کد خبر: ۱۶۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

سرچهان فارس چشم‌ انتظار توسعه است

آماده‌سازی زیرساخت‌های ناحیه صنعتی سرچهان با اجرای ۱۲ پروژه زیرساختی و برنامه‌ریزی برای واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی در دستورکار قرار گرفته؛ اقدامی که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک کمک شایانی به اشتغال‌زایی و جهش تولید در استان فارس کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سرچهان به علت دارا بودن ویژگی‌های منحصر به‌فرد اقتصادی که در این شهرستان وجود دارد دارای مزیت‌های رقابتی مهمی در بخش صنعت است و می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

این شهرستان که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد به استان‌هایی نظیر استان یزد و اصفهان نزدیک است و بر همین اساس ایجاد کارخانجات تولید ارزش افزوده در حوزه معدن و کشاورزی در آن کمک شایانی به توسعه اقتصادی استان می‌کند.

سرچهان همچنین از یک ناحیه صنعتی بهره می‌برد که عملیات اجرایی ساخت این ناحیه صنعتی با پیش‌بینی ظرفیت استقرار ۵۰ واحد تولیدی در سال ۹۵ آغاز شد.

در حال حاضر هم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آماده بودن زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی و برنامه‌ریزی برای واگذاری زمین در آن خبر داده است.

سرچهان فارس چشم‌انتظار توسعه است

سید مسعود عظیمی در این باره گفت: زیرساخت‌های اولیه تولید نظیر آب و برق در این ناحیه صنعتی تأمین شده و تاکنون ۱۲طرح زیرساختی شامل جاده دسترس، حفر و تجهیز چاه آب، اجرای خط انتقال آب، شبکه داخلی آب، مخزن، خرید کلید و نصب در پست برق، اجرای خط انتقال برق، اجرای شبکه داخلی برق، تسطیح، زیرسازی فاز یک، نصب تابلو و حفر کانل انجام شده است.

وی که معتقد است این ناحیه صنعتی مهیای استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی است، ادامه داد: مساحت ناحیه صنعتی سرچهان ۱۴هکتار است که این مساحت فعلی، استقرار طرح‌های تولیدی را در آینده با محدودیت مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: در این زمینه طرح توسعه ناحیه صنعتی با هدف افزایش مساحت به دو برابر میزان فعلی در دستور کار قراردارد که لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز با این شرکت همکاری کنند.

عظیمی شهرستان سرچهان را از شهرستان‌های نوپای استان دانست و گفت: راه‌اندازی ناحیه صنعتی سرچهان نیز با هدف تعادل و توازن‌بخشی در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دستور کار این شرکت قرارگرفت و تمام تلاش خود را برای شتاب بخشیدن به استقرار واحد‌های تولیدی در آن به‌کار خواهیم گرفت.

وی بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان سرچهان بویژه در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: این ناحیه صنعتی زمینه‌ساز توسعه صنایع تکمیلی در شهرستان خواهد بود.

بدون شک فعالیت روزافزون این ناحیه صنعتی و استقرار واحد‌های صنعتی در آن نه تنها به اشتغال‌زایی و رونق تولید در شهرستان سرچهان کمک می‌کند بلکه نقش مؤثری در رشد اقتصادی استان فارس و توسعه این استان پهناور دارد.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیراز ، فارس ، شهرک صنعتی
نظرات بینندگان