کد خبر: ۱۵۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از دستگيري سارق مزارع و باغ ها حین سرقت در مرودشت تا دستبند قانون بر دستان عامل نشر اکاذیب

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

دستگيري سارق مزارع و باغ ها حین سرقت در " مرودشت"

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت از دستگيري سارق مزارع و باغ ها خبر داد. 

 "فرشید زینلی"  در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی (باغ ها ومزارع)در روستاهای شهرستان مرودشت،بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار داشت : ماموران پاسگاه انتظامی "رامجرد" هنگام گشت زني مشاهده کردند فردی با یک دستگاه خودرو زانتیا در حال سرقت فنس و آهن الات مزارع و ادوات کشاورزی می باشد که بلافاصله نسبت به دستگيري وی اقدام و در بازرسی از خودرو متعلق به او مقداری اموال مسروقه کشف و جهت سير مراحل قانوني به مقر انتظامی دلالت داده شد.

اين مقام انتظامي ادامه داد: متهم پس از دستگيري در بازجويي هاي فنی به عمل آمده به 13 فقره سرقت از اماکن خصوصی(مزارع ، باغ ها وادوات کشاورزی) در روستاهای این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اينكه خودرو متهم به پارکینگ دلالت ومتهم پس از تکمیل پرونده به دادسرا تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: صاحبان باغ ها و مزارع ضمن توجه به هشدارهای پلیس، تا حد امکان از قرار دادن وسایل و تجهیزات کشاورزی در این مکان ها خودداری کرده و آنها را در جایی امن نگهداري كنند.

دستبند قانون بر دستان عامل نشر اکاذیب 

فرمانده انتظامی شهرستان "فسا" از شناسایی و دستگیری کاربری خبر داد که با انتشار اکاذیب، قصد تشویش اذهان عمومی را داشت. 

 "محمدهاشم قسام" ، اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا حین رصد و پایش فضای مجازی، با محتوایی کذب در خصوص موضوعات اجتماعی مواجه شدند که در فضای مجازی در حال انتشار بود.

وی افزود: با توجه به بازنشر آن توسط کاربران ناآگاه و تشویش اذهان عمومی، بلافاصله افسران پلیس فتا اقدامات و رد گیری تخصصی جهت شناسایی کاربر تولید کننده محتوا را در دستور کار قرار داده و وی را در کمترین زمان شناسایی و با دستور مقام قضائی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در مواجهه با ادله دیجیتال پلیس، لب به اعتراف گشود و ناآگاهی را انگیزه این عمل مجرمانه خود عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از تحویل متهم به دادسرا خبر داد و به کاربران توصیه کرد: به جهت حفظ امنیت روانی در فضای مجازی و حقیقی، از باز نشر محتواهایی که اطلاع و آگاهی کافی از صحت و سقم آن ندارید، خودداری کنید.

توقيف خودرو حامل كالاي قاچاق ميلياردي در "كوار" 

فرمانده انتظامي شهرستان كوار از توقيف يك دستگاه خودرو سواری و كشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال خبر داد. 

 "سید رحمان هاشمی " ، اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي شهرستان كوار هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه خودروی سواری مظنون و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، تعدادی کالای قاچاق شامل لب تاپ، پروژکتور و چراغ های دستی قاچاق و فاقد مدارک قانونی كشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان كوار با بيان اينكه در اين راستا يك متهم دستگير و به مرجع قضائي تحويل داده شد، افزود: ارزش ريالي اين محموله قاچاق برابر با نظر كارشناسان، یک ميليارد و 800 ميليون ريال برآورد شده است.

تقدیر معتمدان از فرمانده انتظامی شهرستان "کازرون" 

جمعی از معتمدان محلی یکی از طوایف شهرستان کازرون با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار و با اهداء لوح تقدیر از تلاش های پلیس در برقراری نظم و امنیت تشکر و قدردانی به عمل آوردند. 

 "اسماعیل زراعتیان" در این دیدار با بيان اينكه تمام تلاش پليس در جهت تامين نظم و امنيت شهر و آسايش شهروندان است، گفت: نقش معتمدان و بزرگان در حفظ و تحکيم امنيت بسيار ملموس است و بايد در ارتقاء سطح امنيت اجتماعي از توان مردمي حداکثر استفاده را برد.

