کد خبر: ۶۱۵۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۳
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

لوله‌کشی‌های قدیمی از عوامل هدررفت آب در شیراز است/ رسانه‌ها فرهنگ صرفه‌جویی در آب را ترویج دهند

مصرف بی‌رویه آب ظلم به مردمی است که به دلیل کمبود آب از آب‌های گل‌آلود استفاده می‌کنند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه عمده مصرف آب در استان فارس در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: عدم مصرف درست آب، افزایش استفاده از آب‌های زیرزمینی، حفر چاه‌های غیرمجاز و روش‌های آبیاری ناصحیح وضعیت آب استان را به بحران کشانده است.

حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری در جلسه جامعه روحانیت با مدیر عامل آبفای استان فارس اظهار کرد: امروز وضعیت آب استان فارس در نقطه بحرانی قرار گرفته و استان فارس در وضعیت زرد به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آب استان فارس در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هم کشاورزی ادامه یابد و هم وضعیت آب دچار بحران نشود.

حجت‌الاسلام طاهری لوله‌کشی‌های قدیمی در شهر شیراز را یکی از عوامل هدررفت آب عنوان و اظهار کرد: دولت باید در بحث مصرف آب در کلان‌شهر‌ها برنامه‌ریزی جدی داشته باشد چراکه وضعیت امروز آب در ایران و استان فارس به نقطه بحران رسیده است.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با انتقاد از مصرف بی‌رویه آب در برخی نقاط شهر شیراز و استان فارس بیان کرد: در مناطق شمال شهر شیراز در برخی منازل استخرهایی است که با آب شهری پر می‌شود و این امر ظلم در حق مردمی است که در برخی نقاط استان به دلیل کمبود آب از آب‌های گل‌آلودی استفاده می‌کنند که به طور طبیعی قابل مصرف نیست.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به مصوبه مجلس که بر اساس آن سال گذشته آب و برق مساجد رایگان بود، پیشنهاد داد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تا سقف معینی از مساجد آب‌بها دریافت نشود و به صورت تصاعدی هزینه‌ آب دریافت شود.

وی با بیان اینکه مسئولان آبفای استان و شهر شیراز باید ارتباط بیشتری با روحانیت داشته باشند، افزود: کلام روحانیت در میان مردم بسیار تاثیرگذار است و می‌توان از این تاثیر برای اصلاح شیوه مصرف آب استفاده کرد.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با انتقاد از کشت برخی از محصولات با مصرف زیاد آب خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید با دیگر سازمان‌ها و به ویژه آبفا و آب منطقه‌ای هماهنگ و همراه باشد.

وی بیان کرد: وقتی استان فارس با مشکل آب رو‌به رو است، لزومی ندارد که زمین‌های پایین رودخانه کر را به کشاورزی و کاشت برنج اختصاص دهیم تنها به این دلیل که باید در کشاورزی اول باشیم.

حجت‌الاسلام طاهری تصریح کرد: رسانه‌ها و به ویژه صدا وسیما در زمینه کاهش مصرف آب و مدیریت مصرف آب نقش بسیار مهمی دارند و می‌توان با تبلیغات و ساخت تیزرهای تبلیغاتی فرهنگ صرفه‌جویی در آب را ترویج کرد.

برچسب ها: شیراز ، روحانیت ، طاهری ، آب
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
0
بله یکی نیست بگه اگه واقعا نگران هدررفت آبید برید این لوله های داغون رو عوض کنید بعد از مردم بخواید یه جوالدوز به خود یه سوزن به مردم
کو همت؟