کد خبر: ۱۶۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار:

مردم در تشییع شهید رئیسی سنگ تمام گذاشتند

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: مردمی که از ناملایمت‌های اقتصادی شاکی بودند در مراسم تشییع شهید رئیسی سنگ تمام گذاشتند و بازتاب آن در جوامع بین‌المللی قابل توجه است که برخی کشور‌ها از یک تا سه روز عزای عمومی اعلام کردند و مجمع عمومی سازمان ملل به احترام شهادت شهید راه خدمت یک دقیقه سکوت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی طائب امروز پنج اردیبهشت ماه در مراسم بزرگداشت شهدای راه خدمت، شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه گفت: مقام رسالت یعنى مقام ابلاغ وحى، تبلیغ و نشر احکام خداوند و تربیت نفوس از طریق تعلیم و آگاهى بخشیدن، بنابراین رسول کسى است که موظف است در حوزه مأموریت خود به تلاش و کوشش برخیزد و از هر وسیله‌اى براى دعوت مردم به سوى خدا و ابلاغ فرمان او استفاده کند و براى یک انقلاب فرهنگى‌‌، فکرى و عقیدتى تلاش کند.

 

 رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار افزود: مقام امامت  یعنى رهبرى و پیشوایى خلق، در واقع امام کسى است که با تشکیل یک حکومت الهى و بدست آوردن قدرت‌هاى لازم سعى مى‌کند احکام خدا را عملاً اجرا و پیاده نماید و اگر هم نتواند رسماً تشکیل حکومت دهد تا آنجا که در توان دارد در اجراى احکام مى‌کوشد.

 

وی تأکید کرد: به عبارت دیگر وظیفه امام اجراى دستورات الهى است در حالى که وظیفه رسول ابلاغ این دستورات مى‌باشد و باز به تعبیر دیگر، رسول «ارائه طریق» مى‌کند ولى امام «ایصال به مطلوب» مى‌نماید.

 

طائب گفت: مقام رسالت سخت است اما پیر‌ کننده نیست رسول خدا(ص) در سوره هود فرمود:‏ استقامت کن همان‌طوری که مأمور به استقامت هستی خودت و آن‌هایی که با تو‏ هستند و امام در اینجا با استفاده از سخن استادشان مرحوم شاه آبادی توجیهی داشتند و‏ فرمودند که این آیه در سوره‌های دیگر هم هست، ولی چرا رسول خدا می‌فرماید‏ سورۀ هود مرا پیر کرد؟ برای اینکه یک جمله اضافه می‌کند و آن جمله «من تاب معک»‏ است؛ یعنی خودت باید در دین استقامت کنی و آن کسانی که با تو هستند، یعنی ممکن است فردای قیامت از اعمال خود پیامبر و از اعمال همه امت او از او سؤال‏ کنند. چون او تنها مسئول کار خودش نیست. یعنی اگر انسانی مرتکب خلاف بشود و‏ او بتواند او را هدایت کند و نکند، او شریک در این خلاف است

 

وی همچنین خاطر نشان کرد: ابراهیم پیامبر بود و خداوند در فرمودند: وَإِذِ ابْتَلَی زمانی را به یاد بیاور که ما ابراهیم(ع) را امتحان کردیم. ابراهیم(ع) را با کلماتی امتحان کردیم، به یاد بیاور زمانی را که ما ابراهیم را با کلماتی امتحان کردیم، او امتحان را به پایان رسانید و تمام کرد. پس از آن ما او را به مقام امامت رساندیم. به این خاطر که امتحاناتش را به خوبی به پایان رسانید ما او را به مقام امامت رساندیم. مسئله آزمون الهی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از آزمون‌های الهی ذبح اسماعیل است که ابراهیم در آن سربلند بیرون می‌آید و موفق می‌شود به مقام امامت نائل شود و خداوند متعال وقتی بخواهد کسی را خالص کند دستوری را سخت به تو ابلاغ می‌کند تا درجه‌ ایمان و صبر تو را بسنجد امامت ذبیح می‌خواهد و خط امامت از زمانی که به حضرت ابراهیم نازل شد ذبیح می‌خواسته است اکنون خط امامت به زمان ما رسیده است و خط امامت تداوم دارد.

 

طائب گفت: اکنون چرا امام ما بقیه‌الله‌الاعظم غائب است؟ یکی از دلایل غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) این است که ذبیح ندارند هرگاه حاضر شدید ذبیح او شوید و‌ ایشان ذبح نشود ظهور خواهد کرد. 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار ادامه داد: هرگاه امامت شهید شد و شما اقدامی نکردید و  گفتید حیف شد دیگر نباید انتظار ظهور داشته باشید شاهد این موضوع واقعه کربلا است که هرگاه برای امامت ذبیح بود دست دشمن به امام نرسید همان‌طور که دستغیب، بهشتی و رجایی  شهید شدند و دست دشمن به امام نرسید و افتخار ما این است در زمان ما امام به مرگ طبیعی از دنیا می‌رود. 

 

طائب خاطر نشان کرد: مکتب رسیده به جایی که دشمن دست به کار‌هایی می‌زند که ما نمی‌دانیم و یک فداکار مانند شهید رئیسی لازم بود در سخت‌ترین شرایط وارد عمل شد و‌ شانه خود را زیر بار مسئولیت برد که زمینه برای عملیات دشمن کاملاً باز بود اگرچه در میدان عمل دشمن کاملاً شکست خورده اما میدان و زمین قابل انفعال نیست و انقلاب‌های نو ظهور در دنیا جای خود را باز کرده‌اند و چشم‌ امید ستم‌دیدگان به آنها است. 

 

وی در پایان گفت: مردمی که از ناملایمت‌های  اقتصادی شاکی بودند در مراسم تشییع شهید رئیسی سنگ تمام گذاشتند و بازتاب آن در جوامع بین‌المللی قابل توجه است برخی کشور‌ها از یک تا سه روز  عزای عمومی اعلام کردند و مجمع عمومی سازمان ملل به احترام شهادت شهید راه خدمت یک دقیقه سکوت اعلام کرد همچنین نیمه افراشته شدن پرچم سفارت برخی کشور‌ها در  ایران و سایر کشور‌ها به احترام شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید شایان ذکر است و همه این‌ها بیانگر آن است که آن‌ها عقاید آن شهیدان بزرگوار را پذیرفته و برایشان قابل احترام بود.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: شیراز ، فارس ، شهید
نظرات بینندگان