وي گفت: معتمدان، ريش سفيدان و شوراهاي اسلامي شهر و روستا پل ارتباطي مردم با پليس مي‌باشند و با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در آنان و آشنايي با حوزه سرزميني خود، مي‌توانند نقش موثري در برقراري امنيت داشته باشند.

در ادامه اين نشست تعاملي، معتمدان محلی با تقدير از عملکرد پليس در برقراري امنيت و مقابله با هنجار شکنان ، ضمن تبادل نظر برای حل مشکلات موجود، آمادگي کامل خود را جهت همکاري بيش از پيش با پليس اعلام کردند.

کشف احشام سرقتی در "قیروکارزین" 

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف 10 رأس احشام مسروقه در اين شهرستان خبر داد. 

 "قربانعلی روستا" ، اظهار داشت: در پی سرقت 10 رأس احشام در بخش "افزر" شهرستان قیروکارزین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرا گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این خصوص یک دستگاه خودرو پژو 405 شناسایی و با اجرای طرح مهار در محورهای مواصلاتی به راننده آن دستور ایست داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست مأموران اقدام به فرار کرد، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده که عرصه را بر خود تنگ می دید، خودرو را رها و با استفاده از تاریکی هوا متواری شد.

سرهنگ روستا با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو 10 رأس گوسفند مسروقه کشف شد، افزود: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

كشف کالای قاچاق 3 میلیاردی در"کوه چنار" 

فرمانده انتظامی شهرستان "كوه‌ چنار" از کشف کالای قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال خبر داد. 

 "لطف‌الله محمدي، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي كوه‌چنار هنگام گشت‌زني در محور "قائمیه-شيراز" به یک دستگاه خودرو سواري پژو پارس حامل بار مشكوك و دستور ايست را صادر کردند كه راننده بدون توجه اقدام به فرار كرد.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز، ماموران انتظامي خودرو را توقيف و در بازرسي از آن تعداد 5 هزار و 959 ثوب انواع پوشاک قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان كوه‌چنار با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 میلیارد ریال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص یک متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

2 كشته و 4 مجروح حاصل برخورد كوئيك با پرايد 

رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر برخورد سواري كوئيك با پرايد در محور "جهرم-قيروكارزين"، 2 نفر كشته و 4 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند. 

 "عبدالهاشم دهقاني" ، بيان كرد: در پي اعلام يك فقره تصادف فوتي در محور "جهرم-قيروكارزين"، بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده کردند يك سواري پرايد با 4 سرنشين با يك خودرو كوئيك با 2 سرنشين به شدت برخورد كرده است.

رئيس پليس راه شمالي استان تصريح كرد: در اين حادثه 2 نفر از سرنشينان پرايد به دليل شدت جراحات وارده در دم فوت و 4 سرنشين ديگر هر دو خودرو نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

 "دهقاني" خاطر نشان كرد: كارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده كوئيك اعلام كردند.

كشف ماینرهای قاچاق در"شیراز" 

فرمانده انتظامی "شیراز" از کشف 3 دستگاه تولید ارز ديجيتال قاچاق و ساير متعلقات به ارزش 2 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

 "فرج شجاعی"، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌هاي استخراج ارز ديجيتال قاچاق در یکی از محله‌های شهرستان شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه "دارنگون" قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مكان 3 دستگاه تولید ارز ديجيتال قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش ماینر‎هاي کشف شده را 2 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در اين رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفی شد.

سرقت درقشم و کشف در لارستان 

فرمانده انتظامی "لارستان" از کشف یک دستگاه خودرو هایلوکس سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

 "داود امجدی" ، اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی واقع در اطراف روستای "هرمود عباسی" به یک دستگاه تویوتا هایلوکس که در كنار جاده پارك بود مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران در استعلام از سامانه پليس آگاهي مطلع شدند كه اين خودرو سابقه سرقت از قشم دارد.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با بيان اينكه تلاش براي دستگيري سارق ادامه دارد، تاکيد کرد: مالکان خودروها باید ضمن تجهيز وسايل نقليه به وسايل هشدار دهنده و ايمني مانند دزدگير و قفل فرمان، با رعايت هشدارهاي انتظامي و ايمني مانند پرهيز از پارک کردن خودرو در نقاط تاريک و خلوت، از وقوع چنين مواردي پيشگيري کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پليس 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان