کد خبر: ۱۶۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
مسئول سازمان بسیج اساتید استان فارس:

شهید چمران الگوی علم نافع بود

مسئول سازمان بسیج اساتید استان فارس گفت:شهید چمران بعد از انقلاب هم در کشور حاضر شد و به‌عنوان یک رزمندهٔ بسیجی و مجاهد فی‌سبیل‌الله در عرصه‌های دفاعی و نظامی حضور یافت و گروه جنگ‌های نامنظم را تشکیل داد و در نهایت شهید شد و خود را فدای آرمان‌های اسلام کرد و وی در واقع به‌نوعی استاد و الگوی علم نافع و مبارزه با سلطه غرب بود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، منصور تقوایی بعدازظهر امروز درجمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران و شهدای علمی کشور، گفت: ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است که با درخواست اساتید بسیجی و تأکید مقام معظم رهبری و تصویب شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، روز ملی اساتید بسیجی نام‌گذاری شده است.

 وی افزود: هر ساله به مناسبت این روز، اساتید بسیجی سراسر کشور یاد و خاطره شهید چمران را به‌عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی گرامی می‌دارند و این فرصتی برای تبیین و نقش‌آفرینی اساتید بسیجی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی و کمک به‌نظام حکمرانی کشوراست.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس افزود:مقرر شد رومذکور با حضور ۳۱ هزار نفر از اساتید بسیجی در سراسر کشور این روز را گرامیباریم بدین منظور دراستان فارس بیش از هزار نفر استاد به‌ صورت مستقیم در مرکز استان و ۲۶ شهرستان دارای کانون بسیج اساتید به اجرای برنامه با حضور امام‌جمعه شیراز، فرمانده سپاه شهرستان، رؤسای دانشگاه‌ها ،مراکز آموزش عالی و خانواده معظم شهدای همان شهر برگزارخواهد شد.

شهید چمران الگوی علم نافع بود

وی افزود: در همین راستا، سازمان بسیج اساتید استان فارس نیز در برنامه مشترک خود، رونمایی از طرح کرسی‌های علمی‌ترویجی ونظریه‌پردازی از شهید بودن تا شهادت ویژه دومین ۱۵ هزار شهید استان فارس، برنامه جهاد تبیین، قرائت بیانیه سیاسی ، امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان بسیج اساتید با سازمان صداوسیمای مرکز فارس و تقدیر از ۳ کانون برتر انجام خواهد پذیرفت .

تقوایی با تصریح اینکه مراسم اصلی در سازمان بسیج اساتید استان فارس برگزار خواهد شد، ادامه داد: مقام معظم رهبری تعاریف بسیار زیبایی از دکتر شهید چمران دارند و شهید چمران را در شاخصه‌های اعتقادی، فکری، اندیشه‌ای، مدیریتی، علمی به‌عنوان استاد الگو و تراز انقلاب اسلامی برای اساتید انقلابی و بسیجی ترسیم می‌کنند.

وی افزود: آنچه شهید چمران انجام داد ایجاد یک جریان فکری در برابر ظلم و دادی‌خواهی منطقه در زمان خودش بود وی در این فرایند گفتمان جدیدی را برای مبارزه با جریان سلطه غرب در منطقه بنیان‌گذاری کرد و به دنبال آن توانست یک ساختار جدید برای فعالان این حوزه تعریف کند که منجر به پایگاه‌های اجتماعی مبارزه با سلطه غرب شد.

به گفته رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس شهید چمران بعد از انقلاب هم در کشور حاضر شد و به‌عنوان یک رزمندهٔ بسیجی و مجاهد فی‌سبیل‌الله در عرصه‌های دفاعی و نظامی حضور یافت و گروه جنگ‌های نامنظم را تشکیل داد و در نهایت شهید شد و خود را فدای آرمان‌های اسلام کرد و وی در واقع به‌نوعی استاد و الگوی علم نافع و مبارزه با سلطه غرب بود؛ بنابراین شاهد هستیم با حضور این دانشمند مبارزات فردی به‌صورت سازمان‌های مختلف تغییر شکل داد.

وی ادامه داد: روز بسیج اساتید در شهر شیراز، بیش از ۲۶ نقطه استان فارس و در دانشگاه‌ها اجرای برنامه خواهند داشت و مراسم این روز ملی نیز در سازمان بسیج اساتید استان فارس با حضور مسئولان استانی و رؤسای مراکز آموزش عالی و اساتید بسیجی دانشگاه‌های شهر شیراز برگزار خواهد شد و در واقع این یک برنامه نمادین است و نشان‌دهنده فعالیت و نقش اساتید در حوزه‌های انقلابی و تخصصی در راستای کمک به کارآمدی نظام و تسهیلگری در فرایند حکمرانی کشور خواهد شد .

 رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس افزود: این مراسم روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه از ساعت ۸ تا ۱۰ هم‌ زمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد و سخنرانان اصلی برنامه، فرمانده سپاه فجر استان فارس، سلیمی نمین و برخی از مقامات خواهند بود.

 وی شعار این مراسم را «استاد بسیجی، حضور حماسی، حکمرانی علوی» عنوان کرد و افزود: بسیج اساتید در سال گذشته به‌ویژه نیمه دوم سال باتوجه‌ به انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های تبیینی قابل‌توجهی ارائه نموده است.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: شیراز ، فارس ، شهید چمران
نظرات بینندگان