کد خبر: ۱۶۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
وصیت شهيد محمدرضا محمدپور :

امام اسطوره مقاومت

شهيد «محمدرضا محمدپور» در وصیت خود می‌نویسد: «وصيت من وصيت همه شهدا است. وصيتم اين چنين است که مردم توجه داشته باشند که از خط امام جدا نشوند و امام را تنها نگذارند امام اين اسطوره مقاومت و...» متن کامل بخش اول وصیت این شهید بزرگوار را در این پایگاه تحلیلی خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید «محمدرضا محمدپور» ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. ۶ ساله بود که راهی مدرسه شد و دوران ابتدایی را در دبستان ناصری با موفقیت گذراند. پس از اتمام دوره سه ساله راهنمایی راهی حوزه علمیه شود. با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و سرانجام یکم اسفندماه سال ۱۳۶۱ در جاده دهلران هنگام ماموریت آسمانی شد.

متن وصیت:

بسم الله الرحمن الرحیم یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلى تِجارَة تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذاب أَلِیم()تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (سوره صف آیه ۹ تا۱۱).

اى اهل‌ایمان آیا شما را به تجارتى راهنمائى کنم که شما را از عذاب دردناک رهائى مى بخشد؟!

دلالت کنم آن تجارت این است که به خدا و رسول‌ایمان‌آورید و به مال و جان در راه خدا جهاد کنید این کار اگر دانا باشید برای شما بهتر است از هر تجارتی.

شهدا شمع محفل تاریخند. شهدا به وجه الله می‌نگرند. هر شهیدی راه خود را آگاهانه و عارفانه انتخاب می‌کند و این راه را با شناخت کامل انتخاب می‌کند و شهدا این جمله را در نظر دارند که خدا می‌فرماید: «من عشقته قتلته» هر کسی که من عاشق او شدم او را می‌کشم و اینچنین می‌نگرند که چقدر لیاقت می‌خواهد که خداوند عاشق یک فرد بشود.

وصیت من وصیت همه شهدا است. وصیت همه شهدا یکی است و این چنین وصیت می‌کنند و من هم وصیتم این چنین است که مردم توجه داشته باشند که از خط امام جدا نشوند و امام را تنها نگذارند امام این اسطوره مقاومت، امام این ابراهیم زمان بت شکن قرن.

برادران خواهران ما هنوز امام را نشناخته‌ایم و در این مدت چند سال هم نخواهیم شناخت. سال‌های آینده، چندین سال دیگر ممکن است امام را بشناسیم و آن زمان افسوس بخوریم که استفاده لازم از او و سخنان او و اعمال او نکرده‌ایم. 

انتهای خبر/

برچسب ها: شیراز. ، وصیت ، فارس
نظرات بینندگان