کد خبر: ۶۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۳

اینجا «اشکنان»؛ حاشیه نشینانِ محروم از شناسنامه، تحصیل و یارانه نقدی!+ عکس

پیرمرد با چشمانی نگران و صدایی لرزان از بی شناسنامه بودن ۱۰ نفر از فرزندان این خانواده ها خبر داد که باعث محروم شدن هر ۱۰ نفر آنها از تحصیل و حتی دریافت یارانه نقدی دولت شده است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، اینجا اشکنان است، جنوبی ترین نقطه فارس! – سال ۱۳۹۳ هجری شمسی؛ چند روز پیش برای پاسخ به سوالاتی که در ذهن داشتیم سری به ظاهرا حاشیه نشینهای  جنوب غربی اشکنان زدیم که به قول یکی از ساکنین محل مذکور، بیش از ۱۰۰ سال است که در اشکنان سکونت دارند و در حال حاضر یک شهروند کاملا اشکنانی به حساب می آیند.

سایت محلی اشکنان آزاد نوشت: ساکنین محل متشکل از ۷ خانواده به نام های ملاغلامحسین، ملاعباس، ملاسلیمان و … هستند که جمعیتی بالغ بر ۴۴ نفررا دارند که متاسفانه کودکان، نوجوانان و جوانان آنها به طور کامل از تحصیل و هرگونه آموزش های لازم امروزی محروم مانده اند!

http://ashkananazad.ir/wp-content/uploads/2015/01/9.jpg

پیرمرد با چشمانی نگران و صدایی لرزان از بی شناسنامه بودن ۱۰ نفر از فرزندان این خانواده ها خبر داد که باعث محروم شدن هر ۱۰ نفر آنها از تحصیل و حتی دریافت یارانه نقدی دولت شده است. او تاکید داشت که علیرغم پیگیری هایی که تاکنون در حد توان خود داشته اند، موفق به صدور شناسنامه برای اعضای بی شناسنامه اشان نشده اند و از عدم همکاری های لازم در این امور توسط مسئولان امر گلایه کرد!

این شهروندِ حاشیه نشین با اشاره به اینکه تا کنون هیچ مسئولی برای بازدید از آنها و کسب اطلاع از چگونگی زندگی و مشکلات فراوانشان اقدامی نکرده است گفت: متاسفانه به دلیل عدم اعتماد عمومی در سطح شهر و نداشتن سواد کافی، اکثریت خانواده از داشتن شغل، حتی به عنوان یک کارگر ساده محروم هستند!

http://ashkananazad.ir/wp-content/uploads/2015/01/1.jpg

به گفته این حاشیه نشین اشکنانی!، از تعداد ۴۴ نفر جمعیت آنها، فقط ۷ نفر زیر پوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی اشکنان هستند! و مابقی از این امکان برخوردار نشده اند و علیرغم درخواست های مکرر از مسئولان کمیته امداد امام خمینی اشکنان نتوانسته اند از این خدمات بهره مند شوند!

پیرمرد مشکل بزرگ و عدیده خود و اطرافیانش را امورات فرهنگی می دانست و گفت: فرزندان ما بیشتر از نیاز مالی، به آگاهی بخشی و بالابردن درک آنها از خطرات و تهدیداتی که آینده اشان را به خطر انداخته نیازمندند.  پیش از این تنها مشکل ما بیکاری و نیاز مالی بود، اما هم اکنون مشکل اعتیاد و سوء استفاده های خاص از بعضی اعضای خانواده که جای ذکر آن در این مکان نیست به آنها اضاف شده است! اصلی ترین  درخواست ما از مسئولان این است که جهت ایجاد امنیت بیشتر و نجات تعدادی از فرزندانمان از چنگال اعتیاد به ما یاری برسانند.

http://ashkananazad.ir/wp-content/uploads/2015/01/2.jpg

http://ashkananazad.ir/wp-content/uploads/2015/01/3.jpg

http://ashkananazad.ir/wp-content/uploads/2015/01/11.jpg

http://ashkananazad.ir/wp-content/uploads/2015/01/4.jpg

http://ashkananazad.ir/wp-content/uploads/2015/01/5.jpg

http://ashkananazad.ir/wp-content/uploads/2015/01/12.jpg

http://ashkananazad.ir/wp-content/uploads/2015/01/6.jpg

http://ashkananazad.ir/wp-content/uploads/2015/01/10.jpg

http://ashkananazad.ir/wp-content/uploads/2015/01/7.jpg


نظرات بینندگان