کد خبر: ۱۶۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۰۲ تير ۱۴۰۳
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور فارس در گفتگو با شیرازه:

مشارکت حداکثری وفاق ملی به همراه دارد

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور فارس گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات که دلبستگی آحاد مردم به کشور و نظام و مشارکت حداکثری وفاق ملی به همراه دارد، موجب افزایش اعتبار کشور و ارتقای تعاملات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور با سایر کشورها در عرصه بین‌المللی می‌شود.

عبدالحمید خسروی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ملاک اصلی برای انتخاب یک رئیس جمهور اصلح را مطابق با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: شرایطی که در قانون اساسی برای رئیس جمهور بیان شده مانند رجال سیاسی، مذهبی بودن و نظیر آن شرایط حداقلی و کف ملاک‌هایی است که فرد باید از آن برخوردار باشد. 


وی افزود: در عمل رئیس جمهور می‌بایست لیاقت حکمرانی بر کشور را داشته باشد و برخاسته از بطن و متن آحاد جامعه به عبارتی مردمی باشد و همچنین می‌بایستی مسئولیت‌پذیر، صادق و پاسخگوی عملکردش باشد. 


خسروی ادامه داد: رئیس جمهور باید عدالت را در همه امور کشور جاری و ساری نماید و ضد فساد باشد و گلوگاه‌های فسادزا، رانت، امضاهای طلایی و تبعیض را از بین ببرد.

 
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور گفت: شهید رئیسی مظهر شعار انقلاب و مرد کار بود و رئیس جمهور آینده باید مسیر سیدالشهدای خدمت را ادامه دهد؛ زیرا شهید رئیسی با ساده زیستی و پرهیز از خوی اشرافی‌گری، رفاه طلبی و با ایمان و اعتقاد قلبی به توانمندی‌های داخلی بخصوص نیروی جوان کشور و با کار جهادی، وقت خودش را وقف خدمت به مردم به ویژه مردم محروم و مستضعف و مناطق دور افتاده کرد.

معاون اجرایی دانشگاه پیام‌نورفارس در ادامه افزود: شهید جمهور در راه خدمت جان خود را فدا کرد و توانست تراز ریاست جمهوری را ارتقا دهد و شعار ما می‌توانیم را در عمل اجرا کند؛ لذا ادامه راه و مسیر چنین شخصیت و دولتی برای رئیس جمهور بعدی کار سختی است؛ اما حرکت در این مسیرشدنی است. 

وی تصریح کرد: حضور حداکثری در انتخابات در عرصه بین‌المللی اهمیت بالایی دارد و نشانگر پشتوانه مردمی نظام و زمینه ساز اقتدار ملی و بین‌المللی است و اثرگذاری آن در امنیت داخلی و خنثی شدگی توطئه‌های خارجی از توانمندی‌های دفاعی،موشکی و هسته‌ای بیشتر است. 


عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور فارس خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آینده باید با تأسی از شهید رئیسی از بحران سازی و حاشیه سازی برای کشور خودداری کند و تمرکز دولت را به هم افزایی با سایر قوا، خدمت صادقانه، بی‌ریا و بدون منت به مردم قرار دهد.

خسروی ادامه داد: قطعاً مشارکت بالای مردم در انتخابات که دلبستگی آحاد مردم به کشور و نظام  و مشارکت حداکثری وفاق ملی به همراه دارد موجب افزایش اعتبار کشور و ارتقای تعاملات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور با سایر کشورها در عرصه بین‌المللی می‌شود.

معاون اجرایی دانشگاه پیام‌نورفارس بیان کرد: امید داریم رئیس جمهور آینده با تشکیل دولتی جوان، کارآمد و مؤمن بتواند بستر ساز ایجاد دولت اسلامی در نگاه تمدنی باشد و گفتمان امامین انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهد بلکه عزت‌مندی برای کشور به ارمغان آورد.


وی در پایان گفت: مردم ایران با درک شرایط حساس بین‌المللی در شرایطی که همه نگاه‌های دوستان و دشمنان به جمهوری اسلامی دوخته شده است با حضور حماسی و حداکثری خود در انتخابات با انتخاب کاندید اصلح ادامه راه سیدالشهدای خدمت را هموار کنند و موجبات یاس و ناامیدی دشمنان را رقم زنند.

 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، شیراز ، انتخابات
نظرات بینندگان