تبدیل کوچه های شیراز به قلمروی ماشین های غول پیکر
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمد فرخزاده مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شیراز اظهار داشت: رژه کامیونهای غولپیکر و توقف آنها در کوچهها و کاهش دید خودروهای عبوری و تهدید جان عابران پیاده در کوچهها و معابر به معضل تبدیل شده است و حل آن نیازمند رسیدگی سریع و عزم همه مسئولان شهری است.
وی با اشاره به تردد و توقف ماشینهای سنگین در شهر شیراز و تبدیل آن به معضلی بزرگ برای این شهر اظهار داشت: افزایش ترافیک، سلب آسایش عمومی و آلودگی صوتی از پیامدهای مهم این معضل شهری است.
فرخزاده خاطرنشان کرد: تخریب چهره شهر و زیرساختهای معابر و تأسیسات و از همه مهمتر افزایش خطر تصادف که در برخی مواقع منجر به خسارات جانی میشود تنها بخشی از پیامدهای تردد و پارک وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر، کوچهها و معابر هستند که اگر به آنها رسیدگی نشود به معضل خطرناکی تبدیل میشوند.
وی با بیان اینکه توقف خودروهای سنگین در یک محله و یا مکان خاصی اتفاق نمیافتد بلکه اکثر کوچهها و خیابانهای سطح شهر جولانگاه این خودروهای غولپیکر شده بیان کرد: برخی رانندگان وسایل نقلیه سنگین و اتوبوسهای مسافربری باوجود ممنوعیت تردد در داخل شهر و وجود جاده کمربندی، خود را به نزدیکترین فضای خالی و خیابان نزدیک محل سکونتشان میرسانند و خودروهایشان حتی برای چندین روز رها میکنند و داد مردم هم بهجایی نمیرسد.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز ضمن تشکر از تلاشها و همکاری پلیس راهور استان و شهرستان شیراز در برخورد با رانندگان متخلف، تصریح کرد: لازم است گشتی تخصصی برای سرکشی به کوچههای سطح شهر تشکیل و نسبت به اعمال قانون و انتقال خودروهای متخلف به پارکینگ اقدام شود.
وی ادامه داد: در چند سال گذشته یکی از مراکز پارک خودروهای سنگین در اکبرآباد احداث شد که به دلیل عدم همکاریهای بینبخشی از رونق لازم برخوردار نشده و به تعطیلی کشید.
فرخزاده با بیان اینکه راهاندازی پایانههای توقف خودروهای سنگین در ورودیهای شهر یک ضرورت است، یادآور شد: راهاندازی چنین توقفگاههایی از سوی اداره راه و شهرسازی و سازمان حملونقل و پایانهها با امکانات تعمیرگاهی، سرویس و نگهداری، باربریهای کوچک، محل اسکان، اغذیهفروشی، تاکسیتلفنی، هتل و رستوران، جایگاه سوخت، نمازخانه و ... با ایجاد حداقل 2 هزار شغل میتواند به رفع این معضل و ایجاد اشتغال مولد و جلوگیری از خسارات مربوط به اموال عمومی کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار ایجاد بستر لازم و احداث توقفگاه، کنترل و دقت نظر پلیس محترم راهور نیز میتواند در راستای رفع این معضل کارگشا و مؤثر باشد.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز ابراز داشت: از همه مسئولان شهری و شورای ترافیک استان درخواست داریم تا این معضل ترافیکی را بهطور ویژه بررسی و در این مورد چارهاندیشی کنند.
پارک اتوبوس و کامیون در معابر همجوار مسکونی مانند ابتدای بلوار باهنر شمالی منجر به مسدود شدن پیادهرو یک متری موجود شده و جان شهروندان را به سبب عبور از کنار خیابان به خطر میافکند در مواردی نیز نفتکشهای حامل مواد انفجاری در مراکز مسکونی حضور یافته و خطر انفجارهای عظیم را تشدید میکنند.
انتهای پیام/