کد خبر: ۹۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
از 24 مهر آغاز می شود؛

1297 نفر مامور آمارگیری نفوس و مسکن در فارس شدند

قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن فارس گفت:از مردم تقاضا و استدعا داريم در سرشماري نفوس و مسكن به صورت اينترنتي مشاركت كنند و در كاهش هزينه هاي اين دوره از سرشماري نقش داشته باشند.
به گزارش شیرازه، قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرش1297 نفر مامور آمارگیری نفوس و مسکن در فارس شدندماری نفوس و مسکن فارس از اجرای سرشماری اینترنتی در این استان خبر داد و گفت: کسانی که به صورت اینترنتی نسبت به ارایه اطلاعات نفوس و مسکن خانوارهای تحت پوشش خود اقدام نکنند باید منتظر بمانند تا ماموران برای سرشماری به درب منزل آنها مراجعه کنند.

عبدالحميد سنگي اظهار داشت: سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن از سوم تا 24 مهر ماه همزمان با سراسر كشور در فارس اجرا مي شود كه در طي آن مردم بايد با مراجعه به سايتي كه براي اين منظور پيش بيني شده نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه مركز آمار ايران اقدام كنند.
وي با بيان اين كه چنانچه افراد اطلاعات خود را در اين سامانه ثبت نكنند ماموران سرشماري از 25 مهر تا 25 آبان با مراجعه به درب منزل افراد نسبت به آمارگيري اقدام مي كنند افزود: ماموران سرشماري با كارت مركز آمار ايران به درب منزل كساني كه ثبت اطلاعات اينترنتي را انجام نداده اند مراجعه كرده و سرشماري را به روش مكانيزه با استفاده از يك دستگاه تبلت انجام خواهند داد.
سنگي با بيان اين كه پيش بيني ما مشاركت 40 درصدي مردم فارس در سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن سال 95 است افزود: از مردم تقاضا و استدعا داريم در سرشماري نفوس و مسكن به صورت اينترنتي مشاركت كنند و در كاهش هزينه هاي اين دوره از سرشماري نقش داشته باشند.
به گفته وي، انجام سرشماري اينترنتي يك تحول در كشور به شمار مي رود و در صورت موفقيت ايران هم رده كشورهاي پيشرفته اي همچون كانادا و ژاپن در اين حوزه قرار مي گيرد.
سنگي بيان داشت: در سرشماري اينترنتي مردم بايد به 54 سوال در خصوص وضعيت نفوس و مسكن هر خانوار پاسخ دهند.
وی بيان داشت: اين تعداد سوال در سرشماري حضوري 70 سوال است كه البته به برخي از اين سوال ها به صورت پيش فرض پاسخ داده شده و نيازي به پاسخ دادن سرپرستان خانوار به برخي از اين سوالات نيست.
قائم مقام مدير اجرايي ستاد سرشماري عمومي نفوس و مسكن فارس ادامه داد: هزينه هاي سرشماري خانه به خانه بالا است و در كشور براي اين مهم اعتبار 135 ميليارد توماني در نظر گرفته شده است اين در حالي است كه چنان چه سرشماري به صورت كاملاً اينترنتي انجام شود اين هزينه ها بسيار كمتر خواهد شد.
وي اظهار داشت: براي سرشماري خانه به خانه در فارس نياز به 1297 مامور سرشماري، 228 كارشناس مسئول فني و اجرايي و 36 معاون فني و آموزشي شهرستانها است كه حداقل حقوق هر يك از آن ها براي اين يك ماه دو ميليون تومان است.
سنگي گفت: چنان چه همين دو ميليون تومان را پايه حقوقي تمامي كادر اجرايي در نظر بگيريم براي بيش از 1600 عوامل اجرايي در استان رقمي بالغ بر سه ميليارد و 200 میلیون تومان اعتبار نياز داريم ضمن آنكه براي سرشماري اين دوره 1322 تبلت از تهران به فارس ارسال شده و 240 دستگاه تبلت ديگر نيز خودمان بايد خريداري كنيم.
وي بيان داشت: علاوه بر تعداد ذكر شده 180 نيروي ذخيره عوامل اجرايي نيز به كار گرفته خواهد شد.
سنگي با بيان اين كه براي اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن در شيراز، سروستان و گراش با كمبود شديد نيرو مواجهايم ادامه داد: افرادي كه مايلند به عنوان عوامل اجرايي در اين سرشماري شركت كنند ميتوانند با مراجعه به سايت http://s95.sci.org.ir براي ثبت نام اقدام كنند. پس از ثبت نام از آن ها براي مصاحبه دعوت به عمل آمده و چنانچه مرحله مصاحبه را با موفقيت پشت سر بگذارند يك دوره يك هفته اي آموزشي از سوم مهر ماه براي آن ها گذاشته خواهد شد و سپس از آنها براي انجام سرشماري استفاده خواهد شد.
وي گفت: تا كنون تعداد ثبت نام كنندگان در شيراز تنها جوابگوي 37 درصد نياز ميباشد.
سنگي از جمله شرايط براي ثبت نام را 35 سال و حداقل مدرك ديپلم براي آمارگيران و 45 سال براي كارشناسان فني و اجرايي ذكر كرد و گفت: البته اولويت با به كارگيري نيروهاي ليسانس به بالا به خصوص براي كارشناس فني و اجرايي است.
قائم مقام مدير اجرايي ستاد سرشماري نفوس و مسكن فارس بيان داشت: هر كارشناس فني و اجرايي، مسئول دريافت اطلاعات از 6 مامور سرشماري و ثبت آن در سامانه مركز آمار ايران است.
وي گفت: به طور ميانگين هر مامور آمارگير بايد 1300 خانوار را سرشماري كند كه برآورد ما آن است كه از اين 1300 خانوار حدود 500 خانوار به صورت اينترنتي اطلاعات خود را ثبت كرده و ماموران سرشماري بايد با مراجعه خانه به خانه اطلاعات 800 خانوار را در يك ماه دريافت كنند.
سنگي گفت: همين آمار 800 خانوار هم آمار بالايي است و در دوره قبل هر مامور سرشماري مكلف به دريافت اطلاعات 400 خانوار بود البته آن زمان خبري از تبلت نبود و تعداد سوالات هم زياد بود.
به گفته اين مسئول، ستاد سرشماري عمومي نفوس و مسكن در فارس تشكيل شده و رئيس اين ستاد استاندار فارس و مدير اجرايي آن رئيس سازمان برنامه و بودجه استان است، همچنين فرمانداران هر شهرستان مدير اجرايي ستادهاي شهرستاني سرشماري نفوس و مسكن مي باشند.



منبع: خبرجنوب
نظرات بینندگان