کد خبر: ۶۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳
بنیانگذار «دهه غدیر» در شیراز

بشر سرکش به جایی نمی‌رسد/ حقیقت واقعی شیعه را باید در غدیر جستجو کرد

تحریف‌هایی که در دین می‌شود باطل است و موجب ایجاد مباحث منطقه‌ای و فرقه‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، مؤسس و بنیانگذار ستاد بین‌المللی دهه غدیر کشور گفت: خلقت، هدایت، زوال، ابدیت، تکامل، خیر، شقاوت و غیره مسائلی هستند که در مسیر وجود می‌چرخد و مربوط به یک جلسه و محفل نیست بلکه یک بحث علمی و عالمی است.

آیت‌الله‌ عبدالله نظری در پنجمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر که در حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد به عقاید رئالیسم اشاره و اظهار کرد: رئالیسم دارای بحث‌های بی‌مایه و بی‌پایه است زیرا ابدیت و نهایت جهان، تکامل اسلام به عنوان جامع‌ترین مکتب است.

وی تکامل جهان را با رواج شریعت حضرت محمد(ص) امکان پذیر دانست و گفت: خداوند مخلوقات زیادی آفرید اما در این میان بشر را برای عبادت خود خلق کرد که منظور از عبادت، طبق فرمان و برنامه خدا در ابعاد روحی، جسمی، فردی جمعی، دنیوی و اخروی حرکت کردن است.

رئیس ستاد بین‌المللی دهه غدیر با بیان اینکه هدایت بر دو قسم عقلی و نقلی است، گفت: هدایت عقلی که همان دستورات عقل است اما هدایت نقلی عبارت است از هدایت نبی، امام و حجت خدا که این کار را از طرف خدا انجام می‌دهند.

آیت‌الله نظری با اشاره به اینکه حجت یعنی جداکننده حق و باطل میان خالق و مخلوق در طول تاریخ گفت: حجت، موضوعی است که در جهان روی آن بحث شده و تنها به شیعیان اختصاص ندارد.

رئیس ستاد بین‌المللی دهه غدیر ضمن برشمردن ویژگی‌های مکتب تشیع عنوان کرد: اصل تعلیمات بشری و توجه به راهنمایی‌های حجت خدا را شیعه گرفته است و حجت خدا می‌گوید در علم مبذول نقصی وجود ندارد یعنی علم خدا مبرا از هر خلأ و نقصی است و این علم در قرآن وجود دارد که تشریح و تبیین آن بر عهده مربیان و حامیان قرآن یعنی چهارده معصوم(ع) است.

 بشر سرکش به جایی نمی‌رسد

آیت‌الله نظری با بیان اینکه بشری که سرکشی می‌کند به جایی نخواهد رسید، گفت: جهان، جهان تعاون، تفاهم و استمداد در ابعاد معنوی و مادی است و استعداد، پذیرش قدرت مادی است ولی جنبه معنوی را اهل بیت(ع) به بشر می‌بخشند.

مؤسس ستاد بین‌المللی دهه غدیر با تأکید بر لزوم توجه به عبادت خداوند گفت: تحریف‌هایی که در دین می‌شود باطل است و موجب ایجاد مباحث منطقه‌ای و فرقه‌ای می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اسلام دارای بهترین تمدن است، گفت: جهان برای پذیرش اسلام به‌وجود آمده است زیرا اسلام دین کامل و جامعی است که به بحث‌های فردی، خانوادگی و جامعه توجه داشته و سعادت همگان را رقم می‌زند.

آیت‌الله نظری اظهار کرد: اسلام همان دینی است که دستور می‌دهد اگر انسان سیر بخوابد و همسایه او گرسنه باشد ایمان به حضرت محمد(ص) نیاورده است و این بیانگر جامعیت اسلام است یعنی در آموزه‌های حقیقی اسلام، کسی گرسنه نمی‌ماند اما در کجای تمدن بشری این قانون آمده است.

رئیس ستاد بین‌المللی دهه غدیر با بیان اینکه بحث عقلانی ما با دنیای بشریت این است که جهان، خدا دارد و رئالیسم منطق و مطلب ندارد، گفت: بهترین مخلوق خدا انسان است که شش مرحله سیر دارد، چهار مرحله را سیر کرد و دو مرحله باقی ماند، یکی مرحله شب اول قبر و دیگری عالم برزخ است.

وی با اشاره به اینکه انسان رشید و مؤمن خودشناس و آینده‌شناس و راغب به بهشت به‌دنبال گناه نمی‌رود، گفت: در جامعه امروزی باید بشر رشد پیدا کند و تعارف ندارد؛ لذا اگر می‌توانیم خیر برسانیم و اگر نمی‌توانیم نباید آزاری رساند.

آیت‌الله نظری با یادآوری اینکه مشیت خداوند این است که حجت خداوند 14 نفر باشند، به نقش علمای دین اشاره کرد و گفت: علمای دین مانند ستارگان چراغ پر فروغ اسلام، مذهب و تشیع هستند و باید در سایه لطف خداوند این مسائل را برای عامه مردم تبیین کنند.

بنیانگذار ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به اینکه حقیقت واقعی شیعه را باید در غدیر جستجو کرد، تصریح کرد: برگزاری این اجلاس بین المللی در کنار مضجع شریف حضرت شاهچراغ(ع) را باید به فال نیک گرفت و از برکات آن بهره گیری کرد.

نظرات بینندگان