کد خبر: ۱۶۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
تحلیل‌گر مسائل اجتماعی مطرح کرد:

مدیریت بحران‌های غیرمترقبه نیازمند برنامه‌ریزی

 اکبری در مجموع، عملکرد دولت روحانی در مواجهه با بحران‌ها تا حدی موفق دانست و بیان کرد: نقاط ضعف و چالش‌هایی نیز وجود داشت که نشان می‌دهد مدیریت بحران‌های غیرمترقبه و فراگیر نیازمند برنامه‌ریزی و آمادگی بیشتر بود.

 سیروس اکبری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: از دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی می‌توان چندین درس مهم آموخت از جمله آن اهمیت ایجاد تعادل و تعامل بین منافع ملی و سیاست خارجی که دولت روحانی تلاش کرد تا با رویکرد تعامل سازنده با جامعه جهانی، به ویژه در موضوع برجام، منافع ملی را تأمین کند، اما در برخی موارد، این تعامل با سیاست‌های داخلی و مواضع گروه‌های سیاسی داخلی تناقض پیدا کرد که منجر به چالش‌هایی شد.
 
 وی افزود: ضرورت همدلی و همگرایی بین ارکان حاکمیت که در دوره روحانی، گاهی اختلافات میان قوای مختلف و گروه‌های سیاسی گسترده بود که به تضعیف کارآمدی دولت انجامید و توجه به مدیریت این اختلافات و ایجاد همگرایی در ارکان حاکمیت امری ضروری است.
 
 کارشناس مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد: علی‌رغم تلاش‌های دولت روحانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی، همچنان برخی از مطالبات اساسی مردم به ویژه در زمینه معیشت و اقتصاد محقق نشد که توجه بیشتر به این نیازها و ارتباط مؤثرتر با مردم ضروری بود.
 
 وی تأکید کرد: دولت روحانی با چالش‌هایی غیرقابل پیش‌بینی همچون تحریم‌های اقتصادی و بحران‌های ناشی از آن و همچنین بحران کووید-۱۹ مواجه شد که اهمیت مدیریت بحران‌ها و ضربه‌های غیرمترقبه را می‌طلبید که به طور ضعیف پیگیری شد.
 
 سیروس اکبری در مورد عملکرد دولت روحانی در مدیریت بحران‌ها تصریح کرد: دولت روحانی توانست با مذاکره و دیپلماسی فعال، توافق هسته‌ای برجام را به دست آورد که تا مدتی موجب کاهش تحریم‌ها و بهبود اوضاع اقتصادی شد؛ اما بحران برجام و تحریم‌های اقتصادی تا پایان این دولت دامنگیر ملت بود.
 
 وی تصریح کرد: پس از خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ و اعمال مجدد تحریم‌ها، دولت نتوانست به طور مؤثر این بحران را مدیریت کند و آسیب‌های اقتصادی قابل‌توجهی متوجه مردم شد.


 این جامعه‌شناس خاطرنشان کرد: دولت روحانی در مواجهه با همه‌گیری کووید-۱۹، اقداماتی همچون محدودیت‌های اجتماعی، تعطیلی برخی مشاغل و واردات واکسن را به اجرا گذاشت؛ اما انتقادهایی بر تأخیر در اتخاذ تصمیمات قاطع و اجرای محدودیت‌ها، همچنین مدیریت چالش‌های اقتصادی ناشی از این بحران وارد بود.
 
 اکبری در مجموع، عملکرد دولت روحانی در مواجهه با بحران‌ها تا حدی موفق دانست و بیان کرد: نقاط ضعف و چالش‌هایی نیز وجود داشت که نشان می‌دهد مدیریت بحران‌های غیرمترقبه و فراگیر نیازمند برنامه‌ریزی و آمادگی بیشتر بود.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، شیراز ، روحانی
نظرات بینندگان