کد خبر: ۱۶۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
 «شیرازه» از صحن علنی شورا گزارش می‌دهد؛ 

اجرای طرح موتوربرقی در بافت تاریخی

طرح کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا، در خصوص اجرای طرح موتوربرقی و خودرو کوچک برقی جهت تردد زائرین و گردشگران و شهروندان در بافت مذهبی تاریخی شهر شیراز در یک‌صد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در یک‌صد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر به ریاست سید ابراهیم حسینی، قائم‌مقام شهردار، مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار و ۲ نطق از سوی اعضای شورا قرائت شد و پس از آن ۱۸ دستور کار توسط ۱۳ عضو شورا در قالب ۲ نامه فرمانداری، ۴ لایحه دو فوریتی، ۶ لایحه یک فوریتی، ۲ طرح کمیسیون و ۱ لایحه عادی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نهایت ۶ مصوبه به تصویب رسید.


با رسمیت یافتن این جلسه، سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید اسماعیل هنیه، مجاهد شجاع و بزرگ جبهه مقاومت اظهار کرد: این اقدام وقیحانه و شرم‌آور را محکوم می‌نماییم و ان‌شاءالله در وقت مقتضی و با اقدام مناسب، انتقام خون این شهید بزرگوار گرفته خواهد شد.
 
 غلامحسین اسکندری عضو شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور جلسه خواستار نظم‌دهی و سامان‌دهی آزمون‌های استخدامی شهرداری شد و از اعتراضات متعددی که به لحاظ مبنای قانونی و شیوه برگزاری و همچنین نتیجه آن وارد شده بود، یاد کرد.


 در ادامه محمدرضا هاجری رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت (ع) در نطق بیش از دستور ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار به خبرنگاران حاضر در جلسه و قرائت شعری در وصف حرفه خبرنگاری، از شهردار و ریاست شورای شهر شیراز درخواست برگزاری نشست صمیمی در محلی تفریحی به مناسبت روز خبرنگار و تکریم خبرنگاران داشت.
 اجرای طرح موتوربرقی در بافت تاریخی
 رفع ابهام از نامه فرمانداری در خصوص طرح دو فوریتی جمعی از اعضای شورا با موضوع حمایت از همیاران هیئات مذهبی بررسی و مقرر شد که شهرداری شیراز (معاونت حمل و نقل و ترافیک) با توجه به تأییدیه شهردار شیراز، ضمن رعایت آیین‌نامه مالی و معاملات شهرداری، هر ساله نسبت به خرید اقلام یادشده جهت هر یک از هیئات مذهبی واقع در شهر شیراز که اسناد هیأت (شامل: نام، شماره و تاریخ ثبت هیأت، نام مدیر و اعضا هیأت امنای هیأت، محل استقرار هیأت) به تأیید شورای هیأت مذهبی استان رسیده از محل بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اقدام کند.


 همچنین لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص مشارکت شهرداری با هیات مذهبی امام جعفر صادق (ع) و مؤسسه خیریه بنیاد اهل‌بیت (ع) شیراز به منظور ساخت موکب عظیم سفینه النجاه، بررسی و لایحه مذکور به تصویب رسید.


 و لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اجازه عقد قرارداد و واگذاری اجرای تونل آنتنی اتصال خط ۱ به ۴ قطار شهری شیراز به حرم مطهر احمد ابن موسی شاه‌چراغ (ع) شامل تونل و سازه و ایستگاه‌های مسیر به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، بررسی و لایحه مذکور به تصویب رسید.


 و لایحه دوفوریتی در خصوص مجوز به شهرداری شیراز در افزایش ۲۵درصدی قرارداد شماره /۱۴۰۱/۵۵۷۷۲۰ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰، بررسی و لایحه مذکور به تصویب رسید.

اجرای طرح موتوربرقی در بافت تاریخی
 موضوع انتخاب اعضای هیأت امنای مرکز پژوهش‌های شورا، در سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، به مدت یک سال از تاریخ ۱۴۰۳/۵/۱۴ لغایت ۱۴۰۴/۵/۱۳، در یک‌صد و شصت و دومین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۱۴۰۳/۵/۱۴، با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی و مستند به بند یک ماده ۱۴ آیین‌نامه اجرائی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها مصوب ۸۷/۱/۱۱ هیأت وزیران با اصلاحات بعدی و با ۱۳ رأی موافق تصمیم‌گیری شد.


