کد خبر: ۱۶۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

پرچم و اسلحه افتاده شهدا را بردارید

شهید سید روح‌الله صبوری در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: قدر این لحظه‌ها را بدانید، پرچم و اسلحه افتاده شهدا را بردارید و بجنگید و این نبرد را به پیروزی برسانید. 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید روح‌الله صبوری نهم آبان‌ماه ۱۳۴۲ در خانواده‌ای متدین در یکی از روستاهای فیروزآباد به دنیا آمد و در دامان پاک پدر و مادری مهربان و دلسوز رشد و تربیت یافت. 

وی در سن ۵ سالگی روخوانی قرآن کریم را فراگرفت، سپس وارد فضای علم و دانش شد و دوران ابتدایی و راهنمایی را با مشقت پشت سر گذاشت و دوران دبیرستان وی با انقلاب اسلامی هم‌زمان شد.

 و وی نیز به سیل خروشان مردم پیوست و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه نظام ستم‌شاهی مشارکتی گسترده داشت، پس از پیروزی انقلاب موفق به کسب مدرک دیپلم شد و هم‌زمان در آب‌رسانی به روستاها در منطق محروم مشارکت داشت. 

با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در عملیات‌های بزرگی شرکت نمود و یکبار نیز مجروح شد؛ ولی دوباره به جبهه‌ها بازگشت و سرانجام پس از سال‌ها تلاش خالصانه و جهاد در راه خدا، در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۱۲ در عملیات خیبر در منطقه طلاییه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و به دیدار معبودش شتافت.

پرچم و اسلحه افتاده شهدا را بردارید

وصیت شهید: 

 یک سخن کوتاه و پر ارزش در سه کلمه، اسلام، انقلاب و امام خلاصه می‌کنم که آن‌ها را به فراموشی نسپارید و تنهایشان نگذارید که این پیام شهداست. 

مردم فیروزآباد وحدت خود را که رمز پیروزی ماست حفظ کنید، امیدوارم که همه اعمالتان مورد رضای خداوند سبحان قرار گیرد. 

شما برادران پاسدار و بسیجی که لباس سبز خونین را به تن کرده‌اید، بدانید که شما را پاسداران اسلام می‌نامند، این لباس حسین بن علی (ع) است، بدون وضو آن را نپوشید. 

از دروغ، غیبت و تهمت دوری کنید، قدر این لحظه‌ها را بدانید، پرچم و اسلحه افتاده شهدا را بردارید و بجنگید و این نبرد را به پیروزی برسانید. 

پدر و مادر عزیزم، مبادا دست از یاری اسلام، انقلاب و امام بردارید که نه خدا و نه امام عصر (عج) از شما راضی نخواهد بود. خواهرانم زینب‌وار و برادرانم علی‌وار فریادم را به جهانیان برسانید.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهدا ، فارس
نظرات بینندگان