کد خبر: ۱۶۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
شهردار شیراز:

هنر و صنعت باید مورد توجه قرار گیرد

شهردار شیراز گفت: هنر و صنعت باید مورد توجه قرار گیرد و قد شیراز در شعر، ادب و اندیشه قد بلندی دارد و ما وظیفه داریم در کنار هنرمندان شاعران باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدحسن اسدی، در مراسم اختتامیه هفته شیراز که در باغ جهان‌نما شیراز برگزار شد، گفت: به بهانه روز پایانی هفته شیراز سال ۱۴۰۳ شاهد یک دورهمی و هنرنمایی شاعرانه باشیم.


شهردار شیراز ضمن تشکر از متولیان هفته شیراز، اضافه کرد: در این هفته برنامه‌های متعددی را در محلات و نقاط مختلف شیراز برگزار کردیم که امیدوارم مورد توجه شهروندان شیرازی قرار گرفته باشد.


وی، شعر یک تخصص، فن و هنر دانست و گفت: شیراز، شهر شعر، علم، ادب و هنر است و این ویژگی‌های شیراز وظیفه مدیریت شهری را بیشتر می‌کند که بتوانیم به وظایف خود بیشتر عمل کنیم. 


اسدی با یادآوری این مطلب که یک یا دو بیت، حق مطلب را در حد یک مثنوی و کتاب ادا می‌کند، تأکید کرد: برخی اوقات نمی‌توان با نوشتن یک کتاب، منظور یک بیت شعر را رساند.


وی گفت: هنر و صنعت باید مورد توجه قرار گیرد و قد شیراز در شعر، ادب و اندیشه قد بلندی دارد و ما وظیفه داریم در کنار هنرمندان شاعران باشیم.
سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، گفت: از شهرداری شیراز که امسال مفصل‌تر از گذشته به معرفی شیراز و شیرازی پرداختند کمال تشکر را دارم.


محمدعلی چوبینی، گفت: همه روزها و شب‌ها برای ما شیرازی‌ها روز شیراز است و نیمه اردیبهشت بهانه‌ای است که به خود یادآوری کنیم که قبل از خوراکی‌ها و معماری، ادبیات سوغاتی آن بوده است.


معاون فرهنگی شهرداری شیراز اضافه کرد: این شهر و کشور تاریخ، هنر و پیشینه زیادی دارد که همواره در جهان زبانزد است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: رویدادهای زیادی در هفته شیراز داشتیم و حسن‌ختام آن شب شعر است که امشب برگزار می‌شود همچنین خاطرنشان می‌شود، در ادامه این مراسم شعرای استان فارس، برای حاضرین به قرائت اشعار خود پرداختند. 


انتهای خبر/
منبع: پیام خبر

برچسب ها: شیراز ، فارس ، فرهنگی
نظرات بینندگان