در این مصوبه غلامحسن اسکندری (با توجه به عدم تصویب استعفا) و مهدی طاهری (با توجه به عدم تصویب استعفا) به عنوان اعضای هیأت امنای مرکز پژوهش‌های شورا، در سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، به مدت یک سال از تاریخ ۱۴۰۳/۵/۱۴ لغایت ۱۴۰۴/۵/۱۳ انتخاب شدند.
 
 موضوع انتخاب عضو ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی فرمانداری شهرستان شیراز، در سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، به مدت یک سال از تاریخ ۱۴۰۳/۵/۱۴ لغایت ۱۴۰۴/۵/۱۳، در یک‌صد و شصت و دومین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۱۴۰۳/۵/۱۴، با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی و مستند به بند یک ماده ۱۴ آیین‌نامه اجرائی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها مصوب ۸۷/۱/۱۰ هیأت وزیران با اصلاحات بعدی و با کسب آرای لازم تصمیم‌گیری شد.
 
 که در این مصوبه سیده مریم حسینی به عنوان عضو ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی فرمانداری شهرستان شیراز، در سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، به مدت یک سال از تاریخ ۱۴۰۳/۵/۱۴ لغایت ۱۴۰۴/۵/۱۳ انتخاب شد.
 
 موضوع انتخاب نماینده شورا به منظور پیگیری مصوبات و شناسایی موضوعات قابل‌طرح در نشست و کارگروه صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، در سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، به مدت یک سال از تاریخ ۱۴۰۳/۵/۱۴ لغایت ۱۴۰۴/۵/۱۳، در یک‌صد و شصت و دومین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۱۴۰۳/۵/۱۴، با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی و مستند به بند ۶ ماده ۶ آئین‌نامه اجرائی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها مصوب ۷۸/۱/۱۱ هیأت وزیران با اصلاحات بعدی و بند ۶ ماده ۶ آئین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر مصوب ۱۳۸۴/۱/۲۴ هیأت وزیران و با کسب آرای لازم تصمیم‌گیری شد.
 اجرای طرح موتوربرقی در بافت تاریخی
در این مصوبه افسانه خواست خدایی به عنوان نماینده شورا به منظور پیگیری مصوبات و شناسایی موضوعات قابل‌طرح در نشست و کارگروه صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، در سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، به مدت یک سال از تاریخ ۱۴۰۳/۵/۱۴ لغایت ۱۴۰۴/۵/۱۳ انتخاب شدند.
 
 طرح کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا، در خصوص اجرای طرح موتوربرقی و خودرو کوچک برقی جهت تردد زائرین و گردشگران و شهروندان در بافت مذهبی تاریخی شهر شیراز، به شماره ثبت شماره ۱۴۰۲/۱۳۰۱۰ مورخ ۱۴۰۳/۵/۱۳ دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون مذکور، در یک‌صد و شصت و دومین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۱۴۰۳/۵/۱۳، با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن، به تصویب رسید.

اجرای طرح موتوربرقی در بافت تاریخی
 که مقرر شد شهرداری شیراز نسبت به انجام مطالعات امکان‌سنجی لازم، باهدف اجرای طرح تردد زائران و گردشگران و شهروندان به وسیله خودروهای کوچک و موتورهای برقی در بافت مذهبی، تاریخی و گردشگری و فراهم‌سازی تمهیدات لازم جهت فرهنگ‌سازی در این خصوص در منطقه هدف طرح به منظور آزادسازی معابر و نوسازی و ایمن‌سازی معابر محدوده این طرح توسط شهرداری منطقه هشت با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و معاونت حمل و نقل اقدام نماید.


تبصره ۱: اجرای آزمایشی طرح پیاده را که زمینه‌ساز اجرای طرح موتوربرقی خودرو کوچک برقی جهت تردد گردشگران در بافت مذهبی تاریخی شهر شیراز است در محورهای سنگ سیاه - طالقانی (زندیه) - امام زاده ابراهیم (ع) با محوریت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و همکاری شهرداری منطقه هشت انجام شود.
 
 تبصره ۲: طراحی نهایی و نحوه اجرای عملیات طرح موتوربرقی و خودرو کوچک برقی جهت تردد گردشگران در بافت مذهبی تاریخی شهر شیراز با اولویت دسترسی به حرم ظرف مدت یک ماه در سه محور توسط منطقه هشت شهرداری با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک اقدام گردد تا در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ پیاده‌سازی و افتتاح رسمی این طرح صورت پذیرد.
 
 لایحه شهرداری شیراز در خصوص شرح خدمات طرح جامع مدیریت بحران کلان‌شهر شیراز، ارسالی از کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا، در یک‌صد و شصت و دومین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۱۴۰۳/۵/۱۴، با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید.


انتهای خبر/224224
 

نظرات بینندگان