کد خبر: ۵۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳

ترابی: دانشگاه علوم پزشکی مراکز dic را منتقل کند

عضو شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه با مهاجرت ساکنان این مناطق، بافت تاریخی و فرهنگی شیراز به مکان امن معتادان تبدیل شده
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عضو شورای شهر شیراز گفت: مراکز dicسبب آسیب به بافت تاریخی و فرهنگی می‌شود و این مراکز باید از بافت تاریخی و فرهنگی خارج شوند.

غلامعلی ترابی در پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر اظهار کرد: یکی از مباحثی که چندین بار در شورای شهر به آن پرداخته شده، بحث جابه‌جایی مراکز dic است که در بافت تاریخی و فرهنگی شهر قرار دارند.

وی با اشاره به سومین حرم اهل بیت(ع) بودن شیراز اظهار تاسف کرد از اینکه بافت فرهنگی و تاریخی شیراز که قدمت تمدنی و فرهنگی دارد، جایگاه امن معتادان شود.

ترابی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مخالف جابه‌جایی این مراکز هستند، افزود: جمعیت ساکن در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز بسیار کم شده است به گونه‌ای که این کم شدن جمعیت سبب تعطیلی ۱۳ مدرسه در این مناطق شده است.

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: متاسفانه با مهاجرت ساکنان این مناطق، بافت تاریخی و فرهنگی شیراز به مکان امن معتادان تبدیل شده و آمار تهیه شده از معتادان این مناطق نشان می‌دهد که اغلب معتادان از اهالی بافت نیستند.

وی تصریح کرد: با قرار دادن مراکز dic در این مناطق در واقع معتادان را به این بخش هدایت می‌کنیم بنابراین شورای شهر از دانشگاه علوم پزشکی تقاضا دارد که نسبت به جابه‌جایی این مراکز اقدام کند.

ترابی با اشاره به ظرفیت گردشگری این مناطق اظهار کرد: بافت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز از لحاظ گردشگری بسیار غنی است و بسیاری از گردشگران برای گردش به این مناطق می‌روند و حضور معتادان در این مناطق سبب کاهش گردشگران در این مناطق می‌شود.

نظرات بینندگان