی نیاز هست؟ مگه کار فرهنگی همین جوری گتره ایه که آقایون ذوق ...... زده شدن: فلان میلیارد به بخش فرهنگی اختصاص داده شده! بعد حاضرن مناظره کنن و از عادلانه تنظیمش شدن بودجه دفاع می کنن. مگه بودجه فرهنگی تخم مرغه که به هر کسی یه دونه بدن بعد بگن عدالت برقرار شده! اگه قرار بود با این کارا فرهنگ درست بشه که تا حالا شده بود!
دریغ از کمی تدبر! دریغ از کمی تخصص!
مدیر سایت
مدیر سایت
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
بخشی از نظر شما به دلیل عدم رعایت مقررات سایت حذف شد.