کد خبر: ۱۵۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه؛

از گرفتار شدن رمال تلگرامی در چنگال قانون تا کشف آهن‌آلات احتكار شده

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

توقيف كاميون قاچاقچيان با 82 كيلو حشيش

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران انتظامي شهرستان "ممسني" موفق شدند در بازرسي از تاج يك دستگاه كاميون 82 كيلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع حشيش كشف كنند.

سردار "رهام‌بخش حبيبي" ، بيان كرد: در راستاي طرح برخورد با قاچاقچيان، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر "ممسني" حين كنترل خودروهاي عبوري در محور مواصلاتي به يك دستگاه كاميون مشكوك و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو 82 كيلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع حشيش كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص 2 قاچاقچي حرفه‌اي دستگير شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اينكه متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، عنوان داشت: اقدامات سوداگران مرگ در اين استان از چشمان تيزبين پليس دور نخواهد ماند.

سارق منزل با 22 فقره سرقت در "شيراز" دستگير شد

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با دستگيري يك سارق حرفه‌اي در شيراز، 22 فقره سرقت منزل كشف شد.

 "كاووس حبيبي"با اعلام اين خبر بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان شيراز، دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار كارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي ادامه داد: كارآگاهان پلیس با بررسي صحنه‌هاي سرقت و اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص يک سارق حرفه‌اي را شناسايي كنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بيان اينكه ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي سارق را در منزلش در يكي از محلات شيراز دستگير كردند، اظهار داشت: متهم كه داراي سوابق متعدد کيفري و از سارقان حرفه‌اي و تحت تعقيب استان کهکيلويه و بويراحمد بود در بازجويي اوليه به 22 فقره سرقت منزل اقرار كرد.

 "حبيبي" با بيان اينكه متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد به شهروندان توصيه کرد ضمن رعايت مراقبت‌هاي لازم در خصوص پيشگيري از سرقت، از نگهداري وجوه نقد زياد و اشياء قيمتي در منزل خودداري و آنها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپاريد.

پلمب واحدهای صنفي فاقد پروانه در"لارستان"

جانشین انتظامي "لارستان" از پلمب 10 واحد صنفي متخلف در اين شهرستان خبر داد. 

 "ناصرحیدری" در تشریخ این خبر اظهار داشت: در راستاي افزايش ارتقاء امنيت اجتماعي و سالم سازي فعاليت متصديان صنوف در سطح بازار، ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي اين فرماندهي 10 واحد صنفي فاقد پروانه فعاليت را شناسايي و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: در اجراي آئين نامه نظارت بر اماكن عمومي، هر 10 واحد صنفي تعطيل و پس از هماهنگي با مقام قضائي پلمب شد.

جانشین انتظامي "لارستان" با بيان اينكه برخورد با صنوف متخلف به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي است، از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشابه مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام كنند.

كشف ماینرهای قاچاق در"شیراز" 

فرمانده انتظامی "شیراز" از کشف 13 دستگاه تولید ارز ديجيتال قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

 "فرج شجاعی" ، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌هاي استخراج ارز ديجيتال قاچاق در یکی از محله‌های شهرستان شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری "22 آزادگان" قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مكان 13 دستگاه تولید ارز ديجيتال قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش ماینر‎هاي کشف شده را 3 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در اين رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفی شد.

کشف 5 میلیارد کالای قاچاق در"شیراز" 

فرمانده انتظامی "شیراز" از كشف 5 ميليارد ريال انواع کالای قاچاق در اين شهرستان خبر داد. 

 "فرج شجاعی"، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی شیراز به 2 دستگاه اتوبوس و يك سواري پژو پارس حامل بار مشکوک و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف که پس از تحقیقات به عمل آمده گاراژ محل دپو اموال قاچاق نیز لو رفت.

وي افزود: در بازرسي از اين خودروها و گاراژ مذكور حدود 5 هزار و 700 لیتر گازوئیل، يك هزار و 340 ثوب انواع پوشاك و ۹۵ قوطی یک لیتری شامپو کراتینه خارجي قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی "شیراز" با بيان اينكه ارزش کالاهای کشف شده برابر نظر كارشناسان 5 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص 4 نفر دستگیر و تحويل مراجع قضائي شدند.

