کد خبر: ۱۶۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
استاندار فارس مطرح کرد:

مردمی‌سازی اقتصاد از راهکارهای مهم تحقق شعار سال

استاندار فارس گفت: از راهکاری مهم تحقق شعار سال، مردمی‌سازی اقتصاد و مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی است که باتوجه‌ به اینکه مشارکت مردم نقش مؤثری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و استاندارد یکی از اقدامات مهم دولت، ایجاد بستر مناسب و تسهیل شرایط برای فعالیت بیشتر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه گفت: عملکرد شوراهای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان‌ها با محاسبه مؤلفه و شاخص‌هایی توسط دبیرخانه ملی این شورا ارزیابی می‌شود که بر اساس این گزارش رتبه استان فارس در سال ۱۴۰۲ در جایگاه ۵ کشور قرار گرفته و بهبودیافته است.

وی با اشاره به شاخص و مولفه‌های رتبه‌بندی استان‌ها در عملکرد شوراهای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: یکی از شاخص‌های برتر شورای گفتگوی استان فارس در این پایش طرح مشکلات فعالان اقتصادی، صدور مصوبات استانی و ملی و ارائـه راهکارها و مصوبات فراگیر ملی است که شورای گفتگوی استان فارس در چند سال اخیر مصوبات قابل‌توجه کشوری داشته که مشکلات فعالان اقتصادی کشور را مرتفع کرده است.

ایمانیه اظهار کرد: تمام توان و همت دولت سیزدهم بر راهگشایی و پویایی بخش اقتصاد و تولید و بهبود فضای کسب‌وکار در کشور بود که در این زمینه ما نیز در استان با همراهی و تعامل خوب با بخش خصوصی تلاش کردیم اقدامات مؤثر عملی در راستای فعالیت فعالان اقتصادی و رونق اقتصاد استان انجام شود.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه این آمارها نشان می‌دهد هدف‌ گذاری بخش خصوصی در استان در مسیر درست و مثبت در حال حرکت است اضافه کرد: بهبود در این شاخص‌ها در دو سال اخیر، در مجموع حاصل تلاش اتاق بازرگانی فارس است که در هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی توانسته نقش محوری خود را در فضای کسب‌وکار ایفا کند.

مردمی‌سازی اقتصاد از راهکارهای مهم تحقق شعار سال

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم ادامه داد: از راهکاری مهم تحقق شعار سال، مردمی‌سازی اقتصاد و مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی است که باتوجه‌ به اینکه مشارکت مردم نقش مؤثری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و استاندارد یکی از اقدامات مهم دولت، ایجاد بستر مناسب و تسهیل شرایط برای فعالیت بیشتر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عمده مشکلات فعالان اقتصادی استان ناشی از مشکلات اقتصادی ملی است افزود: بااین‌وجود ما در استان کاهش و رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان را با جدیت دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از قوانین موجود بهترین بهره را برای رونق تولید، حفظ بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی و رشد اقتصاد استان ببریم.

استاندار فارس با بیان اینکه اتاق بازرگانی فارس جزء اتاق‌های پیشرو در کشور در ارائه راهکارهای رفع موانع تولید است اظهار کرد: امروز تلاش بخش خصوصی استان بر حرکت مستمر چرخه اقتصاد، رفع مشکلات فعالان اقتصادی، رونق و رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب‌وکار است و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این عرصه پشتیبان این اقدامات خواهد بود تا با حرکت مناسب بخش خصوصی و حمایت مناسب بخش دولتی، شاهد رشد و پیشرفت هرچه بیشتر عرصه‌های مردم‌محور در استان باشیم.

وی بر حمایت همه بخش‌های استان از جمله بخش‌های دولتی و بخش خصوصی برای بهبود وضعیت اقتصادی و فضای کسب‌وکار استان تأکید کرد.

انتهای خبر/

برچسب ها: شیراز ، اقتصاد ، فارس
نظرات بینندگان