آهن‌آلات احتكار كشف شد

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از كشف انبار آهن آلات احتكار شده به ارزش 9 ميليارد و 900 ميليون ريال در شهرستان "شيراز" خبر داد.

 "ابراهيم يگانه"  با تاكيد بر برخورد قاطعانه پليس با كساني كه بخواهند با احتكار كالا در بازار اخلال ايجاد كنند به تلاش‌هاي شبانه‌روزي نيروي انتظامي براي پيشگيري از وقوع جرايم اشاره كرد.

وي افزود: روز گذشته ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي از احتكار آهن آلات در يك انبار در محله "گويم" شيراز مطلع و پیگیری موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان گفت: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار موفق شدند 53 تن آهن آلات احتكار را كشف كنند.

 "يگانه" با اشاره به معرفي مالك انبار به مراجع قضائي، خاطر نشان کرد: كارشناسان ارزش اموال احتكار را 9 ميليارد و 900 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

رمال تلگرامی در چنگال قانون گرفتار شد

رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که در شبکه‌ اجتماعی تلگرام اقدام به کلاهبرداری 5 میلیاردي از طریق رمالی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

 "حشمت سلیمانی" ، در تشریح این خبر بيان كرد: در پی شکایت خانمی 34 ساله مبنی بر کلاهبرداری 670 ميلبون ريالي با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی تلگرام، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وي ادامه داد: كارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی موفق شدند پسر 22 ساله كلاهبردار را در یکی از محلات شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفيگاهش دستگیر كنند.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان كرد: متهم در بازجویی اولیه و در مواجه شدن با دلایل و مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشت با ایجاد کانال و گروه تلگرامی با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کردم.

 "سلیمانی" با اشاره به اينكه متهم با این شگرد از 60 نفر دیگر حدود 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، عنوان داشت: اين كلاهبردار حرفه‌‎اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

اين مقام سايبري تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند. تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند؛ لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین که از طریق فضای مجازی منتشر مي‌شود اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وي خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

کشف 315 هزار نخ سیگار قاچاق در "داراب"

فرمانده انتظامی "داراب" از کشف 315 هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "علیرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: مأموران انتظامی داراب هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهای مواصلاتی به 3 دستگاه سواری مشکوک و آنها را با اقدامات فني و تخصصي متوقف کردند.

وي با بيان اينكه ماموران انتظامی در بازرسي از این خودروها 315 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق كشف كردند، عنوان داشت: ارزش كالاهاي قاچاق كشف شده بنا به نظر كارشناسان یک میلیارد و 700 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی "داراب" با اشاره به دستگیری 3 نفر در این زمینه، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرقت  پراید در شیراز  و کشف  در "کوه چنار"

فرمانده انتظامی "كوه چنار" از کشف سواری پراید مسروقه داراي سابقه سرقت از شيراز خبر داد.

 "لطف‌الله محمدی"، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي كوه‌چنار حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كردند.

فرمانده انتظامی "كوه‌چنار" با بيان اينكه کارشناسان در استعلام اوليه از سامانه پليس مطلع شدند كه خودرو سابقه سرقت از شيراز دارد، گفت: راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

دستگیری عامل تهدید انتشار تصاویر در فضای مجازی 

فرمانده انتظامی شهرستان "فیروزآباد" از دستگیری عامل تهدید بانوان جوان در فضای مجازی خبر داد.

 "مهدی جوکار"  در تشریح این خبر بيان كرد: در پی شکایت 3 نفر از بانوان جوان مبنی بر تهدید انتشار تصاوير شخصي آنان در فضاي مجازي، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وي خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق شدند متهم که خود را خواستگار دختران جوان معرفی و پس از جلب اعتماد آنان اقدام به تهیه فیلم و عکس از آنان می‌کرد را شناسايي و آن را دستگير كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان "فیروزآباد" با بيان اينكه متهم در اين زمينه در قبال پخش نكردن تصاوير شاكيان 5 ميليون ريال اخاذي كرده ‌است، گفت: فرد متخلف براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

 "جوكار" به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه هویت‌‎ها در فضای سایبر مجازی است باید در ارتباط‌گیری با افراد ناشناس در این فضا جانب احتیاط را در نظر گرفت و حتی المقدور از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی برای افراد ناشناس خودداری و هرگونه توهین، تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران در فضای مجازی جرم است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان